G
GulsahToptas
Kullanıcı
İşe başladınız.
İlk gününüz.
Bütün gece nasıl olacak, nasıl geçecek neler yapacağım soruları aklınızda dolanırken uykusuz saatler geçirdiniz.. Nasılı, nedeni, niçini olan bir sürü sorularla ilk iş günü firmanızın basamaklarını çıkıyorsunuz…
Ancak ilk günün sonunda, farkına vardınız ki iş hayatı ile okul hayatı arasında çok derin bir uçurum var. Hocalarınız sizi ne hayaller, ne yüreklendirmeler, ne pohpohlamalarla mezun ettiler ve ama siz nelerle karşılaştınız. Ah ne büyük hayal kırıklığıdır o. İşte gerçek dünya tüm çıplaklığı ile karşınızda….
İş hayatının tartışmasız gerçeklerinden biri bu hayatın acımasız ve yollarının dikenli olduğudur. Hele de iş hayatında fazla tecrübeniz yoksa yahut yeni işe başlayan biri iseniz ilk zamanlar hata yapmanız ve bu hatalardan zarar görmeniz olasılığı artar. Hata yaptıkça kendine güveniniz gider ve kendine güveniniz eksildikçe de hata yapma olasılığınız artar.
Tamam kabul ediyorum, hatalar insanı şekillendirir, her hatadan ders çıkartarak yola devam etme kişiliğimizi güçlendirir. Ancak bilinen bazı gerçekler var ki bu hataları yapan sadece siz değilsiniz. O zaman neden başkalarının bu sık sık yapılan benzer hatalarıdan çıkardıkları dersleri, öğrenerek merdivenleri teker teker değil de çifter çifter çıkmayalım.
Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
Sonuçta elimizde pusulamız ve haritamız varsa iş hayatının zorlu yollarından kolayca geçebiliriz.
İşte size, iş hayatınızın her döneminde yardımcı olacak en değerli pusulalardan biri olacak bir kitabı tanıtacağım. R.R.Connorre “Yönetimde 32 Altın Kural” isimli kitabıyla, basit ve yalın bir dille başarıyı sağlayacak etkenlerin neler olduğunu sıralamıştır. Ortaya koyduğu bu 32 kural farklı ülkelerdeki başarılı iş adamları ve yöneticilerin deneyim ve tecrübelerinden yararlanarak oluşturmuştur.
Bu kitapta yer alan kurallar meslek hayatında sık sık yapılan hatalardan çıkartılmış dersler niteliğindedir. Hangi sektörde veya hangi seviyede çalışırsanız çalışın okuyacağınız bu kurallardan birinin her zaman bir duruma uyduğunu ve bu kuralları meslek yaşamınızda kullandıkça, yaptığınız görevlerde daha başarılı ve kendinize daha güvenli hale geldiğinizi göreceksiniz.
“…. Hayatta zevk aldığım her şeyi bana işim sağladır. Başarılıyım ve bunun tadını çıkaracak kadar da gencim. İŞ hayatında neden bu kadar başarılı ve mutluyum. Bu sorunun cevabı son derece basit: Yaptığım her işte uyguladığım, sağduyuya dayanan bir diiz kuralım var. Bu kuralları tek tek, tecrübelerime dayanarak ve yılların birikimiyle geliştirdim. Bu kurallara son şeklini, zaferlerim ve yenilgilerimle, deneme ve hatalarımla verdim…” (R.R.Conarroe)
İşte yönetimde 32 altın kural ;
“İş Hayatında Nasıl Daha Başarılı Olursunuz?”
YÖNETİMDE 32 ALTIN KURAL
Yazar : Richard R. CONORROE
Yayınevi : İlgi
Baskı : İstanbul / 1989 / 198 shf.
“Ey iş hayatının cesur şövalyesi!..
Görevlerini
Ve atılımlarını
Dürüstçe
Zeka ve şerefle
Yapacaksın.
Bu prensipler, senin zırhın olsun…”
1. Başarınızı en fazla etkileyebilecek kişileri seçin; onlarla doğrudan, kişisel olarak ve sürekli irtibat halinde bulunun.
2. Şu andaki durumunuzun, yarın hatta bugün değişmeyeceğini sanmayın.
3. Mesleğiniz ne olursa olsun, kendinizi bir satıcı olarak görün.
4. Yapıp söylediklerinizin gelecekteki sonuçlarını daima düşünün.
5. İş hayatında mevki her şey değildir (fakat kısme).
6. Başkalarından daha iyi yaptığınız işleri keşfedin ve yapın.
7. Kimsenin yüzüne söyleyemeyeceğiniz şeyleri arkasından söylemeyin.
8. Her felakette zaferin tohumlarını ve her zaferde felaketin tohumlarını arayın.
9. Yalan söylemeyin. Doğruyu söyleyemiyorsanız susun. Yalan söylemeye başladığınız anda yok olmaya mahkum olursunuz.
10. Kimseden sır saklamasını beklemeyin. Sır diye bir şey yoktur.
11. İnsanlar üzerine bahse girin, ama kaybetmeye hazırlıklı olun.
12. Çözülmesi imkansız gibi görünen sorunlar günlük işlerinizi alt üst etmez; onlar günlük işlerin ta kendisidir.
13. Mümkün olduğu kadar az hata yapın. Bir tek hatanın bile felaketiniz olabileceğini düşünün.
14. Kişisel çıkarın yaygın gücünü asla unutmayın.
15. Herkesin amacı farklıdır. İş yaptığınız kişilerin amacını öğrenin.
16. Hedeflerinizin ne olduğunu iyi bilin.
17. Sürpriz çok gçlü bir takdiktir. Onu dikkatli kullanın, felakete neden olabilir.
18. İntikam tatlıdır ama bu yetki size değil Tanrıya aittir.
19. Düşmanlar hayatın gerçeğidir. Ama birkaçı bile gereğinden fazladır.
20. Mecbur oluncaya kadar karar vermeyin.
21. Önsezilerinize kulak verin. Onlar da herkesin mantığı kadar doğrudur.
22. Kazandığınız da, kaybettiğinizde de gülümseyerek, çevrenize yenilmez olarak ün yapın.
23. Verdiğiniz veya verdiğiniz sanılan bir sözü tutun.
24. Asla, başkalarının da sizin kurallarınıza göre davrandığını düşünmeyin.
25. İş denen oyunu, varınızla yoğunuzla oynayın, ama hayatınız ona bağlıymış gibi değil.
26. Kaybınızdan birinin kazanç sağlayacağı durumlara göz yummayın.
27. İki numaralı adamın güvünü asla küçümsemeyin.
28. Teşekkürlerinizi belirtin, bol bol iltifat edin ama siz istismar etmelerine izin vermeyin.
29. İnsanı, çözmekten hoşlandığı sorunların boyutuna göre tartabilirsiniz.
30. Hangi görevde olursanız olun, görenizi kendi seviyenizdeki biriyle rekabet ediyormuş gibi yapın.
31. Başarı için çok şey gereklidir, ama bunların en önemlisi kendine güvendir.
32. Çok çabuk kazanmayın. İş oyununun en zevkli yanından mahrum kalırsınız.
not: başka bir siteden alıntıdır.
İlk gününüz.
Bütün gece nasıl olacak, nasıl geçecek neler yapacağım soruları aklınızda dolanırken uykusuz saatler geçirdiniz.. Nasılı, nedeni, niçini olan bir sürü sorularla ilk iş günü firmanızın basamaklarını çıkıyorsunuz…
Ancak ilk günün sonunda, farkına vardınız ki iş hayatı ile okul hayatı arasında çok derin bir uçurum var. Hocalarınız sizi ne hayaller, ne yüreklendirmeler, ne pohpohlamalarla mezun ettiler ve ama siz nelerle karşılaştınız. Ah ne büyük hayal kırıklığıdır o. İşte gerçek dünya tüm çıplaklığı ile karşınızda….
İş hayatının tartışmasız gerçeklerinden biri bu hayatın acımasız ve yollarının dikenli olduğudur. Hele de iş hayatında fazla tecrübeniz yoksa yahut yeni işe başlayan biri iseniz ilk zamanlar hata yapmanız ve bu hatalardan zarar görmeniz olasılığı artar. Hata yaptıkça kendine güveniniz gider ve kendine güveniniz eksildikçe de hata yapma olasılığınız artar.
Tamam kabul ediyorum, hatalar insanı şekillendirir, her hatadan ders çıkartarak yola devam etme kişiliğimizi güçlendirir. Ancak bilinen bazı gerçekler var ki bu hataları yapan sadece siz değilsiniz. O zaman neden başkalarının bu sık sık yapılan benzer hatalarıdan çıkardıkları dersleri, öğrenerek merdivenleri teker teker değil de çifter çifter çıkmayalım.
Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
Sonuçta elimizde pusulamız ve haritamız varsa iş hayatının zorlu yollarından kolayca geçebiliriz.
İşte size, iş hayatınızın her döneminde yardımcı olacak en değerli pusulalardan biri olacak bir kitabı tanıtacağım. R.R.Connorre “Yönetimde 32 Altın Kural” isimli kitabıyla, basit ve yalın bir dille başarıyı sağlayacak etkenlerin neler olduğunu sıralamıştır. Ortaya koyduğu bu 32 kural farklı ülkelerdeki başarılı iş adamları ve yöneticilerin deneyim ve tecrübelerinden yararlanarak oluşturmuştur.
Bu kitapta yer alan kurallar meslek hayatında sık sık yapılan hatalardan çıkartılmış dersler niteliğindedir. Hangi sektörde veya hangi seviyede çalışırsanız çalışın okuyacağınız bu kurallardan birinin her zaman bir duruma uyduğunu ve bu kuralları meslek yaşamınızda kullandıkça, yaptığınız görevlerde daha başarılı ve kendinize daha güvenli hale geldiğinizi göreceksiniz.
“…. Hayatta zevk aldığım her şeyi bana işim sağladır. Başarılıyım ve bunun tadını çıkaracak kadar da gencim. İŞ hayatında neden bu kadar başarılı ve mutluyum. Bu sorunun cevabı son derece basit: Yaptığım her işte uyguladığım, sağduyuya dayanan bir diiz kuralım var. Bu kuralları tek tek, tecrübelerime dayanarak ve yılların birikimiyle geliştirdim. Bu kurallara son şeklini, zaferlerim ve yenilgilerimle, deneme ve hatalarımla verdim…” (R.R.Conarroe)
İşte yönetimde 32 altın kural ;
“İş Hayatında Nasıl Daha Başarılı Olursunuz?”
YÖNETİMDE 32 ALTIN KURAL
Yazar : Richard R. CONORROE
Yayınevi : İlgi
Baskı : İstanbul / 1989 / 198 shf.
“Ey iş hayatının cesur şövalyesi!..
Görevlerini
Ve atılımlarını
Dürüstçe
Zeka ve şerefle
Yapacaksın.
Bu prensipler, senin zırhın olsun…”
1. Başarınızı en fazla etkileyebilecek kişileri seçin; onlarla doğrudan, kişisel olarak ve sürekli irtibat halinde bulunun.
2. Şu andaki durumunuzun, yarın hatta bugün değişmeyeceğini sanmayın.
3. Mesleğiniz ne olursa olsun, kendinizi bir satıcı olarak görün.
4. Yapıp söylediklerinizin gelecekteki sonuçlarını daima düşünün.
5. İş hayatında mevki her şey değildir (fakat kısme).
6. Başkalarından daha iyi yaptığınız işleri keşfedin ve yapın.
7. Kimsenin yüzüne söyleyemeyeceğiniz şeyleri arkasından söylemeyin.
8. Her felakette zaferin tohumlarını ve her zaferde felaketin tohumlarını arayın.
9. Yalan söylemeyin. Doğruyu söyleyemiyorsanız susun. Yalan söylemeye başladığınız anda yok olmaya mahkum olursunuz.
10. Kimseden sır saklamasını beklemeyin. Sır diye bir şey yoktur.
11. İnsanlar üzerine bahse girin, ama kaybetmeye hazırlıklı olun.
12. Çözülmesi imkansız gibi görünen sorunlar günlük işlerinizi alt üst etmez; onlar günlük işlerin ta kendisidir.
13. Mümkün olduğu kadar az hata yapın. Bir tek hatanın bile felaketiniz olabileceğini düşünün.
14. Kişisel çıkarın yaygın gücünü asla unutmayın.
15. Herkesin amacı farklıdır. İş yaptığınız kişilerin amacını öğrenin.
16. Hedeflerinizin ne olduğunu iyi bilin.
17. Sürpriz çok gçlü bir takdiktir. Onu dikkatli kullanın, felakete neden olabilir.
18. İntikam tatlıdır ama bu yetki size değil Tanrıya aittir.
19. Düşmanlar hayatın gerçeğidir. Ama birkaçı bile gereğinden fazladır.
20. Mecbur oluncaya kadar karar vermeyin.
21. Önsezilerinize kulak verin. Onlar da herkesin mantığı kadar doğrudur.
22. Kazandığınız da, kaybettiğinizde de gülümseyerek, çevrenize yenilmez olarak ün yapın.
23. Verdiğiniz veya verdiğiniz sanılan bir sözü tutun.
24. Asla, başkalarının da sizin kurallarınıza göre davrandığını düşünmeyin.
25. İş denen oyunu, varınızla yoğunuzla oynayın, ama hayatınız ona bağlıymış gibi değil.
26. Kaybınızdan birinin kazanç sağlayacağı durumlara göz yummayın.
27. İki numaralı adamın güvünü asla küçümsemeyin.
28. Teşekkürlerinizi belirtin, bol bol iltifat edin ama siz istismar etmelerine izin vermeyin.
29. İnsanı, çözmekten hoşlandığı sorunların boyutuna göre tartabilirsiniz.
30. Hangi görevde olursanız olun, görenizi kendi seviyenizdeki biriyle rekabet ediyormuş gibi yapın.
31. Başarı için çok şey gereklidir, ama bunların en önemlisi kendine güvendir.
32. Çok çabuk kazanmayın. İş oyununun en zevkli yanından mahrum kalırsınız.
not: başka bir siteden alıntıdır.