Öğrenci geçmeli mi? (barometre)

  • Konbuyu başlatan MeDyC
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde MeDyC tarafından oluşturulan Öğrenci geçmeli mi? (barometre) başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 3,056 kez görüntülenmiş, 7 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Öğrenci geçmeli mi? (barometre)
Konbuyu başlatan MeDyC
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan korsan
M

MeDyC



Bu soru Kopenhagen daki bir Ünviversitenin fizik sınavından alınmıştır:

Bir gökdelenin yüksekliğini barometre ile nasıl bulursunuz?

Ögrencilerden birinin cevabı:

"Barometrenin ucuna bir ip bağlarsınız. Sonra gökdelenin tepesinden asıp sallarsınız. Barometre yere değdiğinde ipin boyuyla barometrenin boyunun toplamı gökdelenin yüksekliğini verecektir."

Bu oldukça orijinal cevap hocayı çileden çıkartmaya yetti ve öğrenci dersten kaldı.

Öğrenci cevabının doğruluğu konusunda itirazda bulundu ve üniversite durumu çözmek için başka bir hoca gönderdi.

Yeni hoca, cevabın aslında doğru olduğuna, fakat kayda değer bir fizik bilgisinin varlığını göstermediğine karar verdi. Sorunu çözmek üzere öğrenciyi en azından asgari bir temel fizik bilgisi olup olmadığnı anlamak için, ona altı dakika vererek sorunun sözlü cevabını vermesi kararını aldı. İlk beş dakika, genç sessizliğe gömüldü. Alnı düşünceden kırış kırış olmuştu. Hoca zamanın tükenmekte olduğunu hatırlattığında genç çeşitli cevaplarının olduğunu, fakat hangisini kullanacağına karar veremediğini söyledi. Tekrar acele etmesi tavsiye edilince genç söyle cevapladı:

"İlk olarak, barometreyi gökdelenin tepesine çıkartıp kenarından aşağı bırakıp yere inene kadar geçen süreyi ölçersiniz. Binanın yüksekliği

H = 0.5 x g x t2

formülü uygulanarak hesaplanabilir. Fakat barometre için kötü bir seçim."

"Veya güneş parlıyorsa, barometrenin yüksekliğini ölçersiniz.. Sonra onu bir yere dikip gölge uzunluğunu ve sonra da gökdelenin gölge uzunluğunu ölçebilirsiniz. Bundan sonrasi basit bir orantıyı çözmek olacaktır. Fakat bu konuda gökbilimsel bir cevap istiyorsanız, barometrenin ucuna bir sicim bağlayıp onu bir sarkaç gibi sallandirabilirsiniz. Önce yer seviyesinde, daha sonra da gökdelenin tepesinde. Yüksekliği,

T=2¶² kvk (I/g)

formülündeki farktan yararlanarak bulabilirsiniz."

"Yahut da gökdelenin dışarısında bir yangın çıkış merdiveni varsa, barometreyi bir cetvel gibi kullanarak yukarıya çıkarken gökdelenin boyunu barometre yüksekliği biriminden sayıp bunları toplayabilirsiniz."

"Eğer ille de sıkıcı ve ortodoks olmak istiyorsanız, tabi ki barometre ile gökdelenin tepesindeki yer seviyesindeki basıncı ölçer, milibar cinsinden çıkan farkı feet'e çevirebilirsiniz ve yüksekliği bulursunuz. Ancak bizler daima zihnin bağımsızlığı ve bilimsel metodlar kullanma konusunda teşvik edildiğimiz içindir ki, en iyi yol şüphesiz hademenin kapısını çalmak ve yeni bir barometre isteyip istemediğini sorarak, gökdelenin yüksekliğini söylemesi durumunda, ona bu barometreyi vereceğimizi söylemek olurdu."

Sizce öğrenci geçmeli mi kalmalı mı?


Öğrencinin adı: Niels Bohr, Fizik'te Nobel ödülü kazanan tek Danimarkalı.



Copy/Paste
 
V

vega

Kullanıcı
24 Ara 2008
En iyi cevaplar
0
0
Diyarbakır
woow spr paylaşım için çok teşekkürler daha sonradan Niels Bohr'un atom bombasının yapımı için çalışmış olduğu gerçeği üzücü :( ama onun fiziğe katkılaı elbette tartışılmaz :)
 
H

Harun

Kullanıcı
29 Şub 2008
En iyi cevaplar
0
36
İstanbul
leftinthedark.wordpress.com
vega' Alıntı:
woow spr paylaşım için çok teşekkürler daha sonradan Niels Bohr'un atom bombasının yapımı için çalışmış olduğu gerçeği üzücü :( ama onun fiziğe katkılaı elbette tartışılmaz :)
Bir gün üzerimize doğru gelen bir meteoru parçalamak için atom bombasına ihtiyaç duyduğumuzda vay be iyki bulmuşlar dediğimiz an yüzümüz kızaracak eminim. Bu adamların bu tarz buluşlara kötü amaçla kullanılması amacıyla imza attıklarını hiç sanmıyorum. Kalemle adam öldüren de var, en güzel şiirleri yazanda. Senin amacın kötülük yapmaksa eğer, ağzından çıkan iki kelime bile yeterlidir. Atom bombasına falan ihtiyacın yok.
 
E

ersin1453

Kullanıcı
17 Mar 2007
En iyi cevaplar
0
0
Isparta
okumuştum bunu daha önce
zekaya dair güzel bir örnek....
 
E

ebruliyn

Kullanıcı
29 Nis 2008
En iyi cevaplar
0
0
Hoca mı öğrenci öğrenci mi hoca belli değil,ne kadar zeki insanlar var
Bu insanlar beyinlerinin % kaçını kullanır,hangi lobunu,neresini kullanır anlamam,hoş fark ortada nobel ödülü almış
 
S

su perisi

Kullanıcı
4 Ocak 2007
En iyi cevaplar
0
0
Ebruliyn' Alıntı:
Hoca mı öğrenci öğrenci mi hoca belli değil,ne kadar zeki insanlar var
Bu insanlar beyinlerinin % kaçını kullanır,hangi lobunu,neresini kullanır anlamam,hoş fark ortada nobel ödülü almış
Doğuşdan zeki insanlar,beyinlerinin sol lopları daha aktif ve daha iyi çalışıyor...İsterdim ki sag lopdan çok sol lop aktif olsun...

Paylaşımın için teşekkürler...
 
E

efsane_18

Kullanıcı
12 Ara 2007
En iyi cevaplar
0
0
Giresun
Güzeldi öğrenciyle öğretmen yer değişmeli:)))
 
K

korsan

Kullanıcı
18 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
36
Gaziantep
Zeka başka bişe işte, helede kullanmasını bilene.
 
Üst