Codex
Özgür Şahin
Site Kurucusu
Apple’ın uzun zamandır beklenen http://store.apple.com/tr adresinden hizmet vereceği ve online olarak Apple ürünlerini satın alabileceğimiz mağazası dün gece yarısı devreye girdi.
Apple’ın Türkiye Online Mağazasında satın aldığımız ürünlerde eğer tutar 235 TL’nin üzerinde ise gönderim ve iade ücretsiz. Ayrıca Türkiye Mağazasında iPhone 5s ve iPhone 5c satışları da bulunuyor. Hem de kredi kartına 12 ay taksit imkanı bulunuyor.
Aslında yarın Turkcell veya Avea’dan bir iPhone 5S almayı planlıyordum ama Online Mağaza açılınca deneyimlerimi de paylaşabilmek için siparişi site üzerinden verdim.
Siparişi de bu sefer beyaz yerine altın renginden seçtim. Teslimat olarak da aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi 5-7 iş günü olduğu belirtildi. Eğer bir aksilik olmaz ise önümüzdeki hafta elime geçecek gözüküyor.
Ödeme şekli olarak da Kredi Kartını seçtim. 12 aya kadar da taksit imkanı sunuluyor, ki ben de 12 ay taksitle aldım.
Kredi Kartı ile Alışveriş Mümkün
Fakat kredi kartı zorunlu değil. Dileyenler aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi banka ile havale yöntemini de seçebiliyorlar.
Banka Havalesi ile de Ödeme Mümkün.
Siparişi tamamlayınca da email adresimize de aşağıdaki gibi bir mesaj geliyor, siparişle ilgili gelişmeleri bilgilendirileceğimize dair. Ürün gerçekten elime geçer geçmez de ayrıca yazıyı güncelleyip sonucu paylaşacağım. Bakalım gerçekten 1 haftada sağ salim elime ulaşacak mı
Garanti Konusu
Apple Türkiye’de Online Mağaza üzerinden satışa başlayınca, satılan iPhone’ların garantisi ile ilgili hemen sorular gelmeye başladı. Öncelikle belirteyim ülkemiz kanunları gereği Apple dahil tüm firmalar 2 yıl garanti vermek zorunda ki Apple da sitesinden sattığı iPhone, iPad ve Mac’lere 2 yıllık kanuni garantiyi veriyor.
Apple’ın kendi sattığı iPhone’lar da 2 yıl garantili.
Zaten bu konuda her bir ürün için http://www.apple.com/tr/legal/warranty/ adresinde detaylı bilgi mevcut. Fakat ben esas yurt dışından alınan iPhone’ların Türkiye’deki garantisinin ne olacağı ile ilgili sorulara bir cevap vermek istiyorum Açıkçası Apple’ın bu konudaki net bir açıklaması yok ama bu şu an yurt dışından alınmış iPhone’ların 1 yıllık uluslararası garantisinin henüz Türkiye’deki Apple tarafından da karşılandığını düşünmüyorum.
Çünkü http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-turkish.html adresinde altı çizili bir şekilde şöyle bir madde bulunuyor:
Apple, iPhone ve iPad için garanti hizmetini Apple Ürünü’nün orijinal olarak satıldığı Apple veya Yetkili Distribütörlerinin bulunduğu ülkeyle sınırlandırabilir. iPhone veya iPad ürünlerine sadece Apple veya bir AASP servis vermelidir.
Dolayısıyla her ne kadar Apple Türkiye’de artık kendi ürünlerini direkt ithal etmeye, satmaya ve servisini vermeye başladıysa da, yurt dışından alınmış iPhone veya iPad’lere hemen garanti desteği vermeyebilir. Fakat bunu en kısa sürede tecrübe edip sonucu da paylaşmaya çalışacağım.
Burada garanti kapsamındaki bir arızanın nasıl giderileceği hakkında da http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-turkish.html adresinde detaylı bilgiler mevcut aşağıdaki gibi:
BİR GARANTİ TALEBİ OLMASI HALİNDE APPLE NE YAPAR?
Bu garanti gereği geçerli bir talepte bulunmanız halinde, Apple kendi seçimine bağlı olarak:
(i) Yeni veya performans ve güvenilirlik bakımından yenisine denk kullanılmış parçalar ile Apple Ürünü’nü onaracak veya
(ii) Apple Ürünü’nü işlevsellik bakımından en az Apple Ürünü’ne denk ve yeni ve/veya performans ve güvenilirlik bakımından yenisine denk kullanılmış parçalardan oluşturulmuş bir Apple Ürünü ile değiştirecek veya
(iii) Apple Ürünü’nün iadesine karşılık olarak satın alma bedelini geri ödeyecektir.
Ayrıca Apple Online Mağaza’dan satış, iade, destek vs. konuları ile ilgili http://store.apple.com/tr/browse/open/salespolicies adresindeki bilgilere de gözatmak isteyebilirsiniz. O adreste de epey bilgi mevcut.
iPhone’ların Kayıt Olayı
Bazı takipçilerimiz http://store.apple.com/tr adresinde satılan iPhone’ların pasaport kaydını soruyor. Merak etmeyin iPhone’lar kayıtlı satılıyor Çünkü Apple’ın artık Türkiye’de bir ofisi ve şirketi var. Diğer telefon ithalatçıları gibi Apple de kendi cihazlarını BTK’ya kaydediyor ve vergisini ödüyor.
Fiyatlar Neden Hala Pahalı ?
Bazı takipçilerimiz neden özellikle iPhone fiyatlarının yüksek olduğunu merak ediyor. Fiyatların Amerika’daki gibi olamayacağını daha önce çok açıkladık ama yine de tekrar bir özet geçeyim:
Amerika’daki iPhone fiyatlarında vergi dahil değil eyaletten eyalete vergi oranı değiştiği için. Bizdeki KDV’ye karşılık gelen bu vergiyi ortalama %8 kabul etmek mümkün çoğu eyalette bu oranda olduğu için. Dolayısıyla Amerika’daki bir iPhone fiyatına ayrıca %8 ekleyin.
Amerika’daki iPhone’lar 1 yıl garantili. Türkiye’de ise kanuni zorunluluk 2 sene. Eğer Amerika’daki iPhone’nuzun garantisini 1 sene daha uzatmak isterseniz 79$ + eyalet vergisi ekstra para ödemeniz gerekiyor.
Türkiye’de ithalatçı firmalara tarafından getirtilip satılan her telefona KDV’li fiyat üzerinden %25 ÖTV uygulanıyor. (iPad veya Mac’lerde böyle bir ÖTV yok, sadece telefonlarda) Araba ve benzinde de var bilyorsunuz bu ÖTV. Bu ekstra vergi, Türkiye’deki fiyatın yüksek olmasının en büyük nedeni.
Apple’ın Türkiye Online Mağazasında satın aldığımız ürünlerde eğer tutar 235 TL’nin üzerinde ise gönderim ve iade ücretsiz. Ayrıca Türkiye Mağazasında iPhone 5s ve iPhone 5c satışları da bulunuyor. Hem de kredi kartına 12 ay taksit imkanı bulunuyor.
Aslında yarın Turkcell veya Avea’dan bir iPhone 5S almayı planlıyordum ama Online Mağaza açılınca deneyimlerimi de paylaşabilmek için siparişi site üzerinden verdim.
Siparişi de bu sefer beyaz yerine altın renginden seçtim. Teslimat olarak da aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi 5-7 iş günü olduğu belirtildi. Eğer bir aksilik olmaz ise önümüzdeki hafta elime geçecek gözüküyor.
Ödeme şekli olarak da Kredi Kartını seçtim. 12 aya kadar da taksit imkanı sunuluyor, ki ben de 12 ay taksitle aldım.
Kredi Kartı ile Alışveriş Mümkün
Fakat kredi kartı zorunlu değil. Dileyenler aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi banka ile havale yöntemini de seçebiliyorlar.
Banka Havalesi ile de Ödeme Mümkün.
Siparişi tamamlayınca da email adresimize de aşağıdaki gibi bir mesaj geliyor, siparişle ilgili gelişmeleri bilgilendirileceğimize dair. Ürün gerçekten elime geçer geçmez de ayrıca yazıyı güncelleyip sonucu paylaşacağım. Bakalım gerçekten 1 haftada sağ salim elime ulaşacak mı
Garanti Konusu
Apple Türkiye’de Online Mağaza üzerinden satışa başlayınca, satılan iPhone’ların garantisi ile ilgili hemen sorular gelmeye başladı. Öncelikle belirteyim ülkemiz kanunları gereği Apple dahil tüm firmalar 2 yıl garanti vermek zorunda ki Apple da sitesinden sattığı iPhone, iPad ve Mac’lere 2 yıllık kanuni garantiyi veriyor.
Apple’ın kendi sattığı iPhone’lar da 2 yıl garantili.
Zaten bu konuda her bir ürün için http://www.apple.com/tr/legal/warranty/ adresinde detaylı bilgi mevcut. Fakat ben esas yurt dışından alınan iPhone’ların Türkiye’deki garantisinin ne olacağı ile ilgili sorulara bir cevap vermek istiyorum Açıkçası Apple’ın bu konudaki net bir açıklaması yok ama bu şu an yurt dışından alınmış iPhone’ların 1 yıllık uluslararası garantisinin henüz Türkiye’deki Apple tarafından da karşılandığını düşünmüyorum.
Çünkü http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-turkish.html adresinde altı çizili bir şekilde şöyle bir madde bulunuyor:
Apple, iPhone ve iPad için garanti hizmetini Apple Ürünü’nün orijinal olarak satıldığı Apple veya Yetkili Distribütörlerinin bulunduğu ülkeyle sınırlandırabilir. iPhone veya iPad ürünlerine sadece Apple veya bir AASP servis vermelidir.
Dolayısıyla her ne kadar Apple Türkiye’de artık kendi ürünlerini direkt ithal etmeye, satmaya ve servisini vermeye başladıysa da, yurt dışından alınmış iPhone veya iPad’lere hemen garanti desteği vermeyebilir. Fakat bunu en kısa sürede tecrübe edip sonucu da paylaşmaya çalışacağım.
Burada garanti kapsamındaki bir arızanın nasıl giderileceği hakkında da http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-turkish.html adresinde detaylı bilgiler mevcut aşağıdaki gibi:
BİR GARANTİ TALEBİ OLMASI HALİNDE APPLE NE YAPAR?
Bu garanti gereği geçerli bir talepte bulunmanız halinde, Apple kendi seçimine bağlı olarak:
(i) Yeni veya performans ve güvenilirlik bakımından yenisine denk kullanılmış parçalar ile Apple Ürünü’nü onaracak veya
(ii) Apple Ürünü’nü işlevsellik bakımından en az Apple Ürünü’ne denk ve yeni ve/veya performans ve güvenilirlik bakımından yenisine denk kullanılmış parçalardan oluşturulmuş bir Apple Ürünü ile değiştirecek veya
(iii) Apple Ürünü’nün iadesine karşılık olarak satın alma bedelini geri ödeyecektir.
Ayrıca Apple Online Mağaza’dan satış, iade, destek vs. konuları ile ilgili http://store.apple.com/tr/browse/open/salespolicies adresindeki bilgilere de gözatmak isteyebilirsiniz. O adreste de epey bilgi mevcut.
iPhone’ların Kayıt Olayı
Bazı takipçilerimiz http://store.apple.com/tr adresinde satılan iPhone’ların pasaport kaydını soruyor. Merak etmeyin iPhone’lar kayıtlı satılıyor Çünkü Apple’ın artık Türkiye’de bir ofisi ve şirketi var. Diğer telefon ithalatçıları gibi Apple de kendi cihazlarını BTK’ya kaydediyor ve vergisini ödüyor.
Fiyatlar Neden Hala Pahalı ?
Bazı takipçilerimiz neden özellikle iPhone fiyatlarının yüksek olduğunu merak ediyor. Fiyatların Amerika’daki gibi olamayacağını daha önce çok açıkladık ama yine de tekrar bir özet geçeyim:
Amerika’daki iPhone fiyatlarında vergi dahil değil eyaletten eyalete vergi oranı değiştiği için. Bizdeki KDV’ye karşılık gelen bu vergiyi ortalama %8 kabul etmek mümkün çoğu eyalette bu oranda olduğu için. Dolayısıyla Amerika’daki bir iPhone fiyatına ayrıca %8 ekleyin.
Amerika’daki iPhone’lar 1 yıl garantili. Türkiye’de ise kanuni zorunluluk 2 sene. Eğer Amerika’daki iPhone’nuzun garantisini 1 sene daha uzatmak isterseniz 79$ + eyalet vergisi ekstra para ödemeniz gerekiyor.
Türkiye’de ithalatçı firmalara tarafından getirtilip satılan her telefona KDV’li fiyat üzerinden %25 ÖTV uygulanıyor. (iPad veya Mac’lerde böyle bir ÖTV yok, sadece telefonlarda) Araba ve benzinde de var bilyorsunuz bu ÖTV. Bu ekstra vergi, Türkiye’deki fiyatın yüksek olmasının en büyük nedeni.
Kaynak : iPhoneturkey