Zor insanlarla başa çıkmanın yolları..

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Kişisel Gelişim Yazıları kategorisinde korsan tarafından oluşturulan Zor insanlarla başa çıkmanın yolları.. başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 9,405 kez görüntülenmiş, 22 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Kişisel Gelişim Yazıları
Konu Başlığı Zor insanlarla başa çıkmanın yolları..
Konbuyu başlatan korsan
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan superisi23
K

korsan

Kullanıcı
18 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
36
Gaziantep
İletişim kurmakta güçlük çeken insanları uzmanlar,"Zor İnsanlar" olarak adlandırılıyor.
Zor insanlar, toplumdan topluma, kişiden kişiye göre farklı olarak tanımlansa da, temelde benzer davranışlar gösteriyorlar.

Tüm zor insanların inatçı, hırslı ve kaprisli oldukları görülüyor.
Ancak unutmayın ki, insanları değil ama davranışlarını değiştirmek sizin elinizde.
Pek çok kişi çevresindeki zor insanlardan şikayet eder.
Evde, işte, okulda kısacası her ortamda bir zor insan bulunur.

Oysa aslında "zor insan" diye bir şey yok. Zorlayıcı davranışlar var.
Ve maalesef bazı insanlar sürekli bu şekilde bir davranış içinde bulunuyorlar.

"Coping With Difficult People / Zor İnsanlarla Başa Çıkmak" kitabının yazarı Robert M. Bramson bazı insanların neden farklı tavırlar sergilediklerini şöyle açıklıyor:

"Bazı insanlar karşılarındakinin performansını düşürmek ve onların şevkini kırmak için bilerek zor tavırlar sergiler."
Her zor insan birbiriyle aynı davranışları sergilemez.
Bazı zor insanlar sürekli konuşup hiç dinlemezken, diğerleri de hep son sözü söylemeyi tercih eder.
Kimisi sürekli sizi eleştirir. Bazısı sessiz, bazısı agresif olabilir.

Bu noktada Acıbadem Sağlık Grubu Psikiyatri Uzmanı Doç. Dr. Kültegin Ögel zor insanların davranışlarını şu şekilde belirtiyor:

-Eğitimi ve bilgisi yetersiz olmasına rağmen kendisini çok iyi sananlar,

-Bilgisi ve deneyimi yetersiz olmasına rağmen kendisini iyi sananlar,

-Öncelikleri belirlemede beceri sahibi olamayanlar

-Hatasını olgunlukla kabul edemeyen, sürekli açıklama yapıp kendisini temize çıkarmak isteyenler,

-Yavaş düşünen ve hareket edenler,

-İşleri karıştıranlar,

-Hiç konuşmayanlar, bilgiyi zorla ağzından aldığınız kişiler,

-Yanlış anlamakta ısrar eden,

-Karşısındakinin söylediklerine önem vermeyen,

-Konum farklılıkları nedeniyle görüşürken o farkı hissettiren kişiler,

-Karşılarındakine saygı göstermeyen,

-Yavaş hareket eden ve birçok defa tekrar edilmesi zorunda kalınan insanlar,

-Sadece kendi yaptığı şeyin önemli olduğunu düşünen,

-Sürekli olaylar ve etrafındakiler üzerinde kontrol oluşturmaya çalışanlar,

-Empati kuramayanlar,

-Her zaman ben haklıyım diyenler,

Zor İnsanlara Yaklaşım Nasıl Olmalıdır?

Zor insanların bu tür özellikleri daha da çoğaltılabilir.

Bu özellikler ışığında zor insanları 5 ana başlık altında toplamak mümkün.

-Agresif İnsanlar:

Saldırgan davranışlar içinde bulunan bu sakin bir şekilde kendinizi ifade edin ve size yönelik saldırgan tavırlara kendinizden emin bir şekilde karşılık verin.

-Her Şeyi Bilenler:

Bu kişilerle mücadele ederken iyi hazırlanmak gerekir.
Asla meydan okumayın. Aksine yeteneklerini övün.
Gerektiğinde hatalarını ortya çıkaracak sorular sormaktan çekinmeyin.

-Şikayetçiler:

Karşılarındakine güvenmezler.
Kendilerine olan güvenleri de çok değildir.
Eksik olan özgüvenlerini saklamak için memnuniyetsiz, her şeyden ve herkesten şikâyet eden bir tavır içine girerler.
Bu insanlara "Başkalarının göremediklerini görüyorsun" şeklinde onların güvenlerini arttıracak cümlelerle yaklaşın.
Dinleyin ama asla tartışmaya girmeyin.
Ona karşı savunmacı davranmayın.

-Mağdurlar:

İyi dinleyin,onu anladığınızı gösterin.
Soruna odaklanarak onu değişim için motive edin.

-Gizlice Saldıranlar:
Bu insanlara karşı ne kadar geri çekilirseniz o kadar üstünüze gelmeyi severler. Geri çekilmeyin. Şakaya vurun.
 
G

Gozde

Kullanıcı
9 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Lüleburgaz
hımm şimdi efendim zor insan kavramı; kişinin kişiye karşı davranışları nazarında bu davranışlardan hoşnut olmayan kişinin kafasında diğer kişi ile ilgili beliren imajdır tabi genel olarak inatçı kaprisli insanların dışında ukala bilmiş hatasını göremeyen körlerde benim hiç hazetmediğim insan tipleri bir insanı tanımak için yıllara aylara gerek fakat bi iki görüşmede illaki belli olur hayata bakışı düşünceleri bu da yeterli zor insanlardan fellik fellik kaçarım tatlı canımı onun olur olmaz kaprisleriyle bitmek bilmeyen egosuyla üzemem ayrıca tavsiyeleriniz içinde teşekkürler güzel paylaşım ;)
 
K

Kristal

Kullanıcı
28 Ağu 2007
En iyi cevaplar
0
0
Mersin
Gizlice saldıranların art niyetlerinde kıskançlık ve kin duygusunun fazla olduğunu düşünürüm hep.Bu insanlar sürekli açık arayan dile getirmekten çekinmeyen,kırıcı kişiliktedirler.
Bende şikayetçiler grubuna dahil oldum sanırım... ;)
paylaşım için teşekkürler...
 
A

amuura

Kullanıcı
2 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
ya ama bunalrdan cok var :)
tesekuler
 
Y

yaratici_idea

Kullanıcı
17 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Zor gerçekten zor :-\  Zor insanların çocukluğuna inmek isterdim ki
çocuklarımızı yetiştirirken dikkatli olalım :)
 
Y

YEŞİLAY

Kullanıcı
6 Şub 2008
En iyi cevaplar
0
0
İletişim kurmakta güçlük çeken insanları uzmanlar,"Zor İnsanlar" olarak adlandırılıyor.  Zor insanlar, toplumdan topluma, kişiden kişiye göre farklı olarak tanımlansa da  temelde benzer davranışlar gösteriyorlar. Tüm zor insanların  inatçı, hırslı ve kaprisli oldukları görülüyor. Ancak unutmayın ki, insanları değil ama davranışlarını değiştirmek sizin elinizde.


Pek çok kişi çevresindeki zor insanlardan şikayet eder. Evde, işte, okulda kısacası her ortamda bir zor insan bulunur. Oysa aslında "zor insan" diye bir şey yok. Zorlayıcı davranışlar var. Ve maalesef bazı insanlar sürekli bu şekilde bir davranış içinde bulunuyorlar.  "Coping With Difficult People / Zor İnsanlarla Başa Çıkmak" kitabının yazarı Robert M. Bramson  bazı insanların neden farklı tavırlar sergilediklerini şöyle açıklıyor: "Bazı insanlar karşılarındakinin performansını düşürmek ve onların şevkini kırmak için bilerek zor tavırlar sergiler." Her zor insan birbiriyle aynı davranışları sergilemez. Bazı zor insanlar sürekli konuşup hiç dinlemezken, diğerleri de hep son sözü söylemeyi tercih eder. Kimisi sürekli sizi eleştirir. Bazısı sessiz, bazısı agresif olabilir.

Bu noktada Acıbadem Sağlık Grubu Psikiyatri Uzmanı Doç. Dr. Kültegin Ögel zor insanların davranışlarını şu şekilde belirtiyor:

-Eğitimi ve bilgisi yetersiz olmasına rağmen kendisini çok iyi sananlar,
-Bilgisi ve deneyimi yetersiz olmasına rağmen kendisini iyi sananlar,
-Öncelikleri belirlemede beceri sahibi olamayanlar,
-Hatasını olgunlukla kabul edemeyen, sürekli açıklama yapıp kendisini temize çıkarmak isteyenler,
-Yavaş düşünen ve hareket edenler,
-İşleri karıştıranlar,
-Hiç konuşmayanlar, bilgiyi zorla ağzından aldığınız kişiler,
-Yanlış anlamakta ısrar eden,
-Karşısındakinin söylediklerine önem vermeyen,
-Konum farklılıkları nedeniyle görüşürken o farkı hissettiren kişiler,
-Karşılarındakine saygı göstermeyen,
-Yavaş hareket eden ve birçok defa tekrar edilmesi zorunda kalınan insanlar,
-Sadece kendi yaptığı şeyin önemli olduğunu düşünen,
-Sürekli olaylar ve etrafındakiler üzerinde kontrol oluşturmaya çalışanlar,
-Empati kuramayanlar,
-Her zaman ben haklıyım diyenler,

Zor İnsanlara Yaklaşım Nasıl Olmalıdır?
Zor insanların özelliklerini daha da arttırmak mümkün. Ancak tüm bu özellikler ışığında zor insanları ve onlara 5 ana başlık altında toplamak mümkün.

-Agresif İnsanlar: Saldırgan davranışlar içinde bulunan bu sakin bir şekilde kendinizi ifade edin ve size yönelik saldırgan tavırlara kendinizden emin bir şekilde karşılık verin.

-Her Şeyi Bilenler: Bu kişilerle mücadele ederken iyi hazırlanmak gerekir. Asla meydan okumayın. Aksine yeteneklerini övün. Gerektiğinde hatalarını ortya çıkaracak sorular sormaktan çekinmeyin.

-Şikayetçiler: Karşılarındakine güvenmezler. Kendilerine olan güvenleri de çok değildir. Eksik olan özgüvenlerini saklamak için memnuniyetsiz, her şeyden ve herkesten şikâyet eden bir tavır içine girerler. Bu insanlara “Başkalarının göremediklerini görüyorsun” şeklinde onların güvenlerini arttıracak cümlelerle yaklaşın. Dinleyin ama asla tartışmaya girmeyin. Ona karşı savunmacı davranmayın.

-Mağdurlar: İyi dinleyin ve onu anladığınızı gösterin. Soruna odaklanarak onu değişim için motive edin.

-Gizlice Saldıranlar:  Bu insanlara karşı ne kadar geri çekilirseniz o kadar üstünüze gelmeyi severler. Geri çekilmeyin. Şakaya vurun.



mynet.com
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
İşyerinde benim de yanımda şu "Herşeyi Bilenler" kategorisinde bulunan bir insan var. Tartışmak bile sakıncalı böyle tiplerle. Ne seni dinliyorlar, ne yanlış yaptığını kabul ediyorlar. Üstelik anlatmak istediğinizi kağıt kalemle ispatlasanız dahi t mümkün değil anlamıyor. Ve ben düştüm artık yakasından, he deyip geçiyorum. Yanlış bildiğiyle kalsın napiim!

Teşekkürler Funda.
 
P

Pitoxil

Kullanıcı
10 Şub 2008
En iyi cevaplar
0
0
İzmir
  YEŞİLAY güzel konuya değinmişsin eline sağlık.. Yararlı bir konu olduğu düşüncesiyle bende biraz eklemek istiyorum...

Zor kişiliklerle baş etme yolları

Karamsar insanlarla onları surekli destekleyerek; ayrıntıcı kişilerle de onları ise odaklayarak bas edebilirsiniz

Her işyeri birbirinden farklıdır ama işyerlerindeki zor insanlar hep aynıdır. Yazar Gary S. Topchik'in hazırladigi bu 14 zor karakter listesi, onları tanımanıza ve idare etmenize yardımcı olacak.

LOKOMOTIFLER: Bu tür insanlar mutsuzluklarını başkalarından çıkarmaya çalışırlar. Genelde sinirli ve düşmanca davranirlar. Otoriter, acimasiz ve diktatorce bir ruh hali icindedirler. En sevdikleri cumle -ya benim dedigim gibi olur, ya da hic olmaz-dir.
Çözüm: Kabullenmeyin. Amirinize bu tur davranislarin isinizi olumsuz etkiledigini ve sizinle nasil iletisim kurulmasini istediginizi anlatin. Lokomitiflere karsi israrci davranin.

MUKEMMELIYETCILER: Eger bir sey mukemmel degilse olumsuz davranislar gosterirler. Onlarin standartlari gercekci degildir, baskalarinin ovdugu bir is, onlara gore kabul edilebilir dahi olmayabilir. Bazi yoneticileri bu tur davranislar icinde gormeniz mumkundur. Onlari sik sik -daha iyi olabilirdi- derken bulabilirsiniz.
Çözüm: Bu tur insanlarin soylediklerini fazla ciddiye almayin. Onlar aslinda kendi yetersizliklerine hayiflanirlar, sizinkine degil. Onlarla beraber calismayi deneyin ki, hem kendilerine hem baskalarina daha gercekci hedefler belirleyebilsinler.
Ufak degisiklikler

SINSI DIRENISCILER: Isyerindeki en ufak bir degisiklik bu insanlarin canini sikar. Mevcut duzene bayilirlar, asla degismesini istemezler. Ancak bir degisiklik karsisinda seslerini de cikarmazlar. Sessizce kavga ederler. Degisikligin iyi oldugunu soyler ve desteklerler ama uygulamazlar. Eski onlar icin hep daha iyidir.
Cozum: En iyi strateji, bu tipleri de degisimin icine dahil etmektir. Eger surecin bir parcasi iseler ya da kendileri bir degisiklik talep etmisse, davranislarinda ani bir duzelme gorulur. Ayrica, degisikligi asama asama onlara gostermelisiniz ki yeni ortama alissinlar.

BENİM İŞİM DEĞİLCİLER: Bu tipler olumsuzluklarini, bir is ne kadar kolay olursa olsun eger is tanimina dahil olmadigina inaniyorsa kesinlikle yapmayarak gosterirler. Kendilerini tehlikede hissettikleri icin mutsuzdurlar ve calisma arkadaslarina, amirlerine bu sekilde karsilik verirler.
Cozum: Aslinda tek istedikleri kendilerini gelistirmek ve daha iyi yerlere gelmektir. Ancak kariyerlerinin acik olmadigini dusunerek islerine karsi heyecanlarini kaybederler ve bu nedenle mumkun oldugunca az is yapmaya calisirlar. Egitim ve gelisim firsatlari yaratmaya calisin.

AYAKLI GAZETELER: Bu tiplerse mutsuzluklarini etrafa soylentiler yayarak yansitirlar. Yayilmasina yardimci olduklari ve yarattiklari hikayeler etrafta dolasmaya baslayip insanlardan guclu tepkiler aldiginda kendilerini onemli hissederler.
Cozum: En iyi cozum calisanlara sirket hakkinda gercek bilgileri vermektir. Boylece kimse ayakli gazetelere ragbet etmeyecektir.

KARAMSARLAR: Karamsarlar dunyayi zevksiz bir yer olarak gorurler. Dunyanin tepelerine yikilmasini beklerler, eger yikilmazsa yikmak icin ellerinden geleni yaparlar. Her seyden rahatsizdirlar, ne yaparsaniz yapin onlarin bakis acisini degistiremezsiniz. Bu tur insanlar is disinda da genellikle bu yapidadir.
Cozum: Buyuk ihtimalle onun davranisini degistirmek kolay olmayacaktir ama baslangic olarak mevcut negatif aliskanliklarinin yerine birkac iyi aliskanlik edinmesine yardimci olabilirsiniz. Biraz alistirma ve destekle bu yeni davranislar eskisinin yerini alacaktir.

MIZMIZLAR: Bu tipler cocuk gibi davranirlar. Isler onun istedigi sekilde yurumuyorsa, kaslarini catar, geri cekilir, tiradina baslar ve resmen aglar.
Cozum: Bu tipler destek gorebilecegi bir cevreye ihtiyac duyarlar. Birileri surekli ona ne kadar iyi is yaptigini soylemelidir.

CIDDIYETSIZLER: Bu tipler isi hicbir zaman ciddiye almazlar, takim arkadaslarinin isini daha da zorlastirirlar. Isin onceligi onlar icin cok dusuktur. Onlar icin ise mumkun oldugunca az zaman ayirmak gerekir ki kendi ozel islerine daha fazla odaklanabilsinler. Hicbir is onlar icin acil degildir, her is bekleyebilir.
Cozum: Ciddiyetsizler icin acik hedefler, standartlar ve beklentiler belirlenmeli ve kendisine iletilmelidir. Ayrica bunlari yapip yapmadiklarini izlemek de gerekir.

ELESTIRICILER: Yaratici bir yaklasiminiz mi var? Isleri farkli sekillerde yapiyor ya da yeni oneriler mi getiriyorsunuz? Elestiriciler mutlaka yerecek bir sey bulur. Onlarin misyonu, soylenen her seye muhalif olmaktir. Ne olursa olsun, kendi soylediklerinin dogru olduguna inanirlar.
Cozum:
Negatif yorum yapmaya bayilirlar ama genelde konuyla ilgili kesin bir sey soylemezler. Onlardan ornek vermelerini, kanit gostermelerini isteyin ya da konuya muhalif olmalarinin nedenini sorun. Israrci olmali, vazgecmemelisiniz. Ona fikirlerinin onemli oldugunu ve endisesini anladiginizi mumkun oldugunca kibar bir sekilde soyleyin. Sonunda, sordugunuz sorular yuzunden sizi elestirmenin zor oldugunu gorecek ve pesinizi birakacaktir.

FEDAKARLAR: Bunlar bir ofisin kanayan yarasidir. Erken gelirler, gec giderler. Istediginiz her isi yaparlar. Ancak bunu yaptiklarin icin de kendilerine kizarlar, islerinin coklugundan, zor patronlardan, musterilerden yakinirlar. Genellikle mutsuz bir ozel hayatlari vardir ve cok calisarak bundan siyrilacaklarini zannederler.
Cozum: Fedakarlara devamli pozitif geribildirim vermeli ve yaptigi isi ne kadar takdir ettiginizi soylemelisiniz. Ozellikle calisma arkadaslarinin yaninda guzel sozler soylenmesi hoslarina gider. Onlara duzenli olarak yaptigi isleri oven e-mail gondermeli, patronu da cc'ye koymayi unutmamalisiniz.

KENDINI SUCLAYANLAR: Genellikle kendilerine kizarlar. Hatayi her zaman kendi is performanslarinda, gorunuslerinde, kariyerlerinin seyrinde, sosyo-ekonomik statulerinde, egitimlerinde vs gorurler. Kagit ustunde aslinda cok basarililardir ancak onlar boyle gormezler.
Cozum: Bu kisilerin kendilerine guvenlerini yeniden kazanmalari icin herhangi bir strateji bulmalisiniz. Egolarini harekete gecirecek bir nedene ihtiyaclari vardir. Aslinda iyi is yaptiklarini gosteren kanitlar bulmali, gerektiginde ona gostermelisiniz.

KIRILGANLAR: Cok hassas insanlardir, iyi ifade edilmemis bir cumle hemen kirilmalarina yol acar.
Cozum: Bu insanlara onemli bir sey soylemeniz gerektiginde kisa ve direkt hedefe yonelik olmamasina dikkat etin. Yavasca konuya girin, kisisellestirmeyin, ayrilmadan once sizi tam olarak anladigindan emin olun.

Ayrintici kisiler hep hata bulur
Isyerinde detaycilara cok rastlariz. Mukemmel bir is basarmissinizdir, herkes memnun kalmistir ama o ne yapar eder bir hata mutlaka bulur. Bir beyin firtinasi mi yapiyorsunuz, her fikrin altinda mantik arar. Detaylara odaklanmaktan hoslanir, eger cok sik ve gereksiz yaparsa, fazla secici ve negatif olarak adlandirilir.
Cozum:
Ondan tum projeyi ya da gorevi degerlendirmesini isteyin. Tek yapmasi gereken detaylardan uzaklasip, fotografin tumune bakabilmeyi ogrenmektir.

Gunah kecisi arayan tipler
Hicbir zaman sorumluluk alamadiklari ya da kendi hatalari icin suclama kabul edemediklerinden kulfeti hep baskalarina yuklerler. Baskalarinin basinin belaya girdigini gorduklerinde rahatlamis olduklari gozden kacmaz.
Cozum: Bu tiplere hatalarini ve yanlis hesaplamalarini bariz orneklerle acikladiginizda bu davranislarindan vazgececeklerdir. Mutlak konusmayin, kesin bir sekilde kendinizi anlattiginizda gunah kecisi arayamayacaklar, sucu kabulleneceklerdir.


 
B

bıldırcın

Kullanıcı
4 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
ankara
Faydalı bir yazıydı ikinizede teşekkür ederim yeşilay ve pitoxil :)
 
I

icesun

Kullanıcı
17 Şub 2008
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
arkadaşlar paylaşım için çok teşekkürler  :-*
ayrıca Dale CARNEGIE' nin Dost Kazanma ve İnsanlar Etkileme Sanatı kitabı da bu konuda yardımcı olabilecek nitelikte
 
C

cooldeath

Kullanıcı
20 Şub 2008
En iyi cevaplar
0
0
Antalya
paylaşım için saolun günümüz insanlarını anlatıyor ama bence kültür düzeyinde oluşacak artış insan kriterlerinede yansır!Bir örnek arkadaşım arabasıyla öndeki araca yanlışlıkla hafifce çarpmış
arabadan inen gayet sert ve anlayışsız tipli adam arkadaşımın yanına geldiğinde arkadaşım adama:gayet kibar bir dille sanırım siz şimdi bana yumruk atacaksınız demiş aslında adamın aktif reaksiyonu o yönde iken tebesüm göstermiş ve olayı halletmişler!
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
cooldeath' Alıntı:
paylaşım için saolun günümüz insanlarını anlatıyor ama bence kültür düzeyinde oluşacak artış insan kriterlerinede yansır!Bir örnek arkadaşım arabasıyla öndeki araca yanlışlıkla hafifce çarpmış
arabadan inen gayet sert ve anlayışsız tipli adam arkadaşımın yanına geldiğinde arkadaşım adama:gayet kibar bir dille sanırım siz şimdi bana yumruk atacaksınız demiş aslında adamın aktif reaksiyonu o yönde iken tebesüm göstermiş ve olayı halletmişler!
İyi bir yöntem!  :)
 
K

kamuran

Kullanıcı
24 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Teşekkürler! :)
Bu kişiler var etrafta, bu bilgilere kesinlikle başvuracağım.
 
K

kabeka

Kullanıcı
17 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
harika bir yazı kopi pasta yaptım okuyacağım gecenin ilerleyen saatlerinde
çok çok sağol
 
S

SUNFLOWERS

Kullanıcı
5 Mar 2008
En iyi cevaplar
0
0
Funda bu yararlı bilgiler için, sana teşekkür ediyoruz :alkis2
 
Üst