Tutumların Değiştirilmesi

  • Konbuyu başlatan korsan
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde korsan tarafından oluşturulan Tutumların Değiştirilmesi başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 3,032 kez görüntülenmiş, 4 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Tutumların Değiştirilmesi
Konbuyu başlatan korsan
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan korsan
K

korsan

Kullanıcı
18 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
36
Gaziantep
1.İkna süreci esnasında Hovland’a göre geçilmesi geçen basamaklar nelerdir?

 
Dikkat, anlama, kabul ve akılda tutma.

 
2.Mesajın ne gibi özellikleri ikna sürecini etkilemektedir?

 
Karşıdaki kişiye gönderilen mesajların içerdiği tutumla karşıdakinin tutumu birbirine yakınsa, mesajları gönderen kişinin işi kolaylaşır ve karşısındakini çok çabuk ikna eder. Eğer karşıdaki kişinin tutumu ters yönde ise, ikna olması güçleşir. Ancak farklı tutumu taşıyan mesajın geldiği kaynak da önemlidir.

 
Bireylerin tutumlarının önem derecesi de tutumun değişmesinde önemli bir etkendir. Yüksek bir değere sahip olan tutumların değişmesinde kaynakların önemli olması da etki etmeyebilir. Özellikle inançlarla ilgili tutumlar bireyler için en üst düzeyde değere sahiptir. Yüksek değere sahip tutumların değişmesi hemen hemen imkânsızdır.

 
Karşı teze de yer veren çift yönlü iletişim, tutumların değiştirilmesinde oldukça etkilidir. Birey konuşmasında sadece kendi tutumuyla ilgili görüşlere yer verirse, karşısındaki kişinin tutumunu değiştirmede başarılı olmayabilir; ama hem kendi tutumuna hem de karşısındaki kişinin tutumuna ait bilgiler içeren mesajlar gönderdiğinde daha etkili bir sonuca ulaşılır. Bu tür iletişimde kişi, karşı tutum ile kendi tutumunu karşılaştırıp tutumunun üstünlükleri ile diğer tutumun dezavantajlarını anlatır. Böylece karşısındaki kişi veya kişilerin tutumunu kolaylıkla değiştirebilme olanağına sahip olur.

 
Kazandırılmak istenen tutum ile ilgili temel kavramların sürekli tekrarlanması, tutumun kabul edilmesindeki etkisi artırmaktadır. Örneğin, herkesçe bilinen büyük markaların pek de reklâma ihtiyaçları olmadığı düşünülür, oysa en çok görülen reklâmlar bu büyük markalara aittir. Büyük markaların reklâmlarını sürekli vermelerindeki temel amaç, ürünü sürekli hatırlatarak potansiyel tüketicilerini ellerinde tutmak ve yeni tüketiciler kazanmaktır.

 
3.Tutumun değiştirilmesinde dikkatin kaydırılması ne anlama gelir?

 
Dikkatin kaydırılması, dinleyicinin bütün dikkatinin mesaja vermemesidir. Yani dinleyicinin mesaja daha az yoğunlaşması ve düşük bir dikkatle mesaja yönelmesidir. Örneğin, birini dinlerken veya bir olayı izlerken bazen hayallere daldığımızda, başka şeyler düşündüğümüzde veya arada bir cep telefonuyla uğraştığımızda dikkatimiz kaymış olur. 

 
4.Mesajın anlaşılmasında çevresel rotayı kullanan kişinin motivasyonu hangi düzeydedir?

 
Mesajın anlaşılmasında çevresel rotayı kullanan kişinin motivasyonu düşüktür; çünkü mesajın içeriği kişiyi ilgilendirmiyor ve kişi için pek önemli bir değer taşımıyor.

 
5.Dinleyici de en fazla tutum değişimi hangi iletişim şartlarında gözlenir?

 
Dikkatin orta düzeyde kaydırılması tutum değişimini daha çok etkiler; çünkü hem gelen mesajı anlamasını sağlamakta hem de mesaja karşıt tartışma çıkartma olasılığını azaltmaktadır. Ayrıca anlatılan konu ile dinleyicinin tutumu birbirine yakınsa, dinleyicinin ikna olması ve tutumunu değiştirmesi daha kısa sürede geçekleşir. 

 
6.Tek yönlü iletişimin başarılı olduğu iletişim şartları hangileridir?

 
Karşı tarafta yer alan dinleyici, anlatılacak konu hakkında bilgi sahibi değilse ve zekâ düzeyi ile eğitim seviyesi düşükse, tek yönlü iletişimin kullanılması ikna sürecini hızlandırır ve karşı tarafın tutumu kısa sürede değişir. Eğer çift taraflı iletişim kullanılırsa, karşı tarafın konuyu yeterince anlamamasına ve zihninin karışmasına yol açabilir, bu da tutum değişimini güçleştirebilir.

 
7.Bilişsel çelişki teorisine göre tutum değişikliğinin gözlenmediği şartlar hangileridir?

 
Teşvik edicinin miktarının tutum değişimine bir etkisi olmaz. Ayrıca tercih serbestliğinin olmadığı ve tutumlara zıt davranışlar sergilenilmesi istendiği durumlarda gerçek bir tutum değişikliği olmaz. Örneğin, savaşta esir düşen asker, düşmana asla hizmet etmeyi istemez ama mecbur olduğu için hizmet eder. Barış sağlanıp esaretten kurtulduğunda ise hizmeti bırakır. Yani tutumunda sadece geçici bir değişiklik olmuştur.



8.Bilişsel çelişki teorisinin benlik algısı teorisine göre başarılı olduğu ortamlar hangileridir?

Tutuma ters düşen davranış neticesinde ortaya çıkan tutum değişiminde Bilişsel çelişki teorisi, Benlik algısı teorisine göre daha başarılı bir açıklama getirir.


 
Çetin ÖZBEY

 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Karşı tarafta yer alan dinleyici, anlatılacak konu hakkında bilgi sahibi değilse ve zekâ düzeyi ile eğitim seviyesi düşükse, tek yönlü iletişimin kullanılması ikna sürecini hızlandırır ve karşı tarafın tutumu kısa sürede değişir. Eğer çift taraflı iletişim kullanılırsa, karşı tarafın konuyu yeterince anlamamasına ve zihninin karışmasına yol açabilir, bu da tutum değişimini güçleştirebilir.
Zaten karşı taraf bir şey bilmiyorsa çift taraflı iletişim nasıl kurulacakki zaten? En güzeli ben anlatayım, o dinlesin bir zahmet:)
 
K

korsan

Kullanıcı
18 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
36
Gaziantep
Karşındaki diyo, gerizekalı ise diyo. Tabi çetin bey bunu süsleyerek yazmış, zeka düzeyi düşük vs vs  diye tek yönlü ikna süreci daha mantıklı diyo.

Yani benim anladığım onuda sen gibi hesab edersen, seninde gerizekalı olabiliten artar dio.
Yani karşındakinin düzeyinden şüphen varsa İlk etapda onu hesaba almıcan dio.

Esas konu yarım gibi, önce tek yönlü iletişim ne çift yönlü ne, yada bunun çok yönlüsü varmı, çoklu iletişim  gibi grup iletişimi felan :d
Neyse.

 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Karşındaki diyo, gerizekalı ise diyo. Tabi çetin bey bunu süsleyerek yazmış, zeka düzeyi düşük vs vs  diye tek yönlü ikna süreci daha mantıklı diyo.
:))))) Bu arada sen de bana o muameleyi yaptın ama neyse:))

Konu yarım da bence en büyük eksiği cümlelerin kullabilitesi.:) Kötü..
 
K

korsan

Kullanıcı
18 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
36
Gaziantep
dideM' Alıntı:
Karşındaki diyo, gerizekalı ise diyo. Tabi çetin bey bunu süsleyerek yazmış, zeka düzeyi düşük vs vs  diye tek yönlü ikna süreci daha mantıklı diyo.
:))))) Bu arada sen de bana o muameleyi yaptın ama neyse:))

Konu yarım da bence en büyük eksiği cümlelerin kullabilitesi.:) Kötü..
Est yav nassı ele bi anlam çıkardın ki :d
Hanı sen ben anlatım o dinlesin dedin ya, ben ona dayanarak dedimdi anlatıcanda karşındaki, yazıda geçen gibiyse, boş dedim yav.
Aman aman aman, zekanızdan asla şüphe etmedim etmemde efendim.

Teessüf edirem.
Konu hakkındaki analiziniz doğru, bir eksiklik var knuda vesselam.

 
Üst