Codex
Özgür Şahin
Site Kurucusu
E-öğrenme öğrenciye maliyet, zaman-mekân ve teknoloji avantajı sağlayan bir eğitim sistemidir.
Eğitim şüphesiz bir ülkenin sosyo-ekonomik gelişiminde temeli oluşturan yapı taşıdır ve günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte uzaktan öğrenme özellikle “online eğitim”, “web’de eğitim”, “sanal eğitim”, “E-Eğitim” olarak da bilinen, internet kullanılarak verilen eğitim bir trend olmaktan çıkıp norm haline gelmiştir. E-öğrenme öğrenciye maliyet, zaman-mekân ve teknoloji avantajı sağlayan bir eğitim sistemidir.
Maliyet açısından konuyu incelediğimizde e-öğrenmede her geçen gün öğrenilmesi ve öğretilmesi gereken bilgilerin miktarı artmakta buna karşılık eğitime ayrılan kaynaklar azalmaktadır. Yani daha fazla eğitim masrafı daha az bütçe ile karşılanabilir. Ayrıca çok pahalı arsalara, beton yığınlarına da ihtiyaç yoktur. Dolayısıyla binanın aydınlatılmasına, ısıtılmasına, temizliğine gerek yoktur.
Zaman-mekân açısından ise, kullanıcı (öğrenci) dilediği zaman istediği yerde 7/24 internet üzerinden derslerine ulaşabilir. Ayrıca eğitim kişinin performansına bağlı olduğu için çabuk kavrayan kullanıcı diğerlerini beklemeden ilerleyebilir. Buna ek olarak, 21. Yüzyılın getirdiği teknolojik imkânlar ile multimedya öğeler zengin işitsel ve görsel tasarımlar eğitim içeriklerini çekici hale getirmektedir.
İşte yüzyılın getirdiği bu teknolojik avantajları gençlere etkin bir biçimde ulaştırabilmek ve yaygınlaştırabilmek, Devlet Planlama Teşkilatı’nın Bilgi Toplumu Stratejisi’nin önceliklerine paralel olarak Bilgisayar Okur-Yazarı sayısını arttırmak amacıyla Habitat için Gençlik Derneği, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ve Türkiye Vodafone Vakfı ortaklığında “Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak” projesini hayata geçirmiştir.
www.bilgitoplumu.net e-öğrenme portalı üzerinden ECDL eğitim modülleri gençlere ulaştırılmaktadır. Bu modüller Bilgi Teknolojileri Kavramları, Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi, Kelime İşlemcisi, Hesap Çizelgesi, Veritabanı, Sunum, Bilgi ve İletişim içeriklerinden oluşmaktadır. Projenin web portalı aynı zamanda gençlik ve bilişime ilişkin duyuru, haber ve forumlarıyla Türkiye’nin her yerinden gençleri bir araya getiren bir eğitim ve tartışma platformu olmayı, eğitim yönetim sistemi sayesinde Türkiye’de gençlerin bilgisayar kullanımına ilişkin veri toplanması amaçlamaktadır.
Günümüzde kariyer dünyasında işe alımlarda etkin bilgisayar kullanımı bir mecburiyet haline gelmiştir. Yanı sıra yoğunluktan dert yanan ve zamanı bir türlü verimli kullanamadığını düşünen gençler için www.bilgitoplumu.net çok önemli bir kaynak teşkil etmektedir.
Dileyen sadece bir kullanıcı hesabı oluşturarak istediği yer ve zamanda (internete erişimi yeterli) www.bilgitoplumu.net üzerinden eğitimlere ulaşabilir.
Eğitim şüphesiz bir ülkenin sosyo-ekonomik gelişiminde temeli oluşturan yapı taşıdır ve günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte uzaktan öğrenme özellikle “online eğitim”, “web’de eğitim”, “sanal eğitim”, “E-Eğitim” olarak da bilinen, internet kullanılarak verilen eğitim bir trend olmaktan çıkıp norm haline gelmiştir. E-öğrenme öğrenciye maliyet, zaman-mekân ve teknoloji avantajı sağlayan bir eğitim sistemidir.
Maliyet açısından konuyu incelediğimizde e-öğrenmede her geçen gün öğrenilmesi ve öğretilmesi gereken bilgilerin miktarı artmakta buna karşılık eğitime ayrılan kaynaklar azalmaktadır. Yani daha fazla eğitim masrafı daha az bütçe ile karşılanabilir. Ayrıca çok pahalı arsalara, beton yığınlarına da ihtiyaç yoktur. Dolayısıyla binanın aydınlatılmasına, ısıtılmasına, temizliğine gerek yoktur.
Zaman-mekân açısından ise, kullanıcı (öğrenci) dilediği zaman istediği yerde 7/24 internet üzerinden derslerine ulaşabilir. Ayrıca eğitim kişinin performansına bağlı olduğu için çabuk kavrayan kullanıcı diğerlerini beklemeden ilerleyebilir. Buna ek olarak, 21. Yüzyılın getirdiği teknolojik imkânlar ile multimedya öğeler zengin işitsel ve görsel tasarımlar eğitim içeriklerini çekici hale getirmektedir.
İşte yüzyılın getirdiği bu teknolojik avantajları gençlere etkin bir biçimde ulaştırabilmek ve yaygınlaştırabilmek, Devlet Planlama Teşkilatı’nın Bilgi Toplumu Stratejisi’nin önceliklerine paralel olarak Bilgisayar Okur-Yazarı sayısını arttırmak amacıyla Habitat için Gençlik Derneği, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ve Türkiye Vodafone Vakfı ortaklığında “Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak” projesini hayata geçirmiştir.
www.bilgitoplumu.net e-öğrenme portalı üzerinden ECDL eğitim modülleri gençlere ulaştırılmaktadır. Bu modüller Bilgi Teknolojileri Kavramları, Bilgisayar Kullanımı ve Dosya Yönetimi, Kelime İşlemcisi, Hesap Çizelgesi, Veritabanı, Sunum, Bilgi ve İletişim içeriklerinden oluşmaktadır. Projenin web portalı aynı zamanda gençlik ve bilişime ilişkin duyuru, haber ve forumlarıyla Türkiye’nin her yerinden gençleri bir araya getiren bir eğitim ve tartışma platformu olmayı, eğitim yönetim sistemi sayesinde Türkiye’de gençlerin bilgisayar kullanımına ilişkin veri toplanması amaçlamaktadır.
Günümüzde kariyer dünyasında işe alımlarda etkin bilgisayar kullanımı bir mecburiyet haline gelmiştir. Yanı sıra yoğunluktan dert yanan ve zamanı bir türlü verimli kullanamadığını düşünen gençler için www.bilgitoplumu.net çok önemli bir kaynak teşkil etmektedir.
Dileyen sadece bir kullanıcı hesabı oluşturarak istediği yer ve zamanda (internete erişimi yeterli) www.bilgitoplumu.net üzerinden eğitimlere ulaşabilir.
yenibiris.com