N
nesrin nur
Kullanıcı
ÇOCUK EĞİTİMİ EL KİTABI
YAZARIROF.DR.HALUK YAVUZER
Çocuk Eğitimi El Kitabı,Haluk YAVUZER'in "Çocuk ve gençlik psikolojisi"konusundaki otuz yıllık mesleki birikiminin kısa bir özetidir.Kitabın temel amacı,çocuklarıyla sağlıklı bir iletişim kurabilmeleri için,anne-babalara yol göstermektir.Bu amaçla,kitapta,anne-babaların günlük hayatta karşılaştıkları eğitim ve iletişim sorunlarının çözümüne yönelik pratik önerilere yer verilmiş,yapılan pedagojik hatalar,olması gereken doğrularla birlikte ele alınmış,okumayı kolaylaştırmak için,her konu resimlerle desteklenmiştir.
Çocuk Eğitimi El Kitabı,"kendini değiştirmek"konusunda "istekli" ve "kararlı" olan tüm anne-babalar ve öğretmenler için,vazgeçilmez bir rehber olacaktır.
Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından ilk ve orta dereceli okul öğretmenlerine tavsiye edilmiştir.
EBEVEYN MODELLERİ VE YAKLAŞIMLARI:
1) DESTEKLEYİCİ YAKLAŞIM ve Olumlu Ebeveyn
-Çatışmadan yılmaz.
-Olumlu etkiler verir.
-Kesin ve açık isteklerde bulunur.
-Kuralları koyar ve sonuçları yerine getirir.
-Çocuk büyüyüp olgunlaştıkça onunla daha fazla uzlaşır.
2)PASİF YAKLAŞIM ve Pasif Ebeveyn
-Çocuğun olumsuz ve uygun olmayan davranışlarına göz yumar.
-Tümüyle kabuğuna çekilir.
-Çocuğun bütün isteklerini karşılar.
3)DENETLEYİCİ YAKLAŞIM ve Yönetmeye Çalışan Ebeveyn
-Çocuğun davranışlarını değiştirmek için hastalık gibi bahaneler kullanır.
-Çocuğu başkalarıyla kıyaslar.
4)DENETLEYİCİ YAKLAŞIM ve Saldırgan Ebeveyn
-Davranışlarından dolayı çocuğu susturur,aşağılar.
-Ona sürekli bağırır.
-Kızgın bir şekilde çocuğu döver.
SEÇİMİNİZİ SİZ YAPIN!
HANGİ YAKLAŞIMI UYGULUYORSUNUZ?
HANGİ EBEVEYN MODELİ SİZİ YANSITIYOR?
YAŞANMIŞ BİR VAKA ÖRNEĞİ17 yaşında,erkek ve lise öğrencisi)
Ailenin tek çocuğu.Baba,baskılı bir ailede yetişmiş.Anne baba ilişkileri sık tartışmalı,aile ortamı sağlıksız.Çocuk merkezli aile,aşırı şımartılmış bir çocuk.Okulda uyumsuz ve başarısız.
Genç;"En büyük dileğim arabayla sürat yaparken ölmek"olduğunu söylüyor ve ekliyor:
"Babam beni hala kendi eliyle besliyor.Adam zevk alıyor ne yapabilirim ki.Gece tuvalete kaldırıyor.Ben tuvaletimin gelip gelmediğini bilmiyorum sanki.Erkekler bu yüzden prostat oluyor,"diyor.
"Okuldan nefret ediyorum.Sabahları lanet olsun diyerek evden çıkıyorum.1-2 derse giriyoruz.Sonra derste uyuyorum.Okulda her şeyde önce ben suçlanıyorum.Suçsuz yere iki kere dayak yedim herkesin içinde."
"Sinirlendiğim zaman oynatacak gibi oluyorum.Bir yerimi acıtıyorum.Onun acısıyla kendimi durduruyorum.Bir duvara yumruk atarım.camı indiririm aşağıya.Kendimi kestiğim bile olyor."
"Okumam gerekiyorsa ev tutayım annemlerden ayrılayım,başka kente gideyim.O zaman kendimi büyük bir şey başarmış hissedeceğim."
YAZARIROF.DR.HALUK YAVUZER
Çocuk Eğitimi El Kitabı,Haluk YAVUZER'in "Çocuk ve gençlik psikolojisi"konusundaki otuz yıllık mesleki birikiminin kısa bir özetidir.Kitabın temel amacı,çocuklarıyla sağlıklı bir iletişim kurabilmeleri için,anne-babalara yol göstermektir.Bu amaçla,kitapta,anne-babaların günlük hayatta karşılaştıkları eğitim ve iletişim sorunlarının çözümüne yönelik pratik önerilere yer verilmiş,yapılan pedagojik hatalar,olması gereken doğrularla birlikte ele alınmış,okumayı kolaylaştırmak için,her konu resimlerle desteklenmiştir.
Çocuk Eğitimi El Kitabı,"kendini değiştirmek"konusunda "istekli" ve "kararlı" olan tüm anne-babalar ve öğretmenler için,vazgeçilmez bir rehber olacaktır.
Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından ilk ve orta dereceli okul öğretmenlerine tavsiye edilmiştir.
EBEVEYN MODELLERİ VE YAKLAŞIMLARI:
1) DESTEKLEYİCİ YAKLAŞIM ve Olumlu Ebeveyn
-Çatışmadan yılmaz.
-Olumlu etkiler verir.
-Kesin ve açık isteklerde bulunur.
-Kuralları koyar ve sonuçları yerine getirir.
-Çocuk büyüyüp olgunlaştıkça onunla daha fazla uzlaşır.
2)PASİF YAKLAŞIM ve Pasif Ebeveyn
-Çocuğun olumsuz ve uygun olmayan davranışlarına göz yumar.
-Tümüyle kabuğuna çekilir.
-Çocuğun bütün isteklerini karşılar.
3)DENETLEYİCİ YAKLAŞIM ve Yönetmeye Çalışan Ebeveyn
-Çocuğun davranışlarını değiştirmek için hastalık gibi bahaneler kullanır.
-Çocuğu başkalarıyla kıyaslar.
4)DENETLEYİCİ YAKLAŞIM ve Saldırgan Ebeveyn
-Davranışlarından dolayı çocuğu susturur,aşağılar.
-Ona sürekli bağırır.
-Kızgın bir şekilde çocuğu döver.
SEÇİMİNİZİ SİZ YAPIN!
HANGİ YAKLAŞIMI UYGULUYORSUNUZ?
HANGİ EBEVEYN MODELİ SİZİ YANSITIYOR?
YAŞANMIŞ BİR VAKA ÖRNEĞİ17 yaşında,erkek ve lise öğrencisi)
Ailenin tek çocuğu.Baba,baskılı bir ailede yetişmiş.Anne baba ilişkileri sık tartışmalı,aile ortamı sağlıksız.Çocuk merkezli aile,aşırı şımartılmış bir çocuk.Okulda uyumsuz ve başarısız.
Genç;"En büyük dileğim arabayla sürat yaparken ölmek"olduğunu söylüyor ve ekliyor:
"Babam beni hala kendi eliyle besliyor.Adam zevk alıyor ne yapabilirim ki.Gece tuvalete kaldırıyor.Ben tuvaletimin gelip gelmediğini bilmiyorum sanki.Erkekler bu yüzden prostat oluyor,"diyor.
"Okuldan nefret ediyorum.Sabahları lanet olsun diyerek evden çıkıyorum.1-2 derse giriyoruz.Sonra derste uyuyorum.Okulda her şeyde önce ben suçlanıyorum.Suçsuz yere iki kere dayak yedim herkesin içinde."
"Sinirlendiğim zaman oynatacak gibi oluyorum.Bir yerimi acıtıyorum.Onun acısıyla kendimi durduruyorum.Bir duvara yumruk atarım.camı indiririm aşağıya.Kendimi kestiğim bile olyor."
"Okumam gerekiyorsa ev tutayım annemlerden ayrılayım,başka kente gideyim.O zaman kendimi büyük bir şey başarmış hissedeceğim."