İş dünyasında yoğunlaşma

  • Konbuyu başlatan GulsahToptas
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde GulsahToptas tarafından oluşturulan İş dünyasında yoğunlaşma başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,451 kez görüntülenmiş, 3 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı İş dünyasında yoğunlaşma
Konbuyu başlatan GulsahToptas
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan GulsahToptas
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Yoğunlaşma, tam da yönetici yapılmak için sırada bekleyen çok fazla sayıda görevle karşı karşıya olduğu için gereklidir. Etkin olmanın herhangi bir “sırrı” varsa, o da yoğunlaşmadır. Etkin yöneticiler önce yapılması gereken işleri önce yaparlar ve bir seferde bir işi yaparlar. Her zaman yapılması gereken önemli katkılar onları yapmak için ayrılmış zamandan daha fazladır. Bir yönetici ciddi katkılara ne kadar odaklanırsa, o kadar çok uzun ve bölünmeyecek zamana ihtiyaç duyacaktır. 

Meşgul görünmekten uzaklaşıp sonuç elde etmeye ne kadar çok yönelirse, o kadar çok sürekli çaba göstermek zorunda olacaktır. Aynı şekilde, yönetici ne kadar çok güçlü yanlarını üretken kılmaya çalışırsa, sahip olduğu insani güçleri başlıca fırsatlara yoğunlaştırma ihtiyacının o kadar çok bilincine varır. Sonuç almanın tek yolu budur.

“O kadar çok şey yapan” ve göründüğü kadarıyla da zor şeyleri yapan insanların “sırrı” işte budur. Her sefer sadece bir işi yaparlar. Bunun sonucu olarak, sonunda hepimize kıyasla daha az zamana ihtiyaçları olur. Hiçbir şeyin yapılmasını sağlamayan insanlar çoğu zaman daha sıkı çalışırlar.

Etkin yöneticiler yarışta gibi çalışmazlar. Rahat bir hızla çalışırlar, ama sürekli çalışırlar. Yapmaları gereken çok iş olduğunu bilirler. O nedenle her seferinde bir işi yapmaya ve öncelik taşıyan işleri önce yapmaya uğraşırlar.

Yoğunlaşma, nelerin gerçekten önem taşıdığı ve önce geldiği konusunda zamana ve olaylara kendi kararını dayatmaya cesaret etmek demektir ve zamana ve olaylara boyun eğmek yerine onların efendisi olma konusunda yöneticinin tek umudu yoktur.

Kaynak: "Etkin Yöneticinin Seyir Defteri", Peter Drucker, Optimist Yayınevi

 
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Ayrıntıları yönetmek

İş yaşamında, ayrıntılar tahminimizden ve sanılandan daha fazla yer tutar. Genellikle küçük görüldükleri için fazla önemsenmezler. Bazı kişiler başarıyı ve mutluluğu yakalamak için neredeyse her şeye sahip olsalar da, küçük ayrıntıları yok saydıkları için ne başarılı ne de mutlu olurlar.



Oysa önemli olan yaşamımızda ayrıntıları yönetmek… Bazı kişilerin de ayrıntılara dalarak başarı ve mutluluğu kaçırdıklarını unutmayalım. Ya da her ayrıntı ile bizzat kendileri ilgilenmek isteyen ve bu şekilde bütünü kaçıran insanları… Peki, ne yapmalıyız? Birkaç küçük ipucuna birlikte bakalım…

- Genellikle ayrıntılarda, sadece fark etmeniz ve fark ettiğinizi diğer ilgili kişilere fark ettirmeniz yeterlidir. Mutlaka onun her şeyi ile birebir ilgilenmeniz gerekmez.

- Ayrıntıları üçe ayırın. Birincisi az gerekliler, ikincisi çok gerekliler, üçüncüsü gereksizler. Bu sınıflama ile yerinde karar verebilirsiniz.

- Ayrıntıları kesinlikle önemseyip yakın izlemeye alarak sonuca bağlanması gerekenlerini delege etmelisiniz. Amaç sadece süreci denetleyerek sonucu sorgulamak olmalı.

- Liderseniz, ilgili bölüm yöneticilerinden her iş için en önemli 10 ayrıntıyı liste halinde isteyin. Bunları kendi açınızdan önem derecesine koyduktan sonra, özellikle ilgilenmeniz gerekenlerle, delege edebileceklerinizi belirleyin. En sonunda ise gündeme aldığınız ayrıntıları takip edecek birini görevlendirin. Bu adımları atmak büyük önem taşır.

- Son olarak da, nelerin ayrıntı olduğuna bakmalısınız... Her şey ayrıntıdır aslında. Bazen hesapta olmayan ayrıntılarla karşılaşırız. Süreçte önemli olan tüm bu ayrıntıları zamanında fark edip, önem sırasına koyarak yönetmek gerekir.

Unutmayalım ki, başarı ve mutluluk ayrıntıda gizlidir. Ayrıntıları ne kadar iyi yönetirseniz o kadar başarılı olursunuz.


Psikolog Dr. Işın AKI
 
Ö

ölüdeniz

Bu güzel konu için teşekkürler Gülşah

Hayat ayrıntılardan ibarettir.önemli olan ayrıntıları en güzel şekilde değerlendirebilmektir.sadece işimizde başarılı olmak insanı mutlu etmez.en güzel şekilde aşkı sevgiyle birlikte yaşamasınıda bilmeliyiz.teşekkürler
 
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Haklısın Nihat. Aslında huzur ve mutluluk tek başına iş hayatında veya özel hayatımızla alakalı değil tersine ikisi birbiriyle bağlantılı.

Ve detaylar önemli. Ama yazıda da bahsedildiği gibi detayında aşırısına kaçmadan denge de tutarak olaylara yaklaşmalı,hayat felsefesi edinmeliyiz.
 
Üst