Günün Haberleri & Aktüalite

  • Konbuyu başlatan nil_92
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde nil_92 tarafından oluşturulan Günün Haberleri & Aktüalite başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 119,351 kez görüntülenmiş, 494 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Günün Haberleri & Aktüalite
Konbuyu başlatan nil_92
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan nil_92
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
crt' Alıntı:
"2012'de beklenen güneş fırtınasının 100 milyon hidrojen bombasının gücüne eşdeğer bir kuvvetle Dünya'yı vuracağı tahmin ediliyor.."

*****


Nil: ) Bak yine moralim bozuldu..Gerçekten çok ürpertici bir haber..
Şimdiden dualara başlayalımda bu tahminler doğru çıkmasın hane:)

bozma moralini crt..
gerçekten çok etkileyici en iyisi dua etmek gerçekten tüm dünya için:)
 
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
31 Ağustos 2010 Salı  

Boyu yüzünden okula gidemiyor!

Henüz 14 yaşındaki kız, 2.06'lık boyu yüzünden okuluna bile gidemiyor, çünkü...

Brezilya'da yaşayan 14 yaşındaki Elisany Silva, görenleri hayrete düşürüyor.Nadir görülen bir hastalık sebebiyle aşırı geliştiği düşünülen Silva'nın hastalığı ailesinin maddi yetersizlikleri sebebiyle tam olarak teşhis edilemiyor.

Amazon'da, Para'da yaşayan Silva, boyu yüzünden okul otobüsünde oturamadığını bu yüzden okula bile gidemediğini söylüyor ve ekliyor:
"Evin içinde olduğumda da çok zor. Bir anlık dikkatsizlikte bile kafamı tavana vurabiliyorum."

Silva, kardeşleri, annesi Ana Maria Silva ve üvey babası Luiz Jorge ile küçük bir evde yaşıyor.

Annesi, "Büyümesinin durmasını istiyorum. Diğer kızlar gibi olmasını istiyorum. Çünkü biliyorum ki kendisini garip hissediyor ve onlar gibi olmak istiyor."

Silva'nın tıbbi durumunu inceleyen bir uzman, aşırı büyümesinin kızın sağlığını da ciddi olarak tehdit ettiğini söylüyor.

Yaşıtlarından üç kat hızlı büyüyen Elisany Silva, manken olmak istediğini söylüyor.

Kimi internet siteleri küçük kızın bu hayaline ulaşmak üzere olduğunu yazıyor ve Brezilya'da "gelin" kıyafetiyle podyuma çıkacağını bildiriyorlar.


 
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
31 Ağustos 2010 Salı 

Diş çürüğü çocuğunuza bulaşabilir!


Yaş ile 2,5 yaş arasındaki çocukların ağız ve diş sağlığından ebeveynlerin sorumlu olduğunu söyleyen Dr. Çağdaş Kışlaoğlu, diş çürüğünün, anne ve babadan çocuğa bulaşabilen bir hastalık olduğuna dikkat çekti.



Bebek doğduğunda ağız ortamı çürük yapıcı bakteri içermez. Bu bakteriler büyük olasılıkla dişler sürmeye başladığında, sıklıkla da anneden bebeğine bulaşır.



ANNE DİKKAT ETMELİ



Diş Hekimi Protez uzmanı Çağdaş Kışlaoğlu, çok bileşenli bir iltihap hastalığı olan diş çürüğünün bulaşıcı özellik taşıdığını söyledi. Bu bulaşmada anne-babanın (özellikle annenin), dikkat etmesi gereken belli özellikler olduğunu ifade eden Dr. Kışlaoğlu, “Bulaşmanın olmaması için anne, bebeğini beslerken kaşık, emzik, biberon gibi araçları kendi ağzıyla temasta bulundurmadan kullanmalıdır. Aksi halde anne, çürüğe yol açacak organizmaları kendi ağzından bebeğine aktarır” dedi. Dr. Çağdaş Kışlaoğlu, anne bulaşmayı üç yaşına kadar kontrol ederse bu süreden sonra olabilecek aktarımın çocukta çok şiddetli çürük enfeksiyonu yaratma olasılığının düşeceğini vurguladı.



ŞEKERLİ SÜTLE UYKU TEHLİKELİ



Ebeveynlere, çocuklarının ağız ve diş sağlığı konusunda uyarılarda Dr. Çağdaş Kışlaoğlu, şu bilgileri verdi: “İlk süt dişlerinin sürmesini takiben anne ve baba, bebeklerinin dişlerini ya bu iş için üretilen özel fırçalar ya da temiz bir tülbent, gazlı bez parçası yardımı ile düzenli olarak fırçalamalıdırlar. Bebeklerin beslenmesi sırasında ballı emzik, şeker içerikli sıvı gıdaları içeren biberonun kullanımları biberon çürüğü olarak adlandırılan üst ön kesici dişlerde çürüklerin oluşmasına neden olmaktadır. Bebeklerin uykuya şekerli süt vs. içeren biberonlarla yatırılmaları ağızlarında kalıcı sorunların oluşmasına neden olur”



6 AYDA BİR KONTROL



Diş Hekimi Protez uzmanı Çağdaş Kışlaoğlu, anne-babaların, bebeklerini bir sorun olsun ya da olmasın 6 ayda bir diş hekimine kontrole götürmelerinin önemini vurguladı. “Anne ve baba, çocuklarını diş sağlığına önem veren bireyler olarak görmek istiyorsa, onun önünde düzenli olarak ağız bakımına dikkat eden doğru bir model oluşturmalıdırlar” diyen Dr. Kışlaoğlu, bu konuda doğru ödüllendirmede alışkanlığın yerleşmesinde yardımcı olabileceğini vurguladı.



Dr. Kışlaoğlu, ağızlarında yılda 2’den fazla yeni çürük oluşan çocukların, çürük gelişimi açısından oldukça yüksek bir risk altında olduklarına dikkat çekti.

 
S

suheda:)

Kullanıcı
31 Tem 2010
En iyi cevaplar
0
0
Kütahya
crt' Alıntı:
Bari ben söyleyem..
Sevgili  suheda:) Sitede yazmış olduğun ileti sayın 2000 olduğunda iletilerini  dğiştirip -düzeltebiliyorsun..
YAAAA.OF benim daha 300 :mad:

Peki gönderdiğin mesajları da silebiliyormusun??
 
S

suheda:)

Kullanıcı
31 Tem 2010
En iyi cevaplar
0
0
Kütahya
Peki nil sen nasıl değiştirdin?
Seninki 500.
 
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
01 Eylül 2010 Çarşamba

Sahibinden satılık!


ABD'nin ikinci büyük hamburger zinciri Burger King, satış konusunu değerlendiriyor.

Konuya yakın kaynaklara göre, şirket, bu kapsamda bazı potansiyel yatırımcılarla görüştü.
Burger King ile ilgilenenler arasında İngiliz 3i Group'un bulunduğu belirtiliyor.
Her iki şirket de konuya ilişkin henüz bir açıklama yapmadı.

Burger King'in piyasa değeri 2,3 milyar dolar (1,8 milyar avro) düzeyinde bulunuyor.
Wall Street Journal da yayımladığı haberde, Burger King'in, birkaç haftadır satışına yönelik toplantılar yaptığını yazdı.

 
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
01 Eylül 2010 Çarşamba
Hız sınırı resmen arttırıldı!


Hız sınırı ile ilgili Karayolları yönetmeliği bugünkü Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre otomobiller artık bölünmüş yollarda 110 kilometre hızla gidebilecek...

18/7/1997 tarihli ve 23053 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin başlığı ile birinci fıkrasının (e), (g) ve (i) bentleri değiştirildi.

ARAÇ CİNSİ
YERLEŞİM YERİ İÇİNDE
YERLEŞİM YERİ DIŞINDA
OTOYOLLARDA

ŞEHİRLERARASI ÇİFT YÖNLÜ YOLLARDA
BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA

Otomobil (M1), (M1G),
50
90
110
120

Minibüs (M2),
50
80
90
100

Otobüs (M2-M3),
50
80
90
100

Kamyonet (N1), N1G)
50
80
85
95

Kamyon (N2-N3),
50
80
85
90

Çekici (N2-N3)

Motosiklet (L3)
50
80
90
100

Motosiklet (L4, L5, L7)
50
70
80
80

Motorlu bisiklet (L1, L2, L6)
30
45
45
Giremez

Motorsuz bisiklet

Tehlikeli madde taşıyan araçlar ve özel yük taşıma izin belgesi veya özel izin belgesi ile karayoluna çıkan araçlarda (Belgelerinde aksine bir hüküm yoksa)
30
50
50
60

Lastik tekerlekli traktörler
20
30
40
Giremez

Arızalı bir aracı çeken araçlar
20
20
30
40

İş makineleri
20
20
20
Yolun yapım, bakım veya işletilmesinden sorumlu kuruluştan izin alınmadan giremez





kilometredir.

Hız sınırlayıcı cihaz bulundurma ve kullanma zorunluluğu olan araçlarda; yol ayrımı yapılmaksızın M3 sınıfı otobüslerde hız sınırı ayarlaması 110 km/s, N3 sınıfı kamyon ve çekicilerde ise 90 km/s olacaktır. Bu araçlar şehir içi yollarda ise, diğer araçların tabi olduğu azami hız sınırlarına uymak zorundadırlar.

Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda araç cinsi gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s, otoyollarda ise 40 km/s’tir.

Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup, boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen kendi sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler.

Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç) en çok hız sınırı aynı cins römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.

Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km.’nin üstünde bir hızla sürülemez.

İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir.

İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.”

MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 128 inci maddesinin; birinci fıkrasının (c) bendi, aynı fıkranın (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile (4) numaralı alt bendinin ikinci paragrafı ve aynı fıkranın (m) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“c) Azami Uzunluklar

- Otobüs dışındaki motorlu araçlarda 12.00 metre

- Römorklarda 12.00 metre

- İki dingilli otobüslerde 13.50 metre

- İkiden çok dingilli otobüslerde 15.00 metre

- Yarı römorklu araçlarda 16.50 metre

- Mafsallı (Körüklü) otobüslerde 18.75 metre

- Römorklu otobüslerde 18.75 metre

- Römorklu kamyonlarda 18.75 metre

- İki römorklu katarlarda 22.00 metre”

“2) Toplam ağırlıklar

İki dingilli motorlu araçlar ve römorklarda 18 ton

Üç dingilli motorlu araçlarda (Tip Onayı

Yönetmeliğindeki şartlarla) 25 (26*) ton

Üç dingilli yarı römorklu araçlarla mafsallı otobüslerde 28 ton

Dört dingilli motorlu araçlarda 32 ton

Dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlarda 36 ton

Dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil

grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda 38 ton

Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda 40 ton

Kombine bir taşıma faaliyeti olarak 40 ft. Boyutunda ISO Konteyner

taşıyan iki veya üç dingilli yarı-römorka sahip üç dingilli motorlu araçlar 44 ton

Karayollarında yapılacak sabit veya seyyar ağırlık kontrolü esnasında, aracın azami yüklü ağırlığının en çok % 5’i kadar tartı toleransı tanınır. Ancak, ocaklardan çıkarılan ve ocak sahasının içinde tartılamayan madenlerin, paketlenmemiş veya herhangi bir şekilde seçilecek stok sahalarına depolanması, zirai ürünlerin üretildiği arazi parçasından stoklama alanlarına yapılacak seri taşıma amaçlı depolamalar sırasında, her türlü karayolu üzerinde 1 kilometreye kadar yakın mesafeli taşımalarda, taşıtların hızı 60 km/s’i geçmemek kaydı ile aracın azami yüklü ağırlığını % 15 oranında aşabilmeleri mümkündür.

Araçların imal tarihine bakılmaksızın yukarıda belirtilen boyutlar ve ağırlıklar uygulanır.” “Ancak, bu araçlar karayolunda seyrederken azami dingil ağırlıkları ile azami yüklü ağırlık değerleri aşılamaz.”

“m) Karayolu güzergâhları üzerinde kış hizmetleri amacı ile seyreden, yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruma ait araçlara; hizmetin gereği beraber veya ayrı ayrı çalıştırdıkları tuz serici, ön-yan kar bıçağı, kar rotatifi ve benzeri ataşmanlarla birlikte saatte 60 km/s hızı geçmemeleri kaydıyla azami yüklü ağırlıklarının üzerinde yükleme yapılabilir.”

MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 134 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 134 – Araçların yüklenmesinde belirlenmiş ölçü ve esaslara aykırı olarak;

a) Taşıma sınırı üstünde yolcu taşınması...

 
M

M

Kullanıcı
31 Tem 2008
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Kazaların çoğu hız sınırını geçmekten olmuyomuş gibi bi de hız sınırını artırıyolar..İlginç
 
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
M' Alıntı:
Kazaların çoğu hız sınırını geçmekten olmuyomuş gibi bi de hız sınırını artırıyolar..İlginç
valla öle ,neyi doğru yapıyolar ki ??
 
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
aynen öle valla bunlar ders de almıyor  ;) ama sonuç belli...
 
N

nil_92

Kullanıcı
26 Haz 2008
En iyi cevaplar
0
0
2 Eylül 2010 Perşembe
"Organ Satışı Hayat Kurtaracak" 

Bir Profesörün, Organ Satışının Gelecekte Bir Çözüm Yolu Olacağını Söylemesi Tartışmaları da Berabarinde Getirdi. 


Sadece 1 dakikada dişlerinizi beyazlatmak çok kolay

İngiliz yayın kuruluşu Bbc'nin haberine göre, İngiltere'deki Keele Üniversitesi'nde ders veren Martin Wilkinson, insanların organlarını satmaya başlamasının, hem karşılanmakta güçlük çekilen organ bağışı ihtiyacını karşılamaya yardımcı olacağını, hem de ekonomik olarak bir canlanma sağlayacağını öne sürdü.

Wilkinson, insanların, diğer insanlara zarar vermedikleri sürece kendi vücutlarıyla istediklerini yapmakta özgür olduklarını ve bununla ilgili kanunların değişerek organ satışının yasal hale gelmesinin pozitif bir gelişme olacağını savunuyor.

-"ETİK TARTIŞMALARIN HİÇ KİMSEYE YARARI YOK"-

Martin Wilkinson'a göre, alışıldık organ bağışı sürecinde, donörlere herhangi bir para ya da bağış karşılığında elde ettikleri bir şey verilmediğinden, insanlar, başlangıçta, organlarını satarak para kazanmaktan utanç duyabilirler. Wilkinson, bu satışlar için, alınacak organlar sayesinde hayat bulacak insanların da düşünülmesi gerektiğini, aksi halde bu etik tartışmalarının kimseye faydası olmayacağını vurguluyor.

Bunun yanında, insanların organlarını satmaya zorlanabileceği ve düşük gelirli kesimin, organlarını satmaktan başka çaresi olmayacağına inanmak zorunda kalabileceği eleştirisi de yapılıyor.
 
Üst