Düşünmek, Konuşmak, Dinlemek

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Kişisel Gelişim Yazıları kategorisinde Zynep tarafından oluşturulan Düşünmek, Konuşmak, Dinlemek başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 12,072 kez görüntülenmiş, 27 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Kişisel Gelişim Yazıları
Konu Başlığı Düşünmek, Konuşmak, Dinlemek
Konbuyu başlatan Zynep
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan mykid
Z

Zynep

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Gülşah' Alıntı:
Elbette devamlı aktif olarak dinleyici olamam. Ama o anda dinlermiş görünmek kötüydü. :)

Yakın yaşanan bir örnek olduğu için burada paylaşmak istedim.
Bazen de hevesle dinlemeye başlarız fakat konu ilerledikçe ilgimizi kaybetme durumuda oluşabiliyor.
Anlatan kişinin bu durumu farketmedip önlem alması gerekir bence.
Özellikle derslerde oluşan bir durumdur, ve bazı öğretmenler dersi canlı tutmak için, sık sık diyaloğa girerler öğrencileriyle, ama ne yazık bazıları uyutur gider.:)
Ders saatleri değişmez ama öğrencilerin şu sözleride değişmez.
"Ne çabuk bitti ders."
"Ay hiç zil çalmayacak sandım, hiç geçmedi ya saat!"
 
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Yeni bir yazı okudum dinlemek üzerine. Aslında içerik olarak biraz faklı ama konu olarak aynı olduğu için burada paylaşmak istiyorum. :)

SESİM GELİYOR MU?



Dinleyiciler söylediklerinizi sizin konuştuğunuzdan daha hızı işlemden geçirirler. Araştırmalar gösteriyor ki çoğu insan konuşurken 1 dakikada 135 ila 150 kelime kullanırken, 400 ya da daha fazla kelime dinleyip bilgiyi işlemden geçirebilirler. Bazı uzmanlar bu rakamın 1000 kelimeye kadar varabileceğini savunuyor. Buna duyduklarımızın sadece yüzde 25’ini akılda tuttuğumuz ve yüzde 75’ini kaybettiğimiz gerçeği de eklenirse, vermeye çalıştığınız mesajı ciddi bir şekilde etkileyebilecek bir iletişim dar boğazından bahsediyoruz demektir.
Kariyer stratejisti Mariette Edwards’a göre, siz konuşurken dinleyicileriniz farklı durumlar yaşıyorlar. İşte bu durumlardan bazıları.
Dinlemek isteyip istemediklerine karar veriyorlar. Fiziksel görüntünüz, sunum materyalleriniz ve zamanlamanızla, hedef kitlenizin dikkatini yükseltmesine çalışın. Kafalarını karıştıracak nedenler yaratmaktan kaçının.
Dikkatlerinin dağılmaması için savaşıyorlar ya da yenik düştüler bile. Her iyi dinleyicinin bile kafası zaman zaman karışıp yoldan çıkabilir. Araştırmalar gösteriyor ki dinleyicilerin konuya ilgisini korumak için, konuşmacı her 5-7 saniyede bir onların dikkatini toparlayacak bir şey yapmalıdır.
Sizi takip ediyorlar ya da kayboldular. Dinleyicilerinizin sizi anlamasını ve takip etmesini kolaylaştırmak için, konuşmanızı başlıklar, önemli noktalar ve fikirler şeklinde organize edin. Her bölümü bitirdikten sonra başlıkları tekrarlayın ve birkaç iyi soruyla karşınızdakilerin sizi anlayıp anlamadıklarını sınayın.
Duygusal tepkiler veriyorlar; iyi, kötü, nötr. Etkili imajlar ve hikayeler, dinleyicilerinizin modunu istediğiniz yöne çekecektir.
Hüküm veriyorlar. Hepimiz yapıyoruz. Her bilgi kırıntısı ve küçük işaretlere göre yargılama yapıyoruz. Sunumunuzun en ince ayrıntısı bile dinleyicilerinizin siz ve söyledikleriniz hakkında vereceği hükmü etkileyecektir.
Kafalarındaki sorular dikkatlerini dağıtıyor. Konuşmanız, dinleyicilerin kafasında oluşan sorularla bölünüyor. Bu sorulmayan soruları önceden tahmin ederek yanıtlamaya çalışın.
Mesajlarınıza açık ya da kapalılar. Beden dillerini izleyin. Size onlarla iyi bir bağlantı kurup kuramadığınız konusunda bilgi verecektir.
Ne kadar dinlemeleri gerektiği ve ne kadar dinlemek zorunda olduklarını ölçüyorlar. Dinlemeniz gerektiğinde, ne söylendiği daha fazla önem kazanır. Hedef kitlenizin dinleme ihtiyacını arttırmak için, mesajınızı kişiye özel ve hayati önem taşıyan bir hale getirin. Dinleyicilerinizin istek ve ihtiyaçlarını ortaya çıkaracak sorular sorun ve o noktalara çalışın.
Sonucu oluşturuyorlar. Belki de sonuca ulaşmaları için onlara verdiğiniz sunumdan çok önce sonuca varmış olabilirler. Sizin istediğiniz sonuca varmaları için onlara yardımcı olun.
Bilgi güçtür. İnsanların nasıl dinlediği hakkında daha fazla bilgi sahibi oldukça, konuşmalarınızda daha başarılı olacaksınız
.



Yazan : Berna Çetin
Kaynak : kariyer.net
Yazıyı ekleyen : Simla Akalın

 
S

syn

Kullanıcı
12 Ara 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
İhtiyacım vardı, bu konuda bir şey okumaya. Paylaşımlarınız için teşekkürler.
 
M

muraturkom

iletişim de gerçekten çok eksiklerimiz var.

Okullarda bunun için ders bile konuldu "liselerde" . karşımızdaki bize kendi lale bahçesini anlatmaya başlıyor. Ancak bu giriş kısmı konuyu oradan küresel ısınmaya getirmeyi tasarlamış. Anlatıyor, bahçemize falanca ay tohumları ekmeye başladık derken "GÜMMMMM" karşısındaki dinleyici lafın içine sazan gibi bir dalıyor ki o da şöyle diyor; a tohumdedinde biz de eskiden karpuz tohumlarını kuruturduk ta bilmemne bilmemne  vıdı vıdı ... anlatıyor da anlatıyor. İLK konuşmacı nerede kaldığını hatta konuyu nereye bağlayacağını unutuyor.
  Bu samimiyetle söyleyeyim ben de kimi zaman farkında olmadan yapıyorum, sonrada utanarak. pardon sözünüzü kestim siz devam edin diyerek,konuşmasının içine yapıyorum. İletişimde karşımızdakine son sözü bitinceye kadar onu onaylayan "kapı aralayıcılarla evet, hı hı ,anlıyorum ..." yüzüne bakarak vücudumuz ona dönük biçimde onu dinlediğimizi onaylayan ama sözünü kesmeden kullanılan komşumuzu , kocamızı , karımızı, çocuğumuzu daha iyi anlayabilir,kendimizi de ona daha iyi anlatabiliriz.
" Bu arada arkadaşların bazılarınız mesleklerini bilmiyorum hocam ahkam kesiyor diye düşünmeyin BELKİ DE SİTEMİZİ ZİYARET EDENLER BİLE BU TÜR PAYLAŞIMLARDAN İSTİFADE EDERLER DÜŞÜnCESİYLE AÇIKLAMALI OLMAYA GAYRET EDİYORUM.
 
M

mykid

Kullanıcı
19 Eyl 2006
En iyi cevaplar
0
0
Adana
Güzel bir paylaşım emeğine sağlık...
 
Üst