ders çalışma isteksizliği

sinem24431

Kullanıcı
Katılım
19 Ara 2008
Puanları
0
Konum
İstanbul
Ya arkadaşlr bende öss'yi kazandıktan sonra üniversitede ders çalışmakta zorlanıyorum bir isteksizlik var ya şuan ingilizce hazırlıktayım buna ihtiyacım olduğunu biliyorum ama bir türlü ingiizceye oturup çalışamıyorum nedenini bilmiyorum şuan quizler dahil sınavlarım berbat en son olduğum vizede hepsini salladım böyle bişey olamaz  yailk dönem oralmamı bile bilmiyorum nasıl bir umursamazlıktır  kendime bile şaşıyorum  2. dönemdeyiz kalmkta kötü olur ama acayip bir isteksizlik var sosyal ortamıda etkiliyor acayip yada ingilizce olduğu için olabilir mi şuan tek ders var ama bu bile zorluyor yada acaba rahatlıktanmıdır nedir tek ders olduğu için  aynı durumu yaşayıp çözüm yolu önerecek biri var mı ....konuyu doğru yere açtığımdan emin değilim tşk cvp atanlara  :'( :'( :'( :-\ :-\ :-\ :P
 
okulda devamsızlık desen tavanda okula ilk dönem gitmedim hiç nerdeyse dolayısıyla ingilizceyi aksattım bayağı..uyku sorunuda var hep saabhları erken kalkardım ben dersanede okulda 8 de derste oludum şimdi ders saat 1 de olunca çok kötü oldu ..ne çok sorunum varmış yaa  :-\ böyle devam ediyor işte
 
ders çalısarak ulasacağın hedefini düşün ve hedefine yaklasmak için her gün biraz daha azimle çalış.
derslerin kolay olduğu için'nasıl olsa yaparım' deyişiylede çalışmayı erteliyor olabilirsin.
knedini silkip 'ne yapıyorum şimdi' de ve sonra ' yapmam gereken,doğru olan şey ne' , 'benim şimdi ne yapmam gerekiyordu' diye sor bakalım kendine.biraz düşününce yapman gerekeni yapmaya baslayacağını umuyorum.veya bu gidişle sonunun ne olacağını düşün...buraya kadar gelmişsin kalmak ne kadar zor gelir insana değil mi..
 
biraz uzun ama faydası olur belki.


"Ders Çalışma İsteği Nasıl Uyandırılır?
Öğrencilerin ders çalışmaya başlayamamalarının nedeni “Niçin çalışmalıyım?” sorusuna yanıt verememelerinden kaynaklanır.

Her davranışın bir nedeni olduğu gibi ders çalışmanın da bir nedeni vardır. Nedensiz eylem gerçekleşmez. Ders çalışmanın da nedenlerinin öğrenci tarafından ortaya konmalıdır.
Ders çalışmak istenen bir davranış değildir. Hangi öğrenci ders çalışmanın, televizyon seyretmekten, gezmekten, eğlenmekten, keyfine göre hareket etmekten daha zevkli olduğunu söyleyebilir? Öğrencilerin çoğu ders çalışmaktan hoşlanmaz. Onu sadece yapılması zorunlu olan bir davranış olarak algılar. Birey psikolojik olarak tüm davranışlarını istediği yöne doğru yönlendirir. Hiç kimse istemediği, zevk almadığı bir işi severek yapamaz. Hele bir de ders çalışmama gibi bir tercihi varsa bu tercihini hep çalışmamaktan yana kullanır.
Davranışların ortaya çıkması iki yolla olur. Birey önce bir eylemi yapmak ister zihninde o eylemi tasarlar. Sonra düşündüklerini harekete geçirerek eylemi gerçekleştirir. Bu süreç daha çok isteyerek yapılan davranışlar içindir. İstenmeyen davranışlar da ise önce harekete geçilir sonra eylemi yapma isteği uyanır. Bu durumda ders çalışma davranışı da iki yolla gerçekleşir. Önce ders çalışmaya başlarız. Sonra onu sevmeye ve devam ettirmeye çalışırız. Ders çalışma isteğinin ortaya çıkmasını şu şekilde izah edebiliriz:

Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek → Çalışma isteğinin uyanması → BAŞARI

Çalışma istediğini uyandırmak için çalışmaya başlayın ve bunu sürdürmeye çalışın. Bir süre sonra ders çalışmayı severek yapmaya başlayacaksınız. Fakat sevme konusunda acele etmeyin. Önce bir gün düzenli çalışmayı başarmak için uğraşın. Daha sonra bunu bir haftaya yaymaya çalışın. Bir kaç hafta boyunca düzenli çalışmayı aksatmadan yaparsanız artık ders çalışmak sizin için zevksiz bir uğraşı olmaktan çıkar. Ders çalışmayı istenmeyen bir davranış olarak algılamaktan ziyade onu gelecekteki hedeflerinize ulaşmak için yapılması gereken şartlardan birisi olarak görmelisiniz.
Fakat birçok öğrenci çalışma isteğinin ortaya çıkması için “İlham” bekler. Oysa “İlham” yapılması istenen davranışlar için gelir. İnsanlar yapmak istediklerini önce düşünürler. Bu düşünceler bilinçaltına atılır. Bilinçaltı otomatik bir pilot gibi devreye geçer. Biz diğer davranışlarla meşgul olurken o çözüm üzerine yoğunlaşır ve çözümü bulur. Böylece “İlham” ortaya çıkmış olur. Ders çalışmak istenen bir davranış olmadığı için ilham gelmesini beklemek yanlıştır. Öğrenci sabırla ilhamın gelmesini bekler, ilham inatla ortaya çıkmamak için uğraşır.

Ders çalışma isteğinin uyanması → Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek → BAŞARI

Birçok öğrencinin yanılgısı sürecin bu şekilde gerçekleşeceğini sanmasıdır. Bu yüzden çalışma isteği bir türlü uyanmaz. Çalışmaya isteksiz başlandığı için sık sık ara verilir. Hayallere dalınır. Öğrenci kendisini çalışmaya veremez. Bedensel olarak kitapların yanında olsa bile zihinsel olarak oralardan çok uzaklarda yaşar.
Vücudunuzu ders çalışmaya önce bedensel olarak hazırlamalısınız. İstenmeyen sıkıcı bir davranış gerçekleşmeden önce bacaklar dizlerden kırılmaya, sırt eğilmeye, omuzlar çökmeye ve vücut coşkulu halini kaybetmeye başlar. Vücuttaki canlılık yerini bıkkınlığa bırakır. Beyinde vücudun şekline göre davranışa duygusal boyut kazandırır. Bu beden duruşunda isteksizlik ön plana çıkar, öğrenci ders çalışmaya henüz başlamadan çalışma isteği kaybolur. Bu durumda çalışmaya başlasanız bile bir süre sonra isteksiz oluşunuzdan çalışmaya son verirsiniz. Vücudu coşkulu hale getirmeniz gerekir. Dik bir duruş, alınan birkaç derin nefes, biraz gülümseme bunu sağlayabilir. Bu durumda beyne yapılacak olan davranışa istekli olunduğu mesajı gider. Beyin gelen bu mesaja göre ders çalışma davranışına olumlu bir duygusal boyut kazandırır."
 
şuan ingilizce hazırlıktayım buna ihtiyacım olduğunu biliyorum ama bir türlü ingiizceye oturup çalışamıyorum nedenini bilmiyorum

Muhammed Bozdağın bir sözü var;"Bir eser üretecekmisiniz?" sorusunun cevabı;"Bir eserde ısrar edecekmisiniz?" sorusunda gizlidir.
yani;
"İngilizce öğrenecekmisiniz?" sorusunun cevabı";ingilizce öğrenmeye ısrar edecekmisiniz?" sorusunda gizlidir. :)
 
beyazdilekce' Alıntı:
"Bir eserde ısrar edecekmisiniz?" sorusunda gizlidir.
çok teşekkürler.bi yol katetmek istiyorsak kararlı ve ısrarlı ve sabırlı olmalıyız..
Bir şeyi yapıyoruzda bakalım ne kadar yapmayı istiyoruz?yaptığımız şeyi seviyor muyuz?kendi istediğimiz şeyi mi yapıyoruz? diye sormalı insan kendine.
 
prenses35' Alıntı:
beyazdilekce' Alıntı:
"Bir eserde ısrar edecekmisiniz?" sorusunda gizlidir.
çok teşekkürler.bi yol katetmek istiyorsak kararlı ve ısrarlı ve sabırlı olmalıyız..
Bir şeyi yapıyoruzda bakalım ne kadar yapmayı istiyoruz?yaptığımız şeyi seviyor muyuz?kendi istediğimiz şeyi mi yapıyoruz? diye sormalı insan kendine.

yalnız ingilizce bnm mesleğim değil yani ileridede olmayacak sadece kendi seçtiğim mesleğin yanında çok yardımcı olacak..o yüzden şuan kendi istediğim şeyi yapıyorum bunda bir sorun yok sadece ingilizce öğrenmek biraz zor değilde isteksizlik var  tavsiyeler için tşk  :)
 
Anladım ama kendi istediğiniz şeyi yaparken neden sıkılasınız ki...
ingilizce öğrenmeniz sizi hedefinize ulaştıracak bir araç..bir yardımcı olacak en önemlisi size yararlı olacak bunu öğrenmek...

ben ingilizce dersini çok severim.özellikle hani öğrenirken yabancı,bilmediğimiz kelimelerle karşılasırız ya o kelimelerin anlamlarını aramak ve öğrenmekten büyük zevk duyuyorum. Neden? çünkü kelime hazneme bir yenilik daha ekleniyor-yeni bir şeyler öğrenmeyi seviyorum...
sevdiğimiz işi yaparken istek duyulmaz mı... ???
 
Geri
Üst