En beğenilen şirketleri mülakatta nasıl anlarsınız

  • Konbuyu başlatan Codex
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde Codex tarafından oluşturulan En beğenilen şirketleri mülakatta nasıl anlarsınız başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 5,055 kez görüntülenmiş, 9 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı En beğenilen şirketleri mülakatta nasıl anlarsınız
Konbuyu başlatan Codex
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan senarist081
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com

Management Centre Türkiye’nin 16-17 Nisan’da Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda yapacağı 13. İnsan Kaynakları Zirvesi konuşmacılarından Judith Leary-Joyce, İngiltere’nin önde gelen şirketlerinin çalışanlarıyla görüşerek en beğenilen şirketlerin ortak özelliklerini sıraladı. Buna göre hayat standartlarına uygun bir maaş ve ek ödenekler artık çalışanlar için yeterli değil.

Şirketinizin ’En Çok Tercih Edilen Şirket’ olması gerçekten ne demek? Çalışmak için harika bir iş yeri misiniz? Peki ya mükemmel sonuçlar alıyor musunuz? Great Companies Consulting’in kurucusu Judith Leary-Joyce bu soruları şöyle yanıtlıyor: "Çağımızın insanı artık daha fazla talepkar: Yaptıkları işlerden daha çok keyif almak isterken kendi sınırlarının zorlanmasını; aynı zamanda kariyerlerinin gelişmesi için destek bekliyorlar. Eğer bunları bulamazlarsa iş yerlerini değiştiriyorlar! En iyi çalışanları cezbetmek ve fevkalade itibar için ’Çalışmak için harika’ bir şirket olmalısınız!" Judith Leary-Joyce İngiltere’de aralarında W L Gore & Associates, Napp Pharmaceutical Holding, Handelsbanken, Bacardi-Martini UK, Microsoft, Honda UK, Randstat, AstraZeneca, St. Luke’s Communication, Standard Chartered Bank ve Vodafone’un da bulunduğu 180 şirketten temizlik personelinden CEO’ya kadar her kademeden toplam 3 bin 240 çalışanla yüz yüze görüşüp en çok çalışılmak istenen şirketlerin ortak özelliklerini derledi. Joyce’un hem yöneticiler hem de çalışanlarla yaptığı yüz yüze görüşmeler sonucuna göre yeni nesil çalışanlar başvurdukları şirkette kendilerinden önceki jenerasyondan farklı olarak şunları istiyorlar:

-Hayat standartlarına uygun bir maaş ve ek ödenekler artık yeterli değil; eşleri veya hayat arkadaşları ve çocukları için de sağlık sigortası

-Şirket içinde spor alanı

-Şirket içinde çocuk yuvası

-Yaratıcı iş ortamı, şevkli, meraklı ve dinamik iş arkadaşları

-Kişilikleri, yaptıkları iş, yarattıkları katma değer vb için saygı görmek

-Kariyer avantajları: Uzman oldukları konudan farklı konularda da çalışma imkanı

-Çalışırken iyi zaman geçirme: Çalışırken eğlenilen ve hayattan keyif alınan iş yeri

-Dinamik ve ilginç rol model olabilecek liderler

-Pozitif alt-üst ilişkileri, desteklenmesi ve kendi etkinlik sınırlarının yapıcı bir şekilde zorlanması

-Etik iş kurallarına uygun davranan şirket

Peki çalışanlar bu nitelikleri mülakat sırasında nasıl anlayabilir? İşte ipuçları:

-Kurum, başvurunuza ne kadar sürede ve pozitif bir dille mi yanıt verdi?

-Söyledikleriyle yaptıkları tutarlı mı?

-Resepsiyondaki görevliye dikkat edin. Müşteriyle ilk temas noktası onlardır. Cana yakınlar mı, resepsiyon alanı nasıl, çalışanlar nasıl çalışıyor, gideceğiniz odaya kadar nasıl refakat ettiler, davranışları nasıl?

-İş görüşmenizden keyif aldınız mı? Size şimdi garip gelebilir, ama en iyi şirketler oradayken güzel bir deneyim yaşamanızı isterler, işi almış olun ya da olmayın.

-Uyum nasıldı, gerçekten sizi dinliyorlar mı, sorularınızı sorabiliyor musunuz, yanıtları sizi tatmin etti mi?

-Birlikte çalışacağınız kişilerle mi görüşme yaptınız? Hayır ise, onlarla bir araya gelip konuşma imkanı var mı?

-İş saatleri konusunda ne kadar esnekler?

-İş harcamalarınız konusunda cömertler mi, bu cömertlikleri bir yem mi?


 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Evet yaa. Google'ın çalışanlarına sunduğu avantajlara hayran kalmıştım. Kafalarını rahatlatmak, konsantrasyonlarını tekrar kazanmak adına herşeyi düşünmüşler..

mülakat sırasında nasıl anlayabilir
-İş harcamalarınız konusunda cömertler mi, bu cömertlikleri bir yem mi?
Bu çok önemli gerçekten. Cömert olmaya patronla çalışmak insanı strese sokuyor.

-İş görüşmenizden keyif aldınız mı? Size şimdi garip gelebilir, ama en iyi şirketler oradayken güzel bir deneyim yaşamanızı isterler, işi almış olun ya da olmayın.
Bunu bilmiyordum. Güzel bir bakış açısı..

-Uyum nasıldı, gerçekten sizi dinliyorlar mı, sorularınızı sorabiliyor musunuz, yanıtları sizi tatmin etti mi?
Evet.. Bazıları varki kafasında belli bir tip ve soru oluşturmuş. soruyu sorduğu halde bile cevabını dinlemiyor. Biraz saygısızca.. Bu da o insandaki cehaleti gösteriyor benim için.

Teşekkürler Özgür, böyle şirketlerle çalışmaktan insan mutluluk duyar herhalde. Gerçi verdikleri şeyler kadar istedikleri de büyüktür ama..
 
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
Sanırım bu durumda ben biraz "gülümseyen yüz" oluyorum.
Kurumum bu yönde çok iyi...

VE bu tür kurumlarda çalışmak "sizinle(!)" bağıntlı bir şeydir.
İsteyin, çalışın ve ısrarcı olun.

En önemli şey sanırım "ısrar..."

Çünkü arka kapıdan atsalar, ön taraftan gene girerdim ;)
Nitekim atmalarına fırsat vermeden girdim...

Yorumlar için teşekkürler.
 
S

senarist081

Tamamen Beden dilini kullanarak bu işi kökünden hallederiz..Ben anlarım en azından ;)
 
S

senarist081

Baş hareketlerini kullanırım.Çok geçerli bir yöntem..Kısaca özetliyecek olursak:

En yaygın olarak kullanılan iki tanesi onay için baş sallama ve reddetmek için başı yana sallama olmak üzere temel baş hareketleri tartışılmadan bu kitabın tam kabul edilmesi imkansızdır. Onay için başı sallama hareketi çoğu kültürde 'Evet' veya onay anlamına gelen olumlu bir harekettir. Doğuştan sağır, dilsiz ve kör olan kişilerle yapılan araştırmalarda bu kişilerin de onay amacıyla bu hareketi kullandıklarını göstermiştir. Bu da bu hareketin doğuştan gelebileceği kuramına yol açmıştır.

Genellikle 'Hayır' anlamına gelen kafayı yana sallama hareketinin de doğuştan geldiğini iddia edenler olduğu gibi bunun insanların ilk öğrendikleri hareket olduğunu iddia edenler de vardır. Bunlara göre yeni doğan bebek yeterince süt içtiğinde annesinin memesini reddetmek için kafasını yana sağlar. Aynı şekilde karnı doyan küçük bir çocuk da ebeveynlerinin kendisini kaşıkla yedirme girişimlerini reddetmek için aynı kafa sallama hareketini kullanır.

Başkalarıyla ilişkilerinizde gizlenen bir itirazı keşfetmenin en kolay yolu karşınızdaki sözleriyle sizinle aynı fikirde olduğunu söylerken kafasını yana sallayıp sallamadığına bakmaktır. Örneğin 'Ne demek istediğini anlıyorum' veya 'Burada çalışmak gerçekten hoşuma gidiyor' veya 'Noel'den sonra kesinlikle birlikte çalışalım' derken bir yandan da kafasını yana doğru sallayan birini ele alalım. Kulağa ne kadar inandırıcı gelirse gelsin kafa sallama hareketi olumsuz bir tavrı olduğunu ve söylediklerini ciddiye almayarak onu biraz daha sorgulamanızın iyi bir fikir olacağını gösterir.


Temel Baş Pozisyonları

Üç temel baş pozisyonu vardır. Birincisinde baş yukarıda olup (Şekil 93) duydukları konusunda nötr bir tavra sahip birisinin pozisyonudur. Baş genellikle hareketsiz olup ara sıra ufak eğilme hareketleri yapabilir. Bu konumda eli yanağa götürme değerlendirme hareketleri sık kullanılır.

Kafa bir yana doğru eğildiğinde (Şekil 94) bu kişinin ilgilenmeye başladığı anlamına gelir. Hayvanlar kadar insanların da bir şeyle ilgilenmeye başladıklarında başlarını yana eğdiklerini ilk fark edenlerden biri Charles Darwin'di. Bir satış sunuşu veya bir konuşma yapıyorsanız dinleyicilerinizin bu hareketi yapıp yapmadıklarına bakın. Başlarını yana eğip eli çeneye götürme değerlendirme hareketlerini yaparak öne eğildiklerini görürseniz onlara ulaşabiliyorsunuz demektir.

Kadınlar bu baş hareketini çekici bir erkekle ilgilendiklerini göstermek için kullanırlar. Birileri sizinle konuşurken onların size karşı sıcak duygular beslemelerini sağlamanız için kafa yana eğik pozisyonu kullanarak ara sıra başınızı öne eğmeniz yeterlidir.

Baş aşağıya eğikken tavrın olumsuz hatta yargılayıcı olduğunu gösterir (Şekil 95). Eleştirel değerlendirme hareket gruplarında genellikle baş aşağıya eğiktir ve karşınızdakinin başını kaldırmasını veya yana eğmesini sağlayamazsanız bir iletişim sorunuyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Topluluk önünde konuşan birisi olarak sık sık tamamı kafası aşağıya eğik ve kolları göğsünde kavuşturulmuş kişilerden oluşan dinleyici gruplarıyla karşılaşabilirsiniz.

Profesyonel konuşmacılar ve eğitmenler genellikle konuşmalarına başlamadan önce dinleyici katılımı gerektiren bir şeyler yaparlar. Bunun amacı dinleyicilerin başlarını yukarıya kaldırmalarını ve katılmalarını sağlamaktır. Konuşmacının hilesi başarılı olursa dinleyicilerin bir sonraki baş pozisyonu yana eğik olacaktır.

Her İki El de Başın Arkasında

Bu hareket muhasebeci, avukat, satış müdürü, banka müdürü gibi mesleklerden olan veya kendilerine güvenli veya bir konuda kendilerini baskın ya da üstün hisseden kişilere özgü bir harekettir. O kişinin düşüncelerini okuyabilsek büyük olasılıkla 'Tüm cevaplar bende' ya da 'Bir gün belki benim kadar akıllı olursun' veya hatta 'Her şey kontrolüm altında' gibi bir şey söylüyor olurdu. Bu hareketi aynı zamanda 'her şeyi bilenler' kullanır ve çoğu kişi bu hareketi sinir bozucu bulur. Avukatlar meslektaşlarıylayken bu hareketi ne kadar bilgili olduklarının bir göstergesi olarak sık sık kullanırlar.

Ayrıca kişinin o bölgenin sahibi olduğuna dair bir alan işareti olarak da kullanılabilir. Şekil 96'daki adam aynı zamanda bacaklarını 4 şeklinde de kilitlemiş olup sadece kendini üstün hissetmekle kalmayıp aynı zamanda tartışmak istediğini de göstermektedir.

Meydana geldiği duruma bağlı olarak bu hareketle başa çıkmanın birkaç yolu vardır. Kişinin üstün tavrının nedenini öğrenmek istiyorsanız avuçlarınız yukarı doğru olarak öne eğilin ve 'Bu konuda bilgili olduğunu görüyorum. Yorumda bulunmak ister misin?' deyin. Ardından avuçlarınız hâlâ görünür şekilde olarak geriye yaslanın ve cevap bekleyin. Başka bir yöntem de karşınızdakini konumunu değiştirmeye zorlayarak tavrını değiştirmesini sağlamaktır.

Bunu yapmak için yetişemeyeceği bir yere bir şey koyup 'Bunu gördün mü?' diyerek onu öne eğilmeye zorlayabilirsiniz. Bu hareketle baş etmenin başka iyi bir yolu da taklit etmektir. Karşınızdakiyle aynı fikirde olduğunuz göstermek istiyorsanız yapabileceğiniz en iyi şey hareketlerini taklit etmektir.

Öte yandan eller başın arkasında hareketini yapan kişi sizi azarlıyorsa hareketini taklit ederek onu sözel olmayan yollarla tedirgin etmiş olursunuz. Örneğin, iki avukat birbirine karşı eşitlik ve anlayış göstermek için bu hareketi yapabilirler (Şekil 97) ama okul müdürünün odasında hareketi taklit eden haylaz öğrenci müdürü çıldırtabilir.

Bu hareketin kökeni çok açık olmasa da ellerin kişinin arkaya yaslanıp rahatladığı hayali bir koltuk gibi kullanıldığı düşünülebilir. Bu hareketle ilgili olarak yapılan araştırmalar bir sigorta şirketindeki otuz satış müdüründen yirmi yedisinin bu hareketi pazarlamacıları veya astlarının yanında düzenli olarak kullanırken üstlerinin yanında çok ender kullandıklarını gösterdi. Üstlerinin yanında aynı müdürler edilgen ve savunma hareket gruplarını kullanıyorlardı.

 
S

senarist081

Bu özelliklerden yola çıkarak ben beni işe alıcak olan Şahsın niyetini az çok anlıyabilirim.. ;)
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Her İki El de Başın Arkasında

Bu hareket muhasebeci, avukat, satış müdürü, banka müdürü gibi mesleklerden olan veya kendilerine güvenli veya bir konuda kendilerini baskın ya da üstün hisseden kişilere özgü bir harekettir
Hahaha ben bu hareketi çok yaparım, demek bilgimdenmiş:)))))

Konuşmacının hilesi başarılı olursa dinleyicilerin bir sonraki baş pozisyonu yana eğik olacaktır.
Hımm.. Bu da ilginçmiş..

Teşekkürler Tarık bilgilendirdiğin için.
 
Üst