D
DUYARKAT
Kullanıcı
- 7 Eyl 2007
- En iyi cevaplar
- 0
- 0
Katıldığım bir semineri sizlerle paylaşmak istiyorum arkadaşlar.
Bu seminerdeki amaç, kişilerin davranış kalıplarını öğrenmek. Tabi bu arada önce seminere katılan kişinin kendi davranışlarının hangi kategoride olduğunu belirli testlerle ortaya çıkarıyorlar. Daha sonra satıcı müşterinin davranış kalıbında değilse o kalıba göre esnemesi öğretiliyor. Bu sayede karşıdaki kişi ile daha net bir iletişim kurulabiliyor.
Bu eğitim daha çok satış-pazarlama sektöründe çalışanlarına veriliyor. Ancak, konu insan ilişkileri olduğu için her sektör çalışanlarının uygulayabileceği bir eğitim olarak da algılanabilinir.
Uzmanların anlattıklarına göre insan davranış kalıplarında 4 ana kategori var.
1) SÜRÜCÜ DAVRANIŞ KALIBI: Konuşmaları hızlı ve nettir. Vücut hareketleri oldukça fazladır. İnsan odaklı olmaktan ziyade iş odaklıdırlar. Net ve kesin sözleri vardır. Yapmamız gerek yerine yapacaksınız'ı kullanırlar. İstedikleri işin zamanında bitmemesi ya da hatalı yapılması onları çılgına çevirir. Tatil mefhumları pek yoktur. Mükemmelliği severler.
2) ANALİTİK DAVRANIŞ KALIBI: Sürücülerin aksine el, kol, vücut hareketleri pek yoktur. Kısık ses tonunda ve çok yavaş konuşurlar. Her konuşmanın planını kafalarında yaptıkları için bir cümleyi Sürücülerden daha geç bir zaman diliminde bitirirler. Analitikler konuşmalarını planladıkları gibi, hareketlerini ve kararlarını da planlarlar. Bu kararın ileride ne getireceğini hesapladıkları için zaman zaman kararsızlık içerisinde gibi görebilirler. Zaman konusunda sıkıştırmaktan ve sıkıştırılmaktan hiç hoşlanmazlar. Hareketleri de konuşmaları gibi yavaştır.
3) DOST CANLISI DAVRANIŞ KALIBI: Bu kalıbı sergileyen insanlar, daha çok etraflarındaki insanların uyguladıkları yaşam tarzına uyarlar. Mesela bir dost canlısı, başka bir dost canlısı arkadaşını bir yere çağırıyorsa o aktivasyona katılan diğer kişileri de sayacaktır. Dost canlısı davranış kalıbında olan bir insan sürekli olarak dost canlısı insanlarla birlikte olur. Bir dost canlısını yalnız başına görmeniz zordur. İşle ilgili karalarda, dost canlısı kararını uygulamadan önce mutlaka aynı kararı uygulayan başka bir dost canlısından cesaret ve örnek alır. Hareketleri Analitikten hızlı, Sürücüden yavaştır.
4) İFADECİ DAVRANIŞ KALIBI: Genelde eğlenmeyi seven insanlardır. Kalabalık insan topluluğu olan bir yerde sürekli kahkaha atan bir grup görürseniz bilin ki bu insanlar ifadecilerdir. Hızlı ve tüm vücutlarıyla konuşurlar. Her iki kelimenin arasına espri katarlar. Bu esprilere kendileri o kadar çok güler ki siz espriyi beğenmeseniz bile onun bu haline gülebilirsiniz. İfadeci kişiliklerin zaman kavramı pek yoktur. Başladıkları bir işi genellikle son dakikada bitirirler. Not tutma alışkanlıkları olmadığından unutkanlık gösterebilirler.
Bir sürücü, ifadeciyi çok lakayit şeklinde tanımlayabilir. Bir ifadeci de sürücüyü kendini çok beğenmiş şeklinde yorumlayabilir. Analitik bir insan ifadeciyi cıvıklıkla suçlar, ifadeci de analitiği soğuk bulabilir. Aynı şekilde analitik davranış sergileyen bir insan bir sürücünün sert tavrından kaçabilir. Dost canlısı karakter, sürücü ve analitikler için yalnız insanlar diyebilir. Sürücü ve analitikler de dost canlısını tek başına karar verememekle suçlayabilir. Bunların hiçbiri doğru değildir.
Seminerde bu davranış kalıplarının kişilikle ilgisi olmadığının özellikle altını çizdiler. Ve bu davranış kalıplarının hiçbirisi birbirinden üstün olmadığını, her davranış kalıbından yöneticiler ve liderler çıktığını ifade ettiler. Önemli olan burda karşımızdakinin davranış kalıbını bilmek, ona uygun davranabilmesini öğrenmektir.
Saygılarımla...
Bu seminerdeki amaç, kişilerin davranış kalıplarını öğrenmek. Tabi bu arada önce seminere katılan kişinin kendi davranışlarının hangi kategoride olduğunu belirli testlerle ortaya çıkarıyorlar. Daha sonra satıcı müşterinin davranış kalıbında değilse o kalıba göre esnemesi öğretiliyor. Bu sayede karşıdaki kişi ile daha net bir iletişim kurulabiliyor.
Bu eğitim daha çok satış-pazarlama sektöründe çalışanlarına veriliyor. Ancak, konu insan ilişkileri olduğu için her sektör çalışanlarının uygulayabileceği bir eğitim olarak da algılanabilinir.
Uzmanların anlattıklarına göre insan davranış kalıplarında 4 ana kategori var.
1) SÜRÜCÜ DAVRANIŞ KALIBI: Konuşmaları hızlı ve nettir. Vücut hareketleri oldukça fazladır. İnsan odaklı olmaktan ziyade iş odaklıdırlar. Net ve kesin sözleri vardır. Yapmamız gerek yerine yapacaksınız'ı kullanırlar. İstedikleri işin zamanında bitmemesi ya da hatalı yapılması onları çılgına çevirir. Tatil mefhumları pek yoktur. Mükemmelliği severler.
2) ANALİTİK DAVRANIŞ KALIBI: Sürücülerin aksine el, kol, vücut hareketleri pek yoktur. Kısık ses tonunda ve çok yavaş konuşurlar. Her konuşmanın planını kafalarında yaptıkları için bir cümleyi Sürücülerden daha geç bir zaman diliminde bitirirler. Analitikler konuşmalarını planladıkları gibi, hareketlerini ve kararlarını da planlarlar. Bu kararın ileride ne getireceğini hesapladıkları için zaman zaman kararsızlık içerisinde gibi görebilirler. Zaman konusunda sıkıştırmaktan ve sıkıştırılmaktan hiç hoşlanmazlar. Hareketleri de konuşmaları gibi yavaştır.
3) DOST CANLISI DAVRANIŞ KALIBI: Bu kalıbı sergileyen insanlar, daha çok etraflarındaki insanların uyguladıkları yaşam tarzına uyarlar. Mesela bir dost canlısı, başka bir dost canlısı arkadaşını bir yere çağırıyorsa o aktivasyona katılan diğer kişileri de sayacaktır. Dost canlısı davranış kalıbında olan bir insan sürekli olarak dost canlısı insanlarla birlikte olur. Bir dost canlısını yalnız başına görmeniz zordur. İşle ilgili karalarda, dost canlısı kararını uygulamadan önce mutlaka aynı kararı uygulayan başka bir dost canlısından cesaret ve örnek alır. Hareketleri Analitikten hızlı, Sürücüden yavaştır.
4) İFADECİ DAVRANIŞ KALIBI: Genelde eğlenmeyi seven insanlardır. Kalabalık insan topluluğu olan bir yerde sürekli kahkaha atan bir grup görürseniz bilin ki bu insanlar ifadecilerdir. Hızlı ve tüm vücutlarıyla konuşurlar. Her iki kelimenin arasına espri katarlar. Bu esprilere kendileri o kadar çok güler ki siz espriyi beğenmeseniz bile onun bu haline gülebilirsiniz. İfadeci kişiliklerin zaman kavramı pek yoktur. Başladıkları bir işi genellikle son dakikada bitirirler. Not tutma alışkanlıkları olmadığından unutkanlık gösterebilirler.
Bir sürücü, ifadeciyi çok lakayit şeklinde tanımlayabilir. Bir ifadeci de sürücüyü kendini çok beğenmiş şeklinde yorumlayabilir. Analitik bir insan ifadeciyi cıvıklıkla suçlar, ifadeci de analitiği soğuk bulabilir. Aynı şekilde analitik davranış sergileyen bir insan bir sürücünün sert tavrından kaçabilir. Dost canlısı karakter, sürücü ve analitikler için yalnız insanlar diyebilir. Sürücü ve analitikler de dost canlısını tek başına karar verememekle suçlayabilir. Bunların hiçbiri doğru değildir.
Seminerde bu davranış kalıplarının kişilikle ilgisi olmadığının özellikle altını çizdiler. Ve bu davranış kalıplarının hiçbirisi birbirinden üstün olmadığını, her davranış kalıbından yöneticiler ve liderler çıktığını ifade ettiler. Önemli olan burda karşımızdakinin davranış kalıbını bilmek, ona uygun davranabilmesini öğrenmektir.
Saygılarımla...