Zayıf İçerikleri Kaliteli Hale Getirmenin 8 Yolu

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Kişisel Gelişim Yazıları kategorisinde Codex tarafından oluşturulan Zayıf İçerikleri Kaliteli Hale Getirmenin 8 Yolu başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 34 kez görüntülenmiş, 4 yorum ve 2 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Kişisel Gelişim Yazıları
Konu Başlığı Zayıf İçerikleri Kaliteli Hale Getirmenin 8 Yolu
Konbuyu başlatan Codex
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Codex
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
İçeriklerinizin dünyadaki diğer bütün blog içerikleriyle ne kadar ortak noktaları vardır gibi bir soru sorduğumuzda cevabınınız ne olurdu?
Çok fazla.

Eminim siz de farketmişsinizdir ki sizinle aynı fikirler hakkında aynı yöntemleri kullanarak yazan sayısız yazar var.
Tipik bir taslağın ilk amacı, dağınık düşüncelerinizi ideal okuyucu kitlenize bir konuyu açıklayan mantıklı bir makaleye dönüştürmektir.

Ancak, neden okuyucular diğer yazarlar dururken sizin içeriğinizi okumayı seçsin?

Eğer taslak yazınızı başka hiçbir yerde bulunmayan bir çözümünüz olduğunu gösterecek şekilde revize etmek için zaman ayırmazsanız siz tercih edilmeyeceksiniz.
Blog yazılarınızın bölümlerini daraltmanıza yardımcı olacak geliştirmeleri kullanmanız için genel olarak hemen herkes tarafından yapılan 8 zayıf yönü güçlendirmeye çalışacağız.


Zayıf Nokta #1: Belirsiz bir stratejiniz var.
  • Neden yazı yazdığınızı net bir şekilde tanımlamadınız.
  • İçeriğinizin ulaşmak istediği bir amaç yok.
  • Sadece ilham geldiğinde yazıyorsunuz.
Birçok blog yazarının yazmaya başladıktan kısa bir süre sonra yazmayı bıraktığını biliyor musunuz?(Bunu siz de yaptınız mı?)

Plansız bir şekilde yazma tuzağına sakın düşmeyin. Bir içerik takvimi sizi çalışmalarınızdan sorumlu tutar ve düzenli bir hızda odaklanmış olarak içerik üretmenize olanak sağlar.

Nasıl yapmalı?
  • Yazmaya başlamadan önce hedeflerinizi belirleyin.
  • Bir takvim tutun.
  • Hedeflerinizi gerçekleştirin.
Okuyucularınızın çalışmalarınızla bağlantı kurmanıza yardımcı olmak için yazdığınız her kelimenin arkasındaki niyeti tamamlayın.
Yayımladığınız her bir içerik, içerik platformunuz için daha büyük bir amaca hizmet etmelidir.

Zayıf Nokta #2: Tutamayacağınız sözleri veriyorsunuz.
  • Başlığınız yazınızla uyumlu değil.
  • Tavsiyeleriniz gerçekçi değil.
Hem acemi hem de uzman içerik üreticileri bazen birbirlerine benzer duruma düşerler: İçeriğin amacını desteklemek için herhangi bir yararlı tavsiye olmaksızın büyük iddialarda bulunurlar.

Nasıl yapmalı?
  • Küçük başlayın.
  • Sınırlarınızı bilin.
  • Güçlü yönlerinizi öne çıkarın.
Okuyucuları çekmek için dünyadaki tüm problemlere cevap aramanıza gerek yok.

Aslında okuyucular zayıflıkları severler. Sizin de onlar gibi bir birey olduğunuz nosyonunu kuvvetlendirmek bu noktada önemlidir.

Dünyanın önde gelen uzmanı gibi davranmak yerine yardım edebileceğiniz insanlara yardım edin.

Sözlerinizi yerine getirin ve uzman olduğunuz şeyleri göze sokmadan basit bir şekilde açıklayın.

Zayıf Nokta #3: Genel bilgiler yazıyorsunuz.
  • Konunuz çok geniş.
  • Eğitmiyorsunuz.
  • Yazınız herhangi biri tarafından da yazılabilir.
Okuyucularınız için yararlı, benzersiz, ultra spesifik ve acil içerik sağlamadığınızda, hızla ilgilerini kaybederler ve sizi hatırlamazlar.
Ve eğer kolayca unutulursanız, önemli bir kaynak olma unvanını yaratma şansınızı elinizden kaçırmış olursunuz.

Nasıl yapmalı?
  • Fikriniz olsun.
  • Araştırma yapın.
  • Markalaşın.
Yazmak zor iştir. Bunu benden duymaya ihtiyacınız olduğunu sanmıyorum.
Etkili blog gönderileri çok fazla yaratıcı enerji gerektirir. Sizi yıpratırlar. Aynı zamanda etkileyici bir içerik oluşturucu olarak varlığınızı ortaya koymaya yardımcı olurlar.
Şunu aklınızdan çıkarmayın ki herkes Wordpress ile bir şeyler yazabilir. Sizin asıl işiniz okuyuculara yeni bir bakış açısı sunmaktır.

Zayıf Nokta #4: Alt başlıklar kullanmıyorsunuz.
  • Okuyucularınızı yönlendirmiyorsunuz.
  • Koca bloklar halinde metinleriniz var.
  • Etkileşime geçme şansınızı kaçırıyorsunuz.
Alt başlıklar okuyucuların dikkatini çekme noktasında bir şans olarak karşımıza çıkmaktadır.
Nasıl? Bir okuyucu başlığınızda gördüklerine dayanarak gönderinize küçük bir ilgi ile tıklarda, bir alt başlıkta gördüğü bir ifade, metni iyice okumasına ikna edebilir.
İyi hazırlanmış alt başlıklar bir güvenlik ağı gibidir. Okuyucularınız kayıyor olabilir ancak güçlü bir alt başlık onları yakalayıp mesajınıza geri getirebilir.

Nasıl yapmalı?
  • Bir hikaye anlatın.
  • Numaralı ya da noktalı listeler yapın.
  • Resimler ekleyin.
Blog gönderinizin her bir bölümü okuyucuyu çekmelidir. Yazılarınızı okumayı kolaylaştırmak, okuyucunuzun ilgisini çekmenin basit bir yoludur.
İçeriğinizi düzenlerken metninizi uygun yollarla ayırın.
Farklı bölümlere geçmek için güçlü başlıkları ya da konunuzu tamamlayıcı farklı görselleri kullanabilirsiniz.

Zayıf Nokta #5: Çok fazla konudan sapıyorsunuz.
  • Odağınızı kaybediyorsunuz.
  • Konuyu dağıtıyorsunuz.
  • Başka bir yazarı taklit ediyorsunuz.
Karizmatik bir tona sahip olmak için çok fazla kişisel anekdot anlatıp okuyucularınızın dikkatini dağıtıyor olabilirsiniz.
Benzer şekilde, başka bir yazarın yazım şeklini beğeniyor olabilirsiniz. Bu da onun anlatım şekli ve dilini kopyalamaya yol açabilir. Belirli bir üslup ve dilin kişiliğinizle eşleştiğini düşünüyor olabilirsiniz ancak aslında bu dil okuyuculara orjinal olmayan ve yapmacık gelebilir.

Nasıl yapmalı?
  • Kendi üslubunuzu bulun.
  • Seçici olmayı öğrenin.
  • Hedeflerinizi hatırlayın.
Yazdıkça öğreneceksiniz ki aslında tüm fikirlerinizi tek bir gönderide ifade edemiyorsunuz. Eğer bunu yaparsanız etkili bir iletişim kuramayacaksınız.
Hedefinizi daraltmanız ve diğer gönderiler için fazladan düşünceler ayırmanız gerekebilir.

Zayıf Nokta #6: Çok fazla kelime kullanıyorsunuz.
  • Cümleleriniz çok uzun.
  • Paragraflarınız çok uzun.
  • Gönderileriniz çok uzun.

Muhtemelen bir yazar olduğunuz için söyleyecek çok şeyiniz var ve kendinizi ifade etmeyi seviyorsunuz. Ne yazık ki bu niteliklerin her ikisi de okuyucudan çok size hizmet ediyor. Açık bir mesajı kısa ve öz bir şekilde iletmeyi hedefleyin.

Nasıl yapmalı?
  • Fikirlerinizi basitleştirin.
  • Kelime limiti koyun.
  • Okuyucu gibi düşünün.
Gönderinizdeki her bir bilgi çekici ve alakalı olduğu sürece, uzun biçimli içerikte kesinlikle yanlış bir şey yoktur.
Ancak okuyucularınızı yazınızı anlamak noktasında zorlarsanız, yazınızı okumak eğlenceli bir deneyim olmayacaktır.
Metinlerinizi kısaltmayı öğrenmenize yardımcı olmak için kendinizin koyduğu kelime sınırlamalarıyla yazma alıştırmaları yapabilirsiniz.

Zayıf Nokta #7: Basmakalıp bir dil kullanıyorsunuz.
  • Klişeleri tekrar ediyorsunuz.
  • Sıkıcı ifadeler yazıyorsunuz.
  • Sıradan konseptler sunuyorsunuz.
Çok sık ve sıradan ifadeleri kullanmanın olumsuz sonuçlarından biri okuyucularınızın mesajınızı sıklıkla yanlış yorumlayacağıdır.
Beylik lafların amacınızı çok daha iyi özetleyeceğini düşünebilirsiniz ancak bu aynı zamanda okuyucuların kafalarını da karıştırabilir.
Gerçekten vermek istediğiniz mesaj yerine ulaşamayabilir.

Nasıl yapmalı?
  • Yaratıcı olun.
  • Net olun.
  • Yenilik yapın.
  • Mesajınızı detaylı bir dille yazın.
Yazarken aklınıza tatsız bir söz gelirse, ilk taslağınızda bunu not alın ve metninizi düzenlerken burayı daha hassas hale getirin.
İlk fikirleriniz, eskimiş dilde yeni bir vurgu yapan benzersiz metinler oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Zayıf Nokta #8: Harekete geçirici bir mesajınız yok.
  • Bir sonraki adımı önermiyorsunuz.
  • Diyaloğu kolaylaştırmıyorsunuz.
  • Keşfedilmenizi sınırlandırıyorsunuz.
Okuyucuların kim olduğunuzu hatırlayacağını ve içerik platformunuza tekrar geri döneceğini varsaymayın. Bir sonraki adımlarını önerin. (Gönderilerinizden biri popüler hale gelirse, okuyucuları topluluğunuzun bir parçası olmaya teşvik ettiğinizden özellikle memnun olacaksınız.)

Nasıl yapmalı?
  • Okuyucularınızı en iyi içeriğinize yönlendirin.
  • Seçenekler sunun.
  • Konuşmaya devam edin.
Yayınlarınızın sonunda, okuyuculara bir sonraki adımı nasıl atacaklarını bildirin- blogunuza abone olup olmadığı, sosyal medyada sizi takip edip etmediği veya herhangi bir konuda size danışması için mail atması gibi.

Yayınlarınızın sonu aynı zamanda okuyucularınızla bağlantının nasıl devam edebileceğini göstermek için önemli bir imkan sunar.

NOT : Bu yazı linkteki gönderiden Türkçe’ye çevrilerek sizlere sunulmuştur.
 
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
İngilizce bir kaynaktan dönen bir yazı.
Ancak her kelimesinin altına imza atılır.
Yazı yazarken dikkat etmek, tavsiye edilenleri uygulamak yazının kalitesini %100 arttıracaktır.
 
Üst