İş Yerinde Kaçınılması Gereken 4 Negatif Tutum

  • Konbuyu başlatan Codex
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde Codex tarafından oluşturulan İş Yerinde Kaçınılması Gereken 4 Negatif Tutum başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 825 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı İş Yerinde Kaçınılması Gereken 4 Negatif Tutum
Konbuyu başlatan Codex
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Codex
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
İş yerinizde kaçınmanız gereken dört negatif tutumu ve bunlara karşı koymak için kullanabileceğiniz bazı pozitif tutumları bu yazımızda öğrenin.
Bu yazımızda iş yerinizde kaçınmanız gereken dört negatif tutuma bakıyor olacağız, bu tutumlar performansınızı ve iş yerinizdeki takım ruhunu direkt olarak etkileyecektir. Ayrıca, siz ve meslektaşlarınızın üzerinde çok olumlu bir etkisi olacak bazı tutum ve özelliklere de göz atacağız.

İşte iş yerinizde kaçınmanız gereken dört olumsuz tutum:
  • Gurur
  • Kibir
  • Kendini yüksek görme
  • İnatçılık
Gurur
Gurur pek fazla sempati yaratan bir tutum değildir. Hatta, başkalarından üstün olduklarını düşünen insanlar genellikle etraflarındaki kişiler tarafından reddedilir.

Bunu sahte alçak gönüllülük ile saklamaya çalışsalar bile her zaman eninde sonunda gerçek renklerini gösterirler ve sahte alçak gönüllülük daha da rahatsız edici bir özelliktir.

Kibir
Davranışsal açıdan, burada en fazla öne çıkan tutum, diğer insanların argümanları ve görüşleri hakkında sistematik bir hor görme durumudur. Burada, bahsettiğimiz ilk tutum olan gurur ile de bir bağlantı vardır.

Kendini Yüksek Görmek
Bu da önceki iki negatif tutuma son derece benzerdir. Hatta, kendini yüksek görme durumunu kibrin bir tezahürü ya da sonucu olarak da görebiliriz.

Bu, diğer insanlardan daha iyi olduğunu düşünen birinin özelliğidir ve kibirleri insanların söylediği şeylere dikkat etmedikleri anlamına gelir.

İnatçılık
Bu olumsuz davranış, görüşlerini ya da fikirlerini değiştirmeyi zor bulan, ya da bunu reddeden insanlara atıfta bulunur.

İş yerinde, bu insanlar sadece kendi fikirlerini ve görüşlerini geçerli görürler. Ancak, insanlar diğer insanların fikirlerini ve görüşlerini dinlediklerinde çok daha iyi bir şekilde ve birlikte çalışırlar.

Olumsuz Tutumları Etkisiz Bırakacak Olumlu Tutumlar
İyi bir çalışma ortamına sahip olmak (neredeyse) herkesin takdir edeceği bir şeydir. Birçok pozitif çalışma tutumu bahsettiğimiz dört negatif tutumu ile mücadele edip onları geçersiz kılabilir.

Çatışmaları ve Problemleri Çözmek
Çalışma ortamınızda ortaya çıkabilecek herhangi bir probleme nasıl tepki vereceğinizi bilmek sadece şirketiniz için değil kendiniz için de gerçekten değerlidir.

Yaratıcılık ve İnisiyatif
Başkalarının ne diyeceğinden korktuğunuz için bulduğunuz fikirleri paylaşmadığınız zamanlar vardır. Ancak, yaratıcılık ve inisiyatif almak birçok şirkette son derece değer verilen tutumlardır.

Takım Çalışması
Bu, şüphesiz ki herhangi bir şirkette çalışırken en fazla değer verilen becerilerden bir tanesidir. İş görüşmeleri genellikle bir adayın takım çalışmasına karşı tutumunu test ederler, ki şirketteki diğer kişiler ile çalışırken onlarla nasıl anlaşacaklarını anlayabilsinler. Diğer insanlarla iyi bir şekilde çalışmayı ve işi bitirmek için bir takımın parçası haline gelmeyi bilmek herhangi bir şirket için son derece değerli bir beceridir.

Eleştiri Toleransı
Eleştiri genelde insanların hoşuna gitmez. Birinin dışarıdan gelmesi ve işinizi sorgulaması pek hoş bir şey değildir. Ancak, birçok durumda, bu kişilerin yorumları yapıcı olabilir ve işinizi daha etkin bir şekilde yapmak konusunda size yardım edebilir.

Adapte Olabilmek
Bazen, çalışma ortamınızda isteklerinize göre değişiklik yapabilirsiniz. Ancak diğer durumlarda bu değişiklikleri yapmak mümkün olmayacak ve duruma adapte olmanız gerekecektir.

Planlama
Plan yapabilmek, ve bunu iyi yapabilmek, çalışma ortamındaki stresi azaltmaya en çok yardımcı olabilecek yeteneklerden bir tanesidir. Bu, iyi bir öncelik listesi oluşturmanıza ve bunları doğru zamanlarda doğru kararlar almak için kullanabilmenize yardımcı olabilecek bir beceridir. Doğru bir şekilde bir çalışma günlüğü kullanmak ve bunu takip etmek zaman ve kaynak açısından tasarruf yapmanızı sağlayacaktır.

Şimdi, kısaca, negatif tutumların çalışma ortamınızı nasıl etkileyebileceğini gördünüz, ancak etrafınızdaki herkes üzerinde nasıl da pozitif bir etkiniz olabileceğini de biliyorsunuz. Bunları uygulamaya koymayı Yeni Yıl kararınız yapın!

Kaynak : AkliniziKesfedin
 
Üst