M
mehmetd
Kullanıcı
- 23 Şub 2007
- En iyi cevaplar
- 0
- 0
SALİSE SALİSE BİR KAZA
Bir otomobil, 80 kilometre hızla giderken, bir duvara çarpıyor. İşte bu hâdise şöyle gelişir ve biter: Çarpışmadan 26 milisaniye (Saniyenin binde biri) sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığın 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
44 milisaniye sonra sürücü göğüs ile direksiyona çarpar.
50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerine etki eden yavaşlatıcı kuvvet 80 G’ye ulaşır. (Yani kendi ağırlıkların 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerine basar.)
68 milisaniye sonra, sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafası ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü, tekrar aracın içine düşer, o anda ölmüştür.
110 milisaniye sonra, araç yavaşça geriye çekilmeye başlar.
113 milisaniye sonra, sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.
150 milisaniye sonra, tekrar sessizlik egemen olur. Cam, çelik, plastik parçaları yere düşer.
200 milisaniye içerisinde her şey olup biter. Ortaya çıkan enerji inanılmazdır. 80 km hızda 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir. Not: ”Lütfen otomobil hareket etmeden önce emniyet kemerinizi takın!”
alıntı
Bir otomobil, 80 kilometre hızla giderken, bir duvara çarpıyor. İşte bu hâdise şöyle gelişir ve biter: Çarpışmadan 26 milisaniye (Saniyenin binde biri) sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığın 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
44 milisaniye sonra sürücü göğüs ile direksiyona çarpar.
50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerine etki eden yavaşlatıcı kuvvet 80 G’ye ulaşır. (Yani kendi ağırlıkların 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerine basar.)
68 milisaniye sonra, sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafası ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü, tekrar aracın içine düşer, o anda ölmüştür.
110 milisaniye sonra, araç yavaşça geriye çekilmeye başlar.
113 milisaniye sonra, sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.
150 milisaniye sonra, tekrar sessizlik egemen olur. Cam, çelik, plastik parçaları yere düşer.
200 milisaniye içerisinde her şey olup biter. Ortaya çıkan enerji inanılmazdır. 80 km hızda 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir. Not: ”Lütfen otomobil hareket etmeden önce emniyet kemerinizi takın!”
alıntı