Başarı Öyküleri : Ayaktan ekmek yiyenin öyküsü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Codex
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
Katılım
14 May 2006
Puanları
48
Konum
Çanakkale
Web
www.kendinigelistir.com
motivasyon.jpg

Başarı öykülerimizi yayınlamaya devam ediyoruz.

Türkiyedeki başarılı olacak gençlere örnek olacak bir başarı hikayesi bu.

Son yılların gözde terlik markası Twigy'nin yaratıcısı Sinan Öncel, çıraklıktan patronluğa yükselen başarı öyküsünün kahramanı.

Futbol ve basketbol maçlarına gidip sahanın etrafında takımlarının rengine bürünmüş kocaman terlikleri görenler önce ne olduğuna anlam veremedi. Dört büyüklerin renkleri ve sembolleri kullanılarak yapılmış terlikleri vitrinlerde görünce Twigy''nin takım taraftarları için ilginç terlikler ürettiği herkes tarafından öğrenildi. "Bu terlik tam benlik" sloganı kısa sürede tüm Türkiye tarafından duyuldu. ve Twigy, son yılların gözdesi olan terlik sektöründe bir adım öne geçti.

Hem duygulara hem de göze hitap eden Twigy'nin başarısının ardında şirketin sahibi Sinan Öncel'in
kişiliği yatıyor. Sıfırdan başladı Sinan Öncel, 1965 yılında İstanbul'da dünyaya geldi. Çalışmaya ilkokulda başlayan Öncel, ortaokul sıralarındayken bir kuaförde çıraklık yapıyordu. O yıllarda eski adı Mithat Paşa olan Beşiktaş İnönü Stadyumu'nda maçlarda su satan Öncel, o günleri ise şu sözleriyle anlatıyor: "Maç öncesinde su satardık. Maçın son 15-20 dakikasında ise kapılar açılırdı ya da polislerden izin alarak maçı izlerdik. Hem para kazanır hem de eğlenirdik".

Üniversite yılları da hem iş hem ticaret arasında geçti. 1989 yılında Öncel, Cağaloğlu''nda 20 m2'lik
bir dükkan sahibi olmuştu. Terlik macerası da bu yıllarda başladı. Küçücük dükkanında fason olarak terlik yaptırıp satmaya başladığında Öncel 24 yaşındaydı. İpana ile ilk sıçrayışı yaptı Terkteks'in "yırtması" bir gün çalan telefon ile olmuş. O yıllarda birçok yere terlik satan Öncel'i İpana'nın üst düzey bir yetkilisi aramış. Gerisini Öncel'den dinleyelim: "İki adet boş İpana kutusu getiren 30 bin kişiye terlik vermek istiyoruz dedi. Bu ilk ve önemli adımımızdı".

Bu kampanyadan elde ettiği gelirle 1990 yılında "İtalya seferine" çıkmış Öncel. 1993 yılında Barbie ayakkabılarının Türkiye temsilciliği ardından da dünyanın en büyük terlik üreticilerinden Grandha'nın distribütörlüğü gelmiş. 2000 yılında terlik markası Twigy'yi piyasadaydı. Bir terlikten beklenmeyecek ölçüde yenilikçi bir çizgisi olan Twigy, taraftar terliklerinin ardından asker ve aileleri için hazırladığı terlikleri pazara sundu.

 
helal olsun umarım umarım herkez hayatında böyle başarılar elde ederr.... :)
 
bir söz vardır cok severim ama kime ait oldugunu hatırlamıyorum...

kimse başarı merdivenine elleri cebinde tırmanmamıstır...
 
Zirvede yılana da kartala da rastlarsınız ancak biri sürünerek diğeri ise uçarak çıkmıştır oraya.
 
ticaret hayatındaki başarıda, akılda kalıcı sloganların, farklı olmanın büyük etkisi var diye düşünüyorum
 
güzel bir paylasım; hem sabırda cok önemli, asla yılmamamız gerekir bazı işleri meydana getirene kadar....
 
Geri
Üst