Teşekkür Notlarının Gücü

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Kişisel Gelişim Yazıları kategorisinde Codex tarafından oluşturulan Teşekkür Notlarının Gücü başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 47 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 1 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Kişisel Gelişim Yazıları
Konu Başlığı Teşekkür Notlarının Gücü
Konbuyu başlatan Codex
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Codex
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
En son ne zaman birine samimi, içten ve inanarak teşekkür ettiniz? Öyle laftan değil dolu dolu… Ya da en son ne zaman birine bir teşekkür notu yazdınız? (Ya da hiç yazdınız mı?)

İş hayatında en sıkıntılı olduğumuz konulardan biri de takdir etme ve edilme. Bu alanda yapılan birçok çalışma bize yetersizlikleri ve eksiklikleri gösteriyor. Takdir edilmeyen ekiplerin performansı düşüyor, bağlılığı azalıyor, yenilikçilik kapasitesi düşüyor vs. Ama her şey bir yana insanın doğasından gelen bir takdir edilme ihtiyacı var.

Takdirin birçok yöntemi olsa da en basit, en yalın, en sistemsiz biçimi teşekkür etmek… Bu konuda bile ne kadar geri kaldığımızı bir düşünmenizi isterim.

İş dünyasında birçok CEO teşekkürün gücünü keşfetmiş durumda. Örneğin PepsiCo’nun eski başkanı Indra Nooyi, yazdığı teşekkür notlarıyla bilinir. Nooyi teşekkürün ve takdirin gücünü bizzat görmüş biri. Anılarında anlattığına göre uzun zaman sonra Hindistan’da büyüdüğü kasabaya gittiğinde herkesin onu bırakıp annesini takdir ettiğini görmüş. Ve bu deneyimden sonra teşekkürnotlarını muhatabına değil o kişinin ailesine, dostlarına yönelik yazmaya başlamış. Estee Lauder’ın Kurucusu Leonard Lauder kendisine kötü davranan kişiye bile teşekkür notu yazarmış.

Millet olarak bu tür işlerde pek de iyi olmadığımız düşünüldüğünde sizin için etkili bir teşekkür notu yazma makalesi buldum. Makaleyi kaleme alan Pfizer’ın global başkan yardımcısı Sally Susman bize beş önemli noktayı hatırlatıyor.

Zaman ayırın.
Eğer kalpten bir teşekkür edecekseniz bunu aceleye getirmeyin. Karşınızdakine ne söylemek istediğinizi, hangi duyguyu yansıtmak istediğinizi ve onların nasıl hissetmesini istediğinizi düşünün. Haftanın belli bir günü belli bir saati bu iş için ayırabilirsiniz. Örneğin Cumartesi günü sabah kahvesini içerken yarım saat bu notları yazmaya odaklanabilirsiniz.

İhmal edilenleri ihmal etmeyin. Süreçlerin ç.ok içinde olmayan, göz önünde bulunmayan kişileri ihmal etmeyin. Kapıdaki resepsiyonist, servis yapan görevli, IT odasındaki güvenlik uzmanı… Bu kişilerin işleri direkt göz önünde olmasa da onlara da teşekkür borcumuz olduğunu hatırlayın.

Spesifik olun. En etkili notlar detaylı olanlardır. Kısa birkaç klişe laf karalamakla yetinmeyin. Sizi etkileyen, size iyi hissettiren konuları detaylı anlatın. Aslında yaptığınız işin kuru bir teşekkür değil başarıyı ve iyi özellikleri takdir olduğunu unutmayın. Kişisel olmasına özen gösterin.

Etkili kılın. Yazınız tutkunuzu ve içinizdeki gerçek duyguları göstersin. İçerisinde bir içgörü, bir tespit, okuyana değer katacak ve ufkunu açacak bir unsur bulundurmaya dikkat edin.

Hiçbir zaman geç değildir. Teşekkürü geciktirmiş olabilirsiniz. Bu yüzden paylaşmaktan vazgeçmeyin. Altı ay önceki bir olayı bir dile getirebilirsiniz. Geciktiğiniz için özür dileyin ve takdir ettiğiniz konuları kaleme almaya başlayın.

Teşekkür, basit ama çok güçlü bir takdir biçimidir. Hadi şu andan tezi yok kalemi alın ve yazmaya başlayın.

Teşekkürler Notu
Teşekkürler Notu
 
Üst