İnsan Kaynakları

  • Konbuyu başlatan Codex
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde Codex tarafından oluşturulan İnsan Kaynakları başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 7,754 kez görüntülenmiş, 13 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı İnsan Kaynakları
Konbuyu başlatan Codex
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan grace
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com

http://www.kendinigelistir.com/insan-kaynaklari/

Size bugüne kadar aşktan bahsettim. Kişisel gelişim konularından bahsettim. Bu konuları bilimsel metotlarla anlatmak yerine yaşamın içindeki duygularımızla anlatmayı tercih ettim. Tecrübelerimi aktardım. 20 yıldır okumalarım ve aldığım eğitimlerimi size aktardım. Ama benim bir de mesleğim var. 20 yıl İnsan Kaynakları Müdürlüğü yaptım.

Düşündüm ki gençlerin iş hayatı hakkında bilmek istedikleri çok şey var. Biraz da bu konuda sizlere bildiklerimi aktarmak istiyorum. Yıllar boyunca çalıştığım şirketin eleman alımlarını ben yaptım. Vasıfsız elemanı da ben aldım, üst düzey çalışanları da ben aldım. Bu konuda çok tecrübem var.

İŞ GÖRÜŞMELERİNDE NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Prof.Dr.Albert Mehriban’ın iletişime dair yapmış olduğu araştırma sonuçları şöyledir;

BEDEN DİLİ  %55
SES TONU  %38
KELİMELER  %7


Bunu neden yazdım biliyor musunuz? İş görüşmelerine giderken kıyafete çok özen gösterilmeli. Yani kapıdan içeriye girerken sizin için kararın çoğu verilmiş oluyor. Eğer o görev için beden diliniz iyi değilse o işi baştan kaybediyorsunuz. Çünkü kapıdan içeriye giriş çok önemlidir. Kendine güvenli bir duruş sizi ele verir. Hele bir de el sıkışınız. “Merhaba” deyişiniz.

Eğer el sıkışırken karşınızdaki kişinin ellerini parmaklarınızın ucu ile tutarsanız karşınızdakine güven vermezsiniz. Tokalaşırken karşınızdakinin elini avucunuzun içine alıp kavramalısınız. Ondan sonra kuvvetli bir sıkış gereklidir. Ama sakın karşı taraf şimdi elimi nasıl kurtaracağım diye endişelenmesin  El sıkışmasını yaparken karşınızdakinin gözlerine bakıp “merhaba” demelisiniz.

İş görüşmelerine giderken erkeklerin mutlaka takım elbise ile gitmesi gereklidir. Kadınların ise ceketleri olmalıdır. Bu kıyafetlerin koyu renk olmasına özen gösterilmeli. Kot pantolon ile gidilen iş görüşmesi karar aşamasında yetkiliyi olumsuz etkiler. Saçların çok düzgün taranmış, traş olunmuş, bayanların biraz makyaj yapmalarında hiçbir mahsur yoktur.

Kapıdan içeriye girmeyi iyi bir şekilde geçtik diyelim. İkinci önemli sorun ses tonu. Yani kendinizi anlatış biçiminiz. Kendinizi anlatırken anlattıklarınıza inandığınız sesinizden belli olmalı. Bazen insan yapmayı çok istediği bir hedefini söylerken sesinin tonu ben bunu asla başaramam der gibi güvensizdir. Ses tonu insanı ele verir. Kendinizi ifade ederken karşınızdaki yetkilinin aklından şu cümleler geçmektedir: “Bu kişiyi hangi özelliğinden dolayı işe almalıyım?”

Yetkili bu sorunun cevabını aramaktadır. Şimdi sıra neler yaptığınıza geldi. Hangi okulu bitirdiniz? Yetkinlikleriniz nelerdir? Yabancı lisanınız var mı? Daha önceki iş hayatınızdaki tecrübeniz yeterli mi?

İş görüşmesinin tüm safhaları önemlidir. Ama inanın bazen yetkinlikleri iyi olduğu halde kendine güvensizliği ve dış görünüşündeki özensizliği yüzünden işe almamışımdır. Bazen de kişinin tecrübesi olmadığı halde beden dili ve kendini ifade ediş biçimi öylesine güven veriyor ki ben o kişiyi işe almışımdır. Çok da başarılı olmuştur.

İş görüşmelerinde kendine güven, lisan bilmek ve üniversite mezunu olmak kadar önemlidir. Başarılar diliyorum.

Sevgiler
Kod:
Tülay Bilin
tulayb18@gmail.com 

Tülay Bilin kimdir?
Tülay Bilin çok uzun yıllar Hürriyet Gazetesinde çalıştıktan sonra, Nisan 2006‘ya kadar Dünya Gazetesinde İnsan Kaynakları Müdürü olarak çalıştı. Uzun yıllardır kişisel gelişim konusunda aldığı eğitimleri 10 yıldır profesyonel olarak çevresiyle paylaşmaktadır. Şirketlere verdiği eğitimler devam etmektedir. Ayrıca kişisel olarak sorunlarını çözmekte zorlananlar için de yüz yüze görüşmeler yapmaktadır. 2 yıl haftada bir gün radyo programı yapmıştır.
 
E

esranur

Kullanıcı
19 Mar 2007
En iyi cevaplar
0
0
bugün derste hoca bu taktikleri anlatmıştı.. :)

cok önemli, uygulanması gereken şeyler gercekten...

teşekkürler Özgür...
 
K

Kardelen

Kullanıcı
2 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
Teşekkürler özgür gerçekten önemli bi konuyu paylaşmışsın saol :) ...
 
F

Feveran Estomp

Kullanıcı
6 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Mersin
Çok faydalı bir paylaşım.. Özellikle ilerde bana mutlak faydası olacaktır.. Teşekkürler..
 
B

Bülent

Kullanıcı
23 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Paylaşım için teşekkürler Özgür.
 
Z

Zynep

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
İş görüşmelerinde kendine güven, lisan bilmek ve üniversite mezunu olmak kadar önemlidir.
Bu çok doğru.
Şahsen ben işveren olsaydım, iş için başvuran kişilerin CV'lerini görüşmeden önce değil, görüştükten sonra okurdum.
 
Y

yarence

Kullanıcı
28 Ağu 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
teşekkürler codex gerçekten güzel bir konu...paylaştığın için teşekkürler...
 
didem12

didem12

Kullanıcı
27 Kas 2009
En iyi cevaplar
0
0
Balıkesir
yazı için teşekkrler zaten şu dönemde hangi üniversiteden mezun olduğun yada cv inin bi önemi kalmadı mülakatlar daha önemli konuma geldi kişinin kendini geliştirmiş olması daha önemli
 
K

kahvekeyfi

Kullanıcı
11 Ocak 2010
En iyi cevaplar
0
0
iş görümelerinde biraz sert cevap olacak sanırım bi de arkanız olursa işe alınıyorsunuz :(
 
0

0km

Kullanıcı
7 Şub 2010
En iyi cevaplar
0
0
Antalya
kıyafet halledilir bir şekilde de işin en önemli  kısmı..
"Kendine güvenli bir duruş sizi ele verir. Hele bir de el sıkışınız. “Merhaba” deyişiniz."
teşekkürler bu güzel paylaşım için..
 
P

people

Kullanıcı
15 Ağu 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
paylaşım için tşk
unutmayın ki arkadaşlar bir toplumun içine girdiğiniz zaman
1- Giyiminize bakılır
2- Konuşmanıza bakılır
3- kişiliğinize bakılır işte bu üçü insanların sizi ilk gördüğünden itibaren sizin için beynin de oluşmaya başlayan kurallardır.
 
I

ignebsu

Kullanıcı
17 Şub 2012
En iyi cevaplar
0
0
Bursa
Merhabalar, ben 2. üniversitemi okuyorum. İnsan Kaynakları Yönetimi bölümündeyim. İngilizcem iyi ve 2 lisan daha biliyorum. Yurt dışında bir sene burslu olarak okudum. İnsan Kaynakları departmanında çalışmayı ve kendimi bu işe  adamayı çok istiyorum. Bir kaç defa mülakata gittim ama nedense başarılı olamadım. Acaba ne tavsiye edersiniz sayın Özgür ?
 
G

grace

Kullanıcı
8 Tem 2008
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Peki ileri yaşta ve mesleğini değiştirmeye karar vermiş, bunu zorunda olduğu için değil, başarısız olduğu için değil, sadece artık istediği bir iş yapmak istediği için kararlaştırmış biri şimdi çalışmak için başka işe başvurduğunda bunun gerçekliğini nasıl anlatabilir karşısındakine?
Benim yapmak istediğim iş için eğitim almam gerekiyor ve bu alanda küçük de olsa fazla deneyim gerektirmeyecek işler bulmalıyım ve hem eğitim hem deneyim hem kazanç elde ederek devam etmeliyim diye düşünüyorum, zaten diğer işimi yaparsam bu alana yönelmem de mümkün olmayacak, nasıl ikna edebilirim insanları?
Galiba biraz zaman ve bu çevrenin içinde bulunma sabrı ile olacak diye düşünüyorum, bıraktığım mesleği ve tercih ettiğim alanı yazamayacağım ancak bu şekilde yüzeysel de olsa öneri de alabilirsem sevinirim.
 
Üst