İçeriklerinizin dünyadaki diğer bütün blog içerikleriyle ne kadar ortak noktaları vardır gibi bir soru sorduğumuzda cevabınınız ne olurdu?
Çok fazla.
Eminim siz de farketmişsinizdir ki sizinle aynı fikirler hakkında aynı yöntemleri kullanarak yazan sayısız yazar var.
Tipik bir taslağın ilk amacı, dağınık düşüncelerinizi ideal okuyucu kitlenize bir konuyu açıklayan mantıklı bir makaleye dönüştürmektir.
Ancak, neden okuyucular diğer yazarlar dururken sizin içeriğinizi okumayı seçsin?
Eğer taslak yazınızı başka hiçbir yerde bulunmayan bir çözümünüz olduğunu gösterecek şekilde revize etmek için zaman ayırmazsanız siz tercih edilmeyeceksiniz.
Blog yazılarınızın bölümlerini daraltmanıza yardımcı olacak geliştirmeleri kullanmanız için genel olarak hemen herkes tarafından yapılan 8 zayıf yönü güçlendirmeye çalışacağız.
Zayıf Nokta #1: Belirsiz bir stratejiniz var.
Plansız bir şekilde yazma tuzağına sakın düşmeyin. Bir içerik takvimi sizi çalışmalarınızdan sorumlu tutar ve düzenli bir hızda odaklanmış olarak içerik üretmenize olanak sağlar.
Nasıl yapmalı?
Yayımladığınız her bir içerik, içerik platformunuz için daha büyük bir amaca hizmet etmelidir.
Zayıf Nokta #2: Tutamayacağınız sözleri veriyorsunuz.
Nasıl yapmalı?
Aslında okuyucular zayıflıkları severler. Sizin de onlar gibi bir birey olduğunuz nosyonunu kuvvetlendirmek bu noktada önemlidir.
Dünyanın önde gelen uzmanı gibi davranmak yerine yardım edebileceğiniz insanlara yardım edin.
Sözlerinizi yerine getirin ve uzman olduğunuz şeyleri göze sokmadan basit bir şekilde açıklayın.
Zayıf Nokta #3: Genel bilgiler yazıyorsunuz.
Ve eğer kolayca unutulursanız, önemli bir kaynak olma unvanını yaratma şansınızı elinizden kaçırmış olursunuz.
Nasıl yapmalı?
Etkili blog gönderileri çok fazla yaratıcı enerji gerektirir. Sizi yıpratırlar. Aynı zamanda etkileyici bir içerik oluşturucu olarak varlığınızı ortaya koymaya yardımcı olurlar.
Şunu aklınızdan çıkarmayın ki herkes Wordpress ile bir şeyler yazabilir. Sizin asıl işiniz okuyuculara yeni bir bakış açısı sunmaktır.
Zayıf Nokta #4: Alt başlıklar kullanmıyorsunuz.
Nasıl? Bir okuyucu başlığınızda gördüklerine dayanarak gönderinize küçük bir ilgi ile tıklarda, bir alt başlıkta gördüğü bir ifade, metni iyice okumasına ikna edebilir.
İyi hazırlanmış alt başlıklar bir güvenlik ağı gibidir. Okuyucularınız kayıyor olabilir ancak güçlü bir alt başlık onları yakalayıp mesajınıza geri getirebilir.
Nasıl yapmalı?
İçeriğinizi düzenlerken metninizi uygun yollarla ayırın.
Farklı bölümlere geçmek için güçlü başlıkları ya da konunuzu tamamlayıcı farklı görselleri kullanabilirsiniz.
Zayıf Nokta #5: Çok fazla konudan sapıyorsunuz.
Benzer şekilde, başka bir yazarın yazım şeklini beğeniyor olabilirsiniz. Bu da onun anlatım şekli ve dilini kopyalamaya yol açabilir. Belirli bir üslup ve dilin kişiliğinizle eşleştiğini düşünüyor olabilirsiniz ancak aslında bu dil okuyuculara orjinal olmayan ve yapmacık gelebilir.
Nasıl yapmalı?
Hedefinizi daraltmanız ve diğer gönderiler için fazladan düşünceler ayırmanız gerekebilir.
Zayıf Nokta #6: Çok fazla kelime kullanıyorsunuz.
Muhtemelen bir yazar olduğunuz için söyleyecek çok şeyiniz var ve kendinizi ifade etmeyi seviyorsunuz. Ne yazık ki bu niteliklerin her ikisi de okuyucudan çok size hizmet ediyor. Açık bir mesajı kısa ve öz bir şekilde iletmeyi hedefleyin.
Nasıl yapmalı?
Ancak okuyucularınızı yazınızı anlamak noktasında zorlarsanız, yazınızı okumak eğlenceli bir deneyim olmayacaktır.
Metinlerinizi kısaltmayı öğrenmenize yardımcı olmak için kendinizin koyduğu kelime sınırlamalarıyla yazma alıştırmaları yapabilirsiniz.
Zayıf Nokta #7: Basmakalıp bir dil kullanıyorsunuz.
Beylik lafların amacınızı çok daha iyi özetleyeceğini düşünebilirsiniz ancak bu aynı zamanda okuyucuların kafalarını da karıştırabilir.
Gerçekten vermek istediğiniz mesaj yerine ulaşamayabilir.
Nasıl yapmalı?
İlk fikirleriniz, eskimiş dilde yeni bir vurgu yapan benzersiz metinler oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Zayıf Nokta #8: Harekete geçirici bir mesajınız yok.
Nasıl yapmalı?
Yayınlarınızın sonu aynı zamanda okuyucularınızla bağlantının nasıl devam edebileceğini göstermek için önemli bir imkan sunar.
Çok fazla.
Eminim siz de farketmişsinizdir ki sizinle aynı fikirler hakkında aynı yöntemleri kullanarak yazan sayısız yazar var.
Tipik bir taslağın ilk amacı, dağınık düşüncelerinizi ideal okuyucu kitlenize bir konuyu açıklayan mantıklı bir makaleye dönüştürmektir.
Ancak, neden okuyucular diğer yazarlar dururken sizin içeriğinizi okumayı seçsin?
Eğer taslak yazınızı başka hiçbir yerde bulunmayan bir çözümünüz olduğunu gösterecek şekilde revize etmek için zaman ayırmazsanız siz tercih edilmeyeceksiniz.
Blog yazılarınızın bölümlerini daraltmanıza yardımcı olacak geliştirmeleri kullanmanız için genel olarak hemen herkes tarafından yapılan 8 zayıf yönü güçlendirmeye çalışacağız.
Zayıf Nokta #1: Belirsiz bir stratejiniz var.
- Neden yazı yazdığınızı net bir şekilde tanımlamadınız.
- İçeriğinizin ulaşmak istediği bir amaç yok.
- Sadece ilham geldiğinde yazıyorsunuz.
Plansız bir şekilde yazma tuzağına sakın düşmeyin. Bir içerik takvimi sizi çalışmalarınızdan sorumlu tutar ve düzenli bir hızda odaklanmış olarak içerik üretmenize olanak sağlar.
Nasıl yapmalı?
- Yazmaya başlamadan önce hedeflerinizi belirleyin.
- Bir takvim tutun.
- Hedeflerinizi gerçekleştirin.
Yayımladığınız her bir içerik, içerik platformunuz için daha büyük bir amaca hizmet etmelidir.
Zayıf Nokta #2: Tutamayacağınız sözleri veriyorsunuz.
- Başlığınız yazınızla uyumlu değil.
- Tavsiyeleriniz gerçekçi değil.
Nasıl yapmalı?
- Küçük başlayın.
- Sınırlarınızı bilin.
- Güçlü yönlerinizi öne çıkarın.
Aslında okuyucular zayıflıkları severler. Sizin de onlar gibi bir birey olduğunuz nosyonunu kuvvetlendirmek bu noktada önemlidir.
Dünyanın önde gelen uzmanı gibi davranmak yerine yardım edebileceğiniz insanlara yardım edin.
Sözlerinizi yerine getirin ve uzman olduğunuz şeyleri göze sokmadan basit bir şekilde açıklayın.
Zayıf Nokta #3: Genel bilgiler yazıyorsunuz.
- Konunuz çok geniş.
- Eğitmiyorsunuz.
- Yazınız herhangi biri tarafından da yazılabilir.
Ve eğer kolayca unutulursanız, önemli bir kaynak olma unvanını yaratma şansınızı elinizden kaçırmış olursunuz.
Nasıl yapmalı?
- Fikriniz olsun.
- Araştırma yapın.
- Markalaşın.
Etkili blog gönderileri çok fazla yaratıcı enerji gerektirir. Sizi yıpratırlar. Aynı zamanda etkileyici bir içerik oluşturucu olarak varlığınızı ortaya koymaya yardımcı olurlar.
Şunu aklınızdan çıkarmayın ki herkes Wordpress ile bir şeyler yazabilir. Sizin asıl işiniz okuyuculara yeni bir bakış açısı sunmaktır.
Zayıf Nokta #4: Alt başlıklar kullanmıyorsunuz.
- Okuyucularınızı yönlendirmiyorsunuz.
- Koca bloklar halinde metinleriniz var.
- Etkileşime geçme şansınızı kaçırıyorsunuz.
Nasıl? Bir okuyucu başlığınızda gördüklerine dayanarak gönderinize küçük bir ilgi ile tıklarda, bir alt başlıkta gördüğü bir ifade, metni iyice okumasına ikna edebilir.
İyi hazırlanmış alt başlıklar bir güvenlik ağı gibidir. Okuyucularınız kayıyor olabilir ancak güçlü bir alt başlık onları yakalayıp mesajınıza geri getirebilir.
Nasıl yapmalı?
- Bir hikaye anlatın.
- Numaralı ya da noktalı listeler yapın.
- Resimler ekleyin.
İçeriğinizi düzenlerken metninizi uygun yollarla ayırın.
Farklı bölümlere geçmek için güçlü başlıkları ya da konunuzu tamamlayıcı farklı görselleri kullanabilirsiniz.
Zayıf Nokta #5: Çok fazla konudan sapıyorsunuz.
- Odağınızı kaybediyorsunuz.
- Konuyu dağıtıyorsunuz.
- Başka bir yazarı taklit ediyorsunuz.
Benzer şekilde, başka bir yazarın yazım şeklini beğeniyor olabilirsiniz. Bu da onun anlatım şekli ve dilini kopyalamaya yol açabilir. Belirli bir üslup ve dilin kişiliğinizle eşleştiğini düşünüyor olabilirsiniz ancak aslında bu dil okuyuculara orjinal olmayan ve yapmacık gelebilir.
Nasıl yapmalı?
- Kendi üslubunuzu bulun.
- Seçici olmayı öğrenin.
- Hedeflerinizi hatırlayın.
Hedefinizi daraltmanız ve diğer gönderiler için fazladan düşünceler ayırmanız gerekebilir.
Zayıf Nokta #6: Çok fazla kelime kullanıyorsunuz.
- Cümleleriniz çok uzun.
- Paragraflarınız çok uzun.
- Gönderileriniz çok uzun.
Muhtemelen bir yazar olduğunuz için söyleyecek çok şeyiniz var ve kendinizi ifade etmeyi seviyorsunuz. Ne yazık ki bu niteliklerin her ikisi de okuyucudan çok size hizmet ediyor. Açık bir mesajı kısa ve öz bir şekilde iletmeyi hedefleyin.
Nasıl yapmalı?
- Fikirlerinizi basitleştirin.
- Kelime limiti koyun.
- Okuyucu gibi düşünün.
Ancak okuyucularınızı yazınızı anlamak noktasında zorlarsanız, yazınızı okumak eğlenceli bir deneyim olmayacaktır.
Metinlerinizi kısaltmayı öğrenmenize yardımcı olmak için kendinizin koyduğu kelime sınırlamalarıyla yazma alıştırmaları yapabilirsiniz.
Zayıf Nokta #7: Basmakalıp bir dil kullanıyorsunuz.
- Klişeleri tekrar ediyorsunuz.
- Sıkıcı ifadeler yazıyorsunuz.
- Sıradan konseptler sunuyorsunuz.
Beylik lafların amacınızı çok daha iyi özetleyeceğini düşünebilirsiniz ancak bu aynı zamanda okuyucuların kafalarını da karıştırabilir.
Gerçekten vermek istediğiniz mesaj yerine ulaşamayabilir.
Nasıl yapmalı?
- Yaratıcı olun.
- Net olun.
- Yenilik yapın.
- Mesajınızı detaylı bir dille yazın.
İlk fikirleriniz, eskimiş dilde yeni bir vurgu yapan benzersiz metinler oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Zayıf Nokta #8: Harekete geçirici bir mesajınız yok.
- Bir sonraki adımı önermiyorsunuz.
- Diyaloğu kolaylaştırmıyorsunuz.
- Keşfedilmenizi sınırlandırıyorsunuz.
Nasıl yapmalı?
- Okuyucularınızı en iyi içeriğinize yönlendirin.
- Seçenekler sunun.
- Konuşmaya devam edin.
Yayınlarınızın sonu aynı zamanda okuyucularınızla bağlantının nasıl devam edebileceğini göstermek için önemli bir imkan sunar.
NOT : Bu yazı linkteki gönderiden Türkçe’ye çevrilerek sizlere sunulmuştur.