Şirketler, ‘Gelin dünyayı birlikte değiştirelim’ diyor

  • Konbuyu başlatan GulsahToptas
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde GulsahToptas tarafından oluşturulan Şirketler, ‘Gelin dünyayı birlikte değiştirelim’ diyor başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,595 kez görüntülenmiş, 1 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı Şirketler, ‘Gelin dünyayı birlikte değiştirelim’ diyor
Konbuyu başlatan GulsahToptas
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan ölüdeniz
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
IBM kişisel bilgisayarların işlem güçlerini birleştirip büyük ve iddialı araştırmalar için bilgi işleme kapasitesini ortaya çıkaran grid teknolojilerini (dağıtımlı hesaplama) ticari müşterilerinden önce AIDS’e, kansere ve kalp hastalıklarına çare arayan bilim insanlarının kullanımına sunmuştu. IBM bu teknolojiyi mükemmelleştirdikten hemen sonra kâr amacı gütmeyen bilgisayar ağı World Community Grid’i kurarak tüm bireylerin kullandığı işlem gücünü, bilimsel araştırma projelerine bağışlayabilmesine olanak sağlayarak sosyal sorumluluk projesine müşterilerini ve tüm bireyleri katmayı başardı.
IBM sadece bir örnek...

Bundan 10 yıl önce sosyal, çevresel sorunların üzerine gidip dünyayı daha yaşanabilir bir yer kılmak için projeler üretmeye başlayan global şirketler, sosyal sorumluluklarını bir adım öteye götürerek müşterilerinin de dâhil olabileceği çalışmalara imza atıyor artık.
Geçtiğimiz aylarda Harvard Business Review’da, Rosabeth Moss Kanter imzasıyla yayımlanan bir makale de bu gidişata dikkat çekiyordu. Kanter bir araştırma ekibi kurarak bir düzine dev şirketi, iki yıl boyunca incelemiş ve beş kıtada 350’den fazla kişiyle görüştükten sonra şirketlerin çevresel, sosyal sorunların üzerine gittiğine ikna olmuştu.

Peki, Türkiye’de durum ne? Türkiye’de şirketler toplumsal sorunlara karşı çözüm aramaya, bunu sorumluluk olarak görmeye 2000’li yılların başında başladı. Son dönemde de özellikle müşterilerin de dahil olabileceği projeler üretiliyor. Yani dünyadaki trend Türkiye’de de etkisini hissettiriyor.

‘BİRLİKTE YAPARSAK ANLAMLI OLUR’

İletişim Danışmanları Şirketleri Derneği (IDA) Başkanı Necla Zarakol, şirketlerin son dönemde başlattıkları yeni kampanyaları doğru ve başarılı buluyor.
Müşterilerin dâhil olduğu sosyal sorumluluk projelerinin sorun çözmeye odaklı olduğunu söyleyen Zarakol, “Bu, yaptığım işleri sizin denetiminize de açıyorum, demek. ‘Gelin birlikte proje yapalım, farklı projeleri hep birlikte geliştirelim’ ya da ‘Kazandığım paralarla şu işi yaptım’ diye övünmeden ‘Ancak birlikte yaparsak anlamlı olur’ demek istiyorlar” diyor.

Bu kampanyaların kurum ile hedef kitle arasında sıcak bağlar geliştireceğini söyleyen Zarakol, müşteriyle ortak yürütülen projelerin artacağı kanısında... Zarakol’a göre özellikle tüketiciye her noktada dokunan perakendeciler, hızlı tüketim malı üretenler ve hizmet sektörü tarafından bu tarz projeler benimsenecek.

Bu anlamda ilk örnekleri veren şirketlerin temsilcileri de attıkları adımın müşterileriyle daha sıcak bir iletişim kurmalarında etkili olmasını bekliyor ve ayrıca müşterilerle ortak yürütülen sosyal sorumluluk çalışmalarının insanların çevresine karşı daha duyarlı olmasını sağlayacağına inanıyor.


--------------------------------------------------------------------------------


5 alanda 9 proje
Yapı Kredi Kredi Kartları ve Tüketici Kredileri Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer: ”İş hayatında sosyal sorumluluğa bakış açısının değişmeye başladığını söylemek mümkün. Tek vuruşluk yardımlar yerine topyekûn hareketler tercih edilecek ve bu tür kampanyalar bizce dünyayı değiştirecek. World Paylaşım Programı’yla sadece yardım yapan bir kurum niteliğinden çıkıp elimizi taşın altına koyuyoruz. Herkesin duyarlı olduğu alanda bağış yapabilmesi için 5 farklı alanda 9 farklı projeyi seçtik. Bunun neticesinde Türkiye’nin önde gelen 9 Sivil Toplum Kuruluşu’nu (UNICEF, TEMA, UNFPA, TEGV, TKV, TBMV, DENİZ TEMİZ TURMEPA, LÖSEV ve İZEV) bir araya getirerek dev bir yardımlaşma platformu oluşturduk. Kart sahipleri, kartlarını kullanarak topladıkları puanları Yapı Kredi Şubeleri ya da telefon-internet bankacılığı üzerinden bağışlayabilir. Dilerlerse ödeme talimatı vererek seçtikleri projeye her ay düzenli olarak bağış yapabilirler. World olarak kart hamillerimizin puanlarıyla yaptıkları bağışlara aynı oranda katkıda bulunuyor ve bu projeler yapılacak olan desteği ikiye katlıyoruz.“

Spora destek

Citibank Kurumsal İletişim Koordinatörü Nevnihal Çiftçi: “Günümüzde başarılı şirketler sadece hizmet ve ürünleriyle değil, ülkenin geleceğine yön veren, bu duyarlılığı gözeten projelerle de fark yaratıyor. Bu bakış açısıyla uyguladığımız projelerimizden biri, Citibank Visa Olimpiyat Oyunları Kredi Kartı. Müşterilerimiz yaptıkları harcamaların bir kısmıyla Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’ne destek veriyor. İlk olarak 2004’te Atina Olimpiyatları’nda derece alan 10 Türk sporcuya yaptığımız bağış çalışmasıyla başlayan projede amacımız Türk sporuna destek sağlamak. Bu tür çalışmalar şirketlerin marka değerleri ve dolayısıyla şirket değerleri artıyor, daha nitelikli personeli cezp etme, motive etme imkânı doğuyor, yeni pazarlara girmede ve müşteri sadakati sağlamada avantajlar elde ediliyor.”

Çevreye duyarlı kart
Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere: ”Günümüzde sosyal sorumluluk kavramı, sürdürülebilirlik açısından da değerlendiriliyor. Bu nedenle kurumlar müşterilerini de projelere dahil etmeye çalışıyor. Bu kampanyalar tek başına bir şeyleri değiştirmeye yetmeyebilir ama insanların konuya duyarlılığını artırmakta fevkalade etkili. Ayrıca bu tür projelerin motivasyonu artırdığı bir gerçek; çalışanlarımızı da kattığımız projeler de çok büyük başarı yakaladık. Denizyıldızları Projesi 1998’de başladı. Proje kapsamında değişik illerde okullar inşa ediliyor. Ayrıca doğanın korunmasına katkıda bulunmak isteyen kredi kartı kullanıcıları için Şubat 2007’de Çevreye Duyarlı Bonus Card’ı kullanıma sunduk. Kullanıcılar, kazandıkları Bonus’un yüzde 10 ila 30’u arasında değişen kısmıyla, Doğal Hayatı Koruma Vakfı’nın doğa koruma çalışmalarına katkıda bulunuyor.”

e-maille 1 fidan

İş Bankası, Bireysel Bankacılık Pazarlama Müdürü Yalçın Sezen: “Küresel ısınma çözümüne katkıda bulunmak için her ay milyonlarca müşterimize kâğıt olarak gönderilen kredi kartı hesap özetlerinin elektronik ortamda iletilmesinin destekleneceği bir uygulama başlattık. Müşteriler hesap özetini elektronik ortamda talep ettikleri her bir kredi kartı başına 5 YTL MaxiPuan kazanıyor. Bunun yanı sıra TEMA Vakfı’yla gerçekleştirdiğimiz işbirliğiyle Şubat 2008’de başlatılan kampanyamız kapsamında, kredi kartı hesap özetini e-mail yoluyla alma talebinde bulunan müşterilerimiz adına 1 fidan dikiliyor. Yaklaşık 20 bin müşterimiz adına ağaç dikildi. Hedefimiz haziran sonuna kadar yaklaşık 85 bin fidan dikmek.”

Dolaylı katkı

Visa Europe Türkiye Genel Müdürü Berna Ülman: “Visa Europe olarak 23 üye Türk bankasıyla işbirliği içinde başlattığımız ‘Renkli Ufuklar’ projesiyle ilkokul öğrencilerine formal eğitim vererek kariyer planlama konusunda bilinçli çocukların yetişmesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Projeyi sivil toplum kuruluşlarından Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı ve Toplum Gönüllüleri’yle birlikte yürütüyoruz. Visa Europe böyle bir sosyal sorumluluk projesini Avrupa’da ilk defa Türkiye’de gerçekleştiriyor. Şirket yıllık bütçesinden önemli bir payı projeye aktarıyor. Kart kullanıcıları projemize dolaylı olarak katkı sağlıyor. Kart kullanımları Visa Europe’un gelirlerine ve buradan hareketle de dolaylı olarak projemize aktarılan fonlara temel oluşturuyor. Projemize direkt katkı sağlamak isteyen herkes web sitemiz aracılığıyla da bağış yapabiliyor. İlk sene 11 binden fazla çocuğumuz programlarımızdan yararlandı. İkinci yıl hedefimiz 16 bin çocuk.”

Küresel ısınma projeleri

TEB Bireysel ve İşletme Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Cemal Kişmir: ”TEB olarak STK’larla ortak çalışmaya çok önem veriyoruz, çünkü müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran çözümler üretirken diğer yandan da topluma katkı sağlamak istiyoruz. TEB Bonus İzmirim Card’la İzmir Ticaret Odası’nın İzmirli çocuklara yönelik sağlık ve eğitim projelerine; TEB Bonus TEMA Card’la da TEMA’nın Türkiye çapında küresel ısınmayı engellemeye yönelik projelerine destek veriyoruz. Biz banka olarak müşterilerimiz adına sosyal sorumluluk projelerine kart gelirlerimizden feragat ederek kaynak aktarıyoruz. Diğer STK’lardan gelecek ortak proje geliştirme tekliflerini de değerlendirmeye açığız.”   

Konser biletiyle eğitim

Turkcell Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Filiz Karagül Tüzün: “Kardelenler projesi dahilinde farklı çalışmalarımız oldu. Ayşe Kulin, 2000’den bu yana burs alan kardelen kızların öykülerini kitap haline getirdi. Sezen Aksu, ‘Kardelen’ albümünü yaptı ve proje yararına Edirne’den Kars’a toplam 21 konser verdi. Ayşe Kulin’in ‘Kardelenler’ kitabı, Sezen Aksu’nun ‘Kardelen’ albümü ve konser biletlerinin satışıyla 770 Kardelen daha 4 yıllık lise eğitimi alma şansına sahip oldu. Yine 3 yıldan beri yeni yılda müşterilerimizin adına Turkcell bursuyla okuyan Kardelen kızlarımıza kitaplar gönderiyoruz. Sosyal sorumluluk bilinciyle topluma değer katacağına inandığımız projelerimizi geniş açılımlarla sürdürmeye devam edeceğiz.“

Akaryakıt alan meşe dikiyor

Shell&Turcas Petrol AŞ Kurumsal İletişim Müdürü Yasemin Ayginin: “1998’den bu yana ‘TEMA Vakfı Meşe Projesi’yle yurt çapında 1 milyon hektar alanda sağlıklı meşe ormanları yaratmak amacıyla destekte bulunuyoruz. Shell Club Smartcard’la akaryakıt alan herkes, biriken puanlarıyla kampanyaya destek olabiliyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde ‘Enerji tasarruflu ampul kampanyası’yla Shell istasyonlarından Yeni Shell Kurşunsuz 95 yakıtı alan her müşteriye, yakıt tasarruflu ampul hediye edildi. Tüketicilerin tercihlerini artan ölçüde şirketlerin sosyal sorumluluk konusundaki yaklaşımları belirleyecek. Ayrıca çalışan motivasyonunda ve veriminde de yükselme yaşanıyor.”



Esengül Metin - Hicran Tekin
 
Üst