Yöneticilik üzerine!

  • Konbuyu başlatan GulsahToptas
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde GulsahToptas tarafından oluşturulan Yöneticilik üzerine! başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,336 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı Yöneticilik üzerine!
Konbuyu başlatan GulsahToptas
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan GulsahToptas
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Yöneticilik hayatta herkesin sahip olmayı arzu ettiği fakat gereklerini genellikle yeterince yerine getiremediği bir mevkidir.Bir kişiye verilen her rütbe,makam veya amirlik; beraberinde taşıması gerçekten çok büyük bir ciddiyet gerektiren sorumluluklar getirir.Yönetici makamının bir orkestra şefi pozisyonunda olduğunu unutmamalı,kemancının çalacağı "do" sesini ancak kendisinin yönlendirmesi ile mükemmel eseri sunabileceği bilincinde olmalıdır.
Yöneticinin de en başta bir insan olduğu hiç bir zaman unutulmamalıdır. Bu yüzden onlardan her zaman mükemmeli beklemeyiniz. Günlük yaşantımızda herkesten birbirine göstermesi beklenilen saygı,sevgi,nezaket ve tevazu gibi erdemler yöneticiler için elzem davranışlardır.Bunlara ilave olarak adil olmak yöneticiliğin olmazsa olmaz gereklerindendir.Adaletli olmayan bir yönetici er veya geç başarısızlıkla beraber yok olmaya mahkumdur.
Çalışma ortamının güven ve huzurlu olması yöneticilerin elemanlarından daha iyi verim almalarına yardımcı olur. Yönetilen -ruhi durumu- sakin olduğu müddetçe iş verimini daha da artırmak için gayret gösterecektir.
Şahsi olarak zamanımızdaki yönetim sıkıntısı eksikliğinin en önemli nedenini;yöneticinin sağ kolu olan elemanların sayıca eksikliğinde veya yetersizliğinde görüyorum. Bir yöneticinin idaresi altındaki işletmedeki her konuyu en iyi şekilde bilmesi idealde belki gereklidir ama pratikte mümkün olmayıp beklenmemelidir.
Ne olarak adlandırılsa adlandırılsın yöneticinin sağ kolu pozisyonundaki kişi konusunda uzman,medyatik ve gündemde olmayan; olmaktan kaçınan,araştırmacı bir özellikte olmalıdır. Bu kişi aynı zamanda bilgi işlem teknolojilerini çok iyi bilmeli ve kullanmalıdır.
Personel seçiminde yönetici gayet titiz olmalı,dürüst, çalışkan ve güvenilir eleman seçimine dikkat etmelidir.
Yöneticiliğin diğer bazı özelliklerini de şöyle sıralayabiliriz:
Anadilini grammer dahil çok iyi bilmeli
En az bir yabancı dili çok iyi okuyabilmeli,yazabilmeli ve konuşabilmeli
Ruhsal dengesi sağlam olmalı
Herkesle selamlaşmalı,hiç kimseyi görmezlikten gelmemeli
Güvenilir olmalı
Karizmatik olmalı
Şeffaf olmalı
Kendisine gelen mektup ve yazıları aldığını belirten cevabı hemen yazmalı.Bu ciddiyetin en önemli ifadelerindendir
Huzurlu ve dengeli bir aile yaşantısı olmalı
Çocukları sevmeli,gençlere güvenmeli
Karşısındakinin anlattığı konuyu erken anlamış olsa da sözünü bitirmesini beklemeli
Dostlarını yönetici oldum diye unutmamalı
Gülümsemeli ve karşısındakileri de gülümsemeye teşvik etmeli
Çevresinde menfaatçi ve yalaka tabir edilen kişileri iyi tanımalı,onlardan karar mekanizmasında uzak durmalı
Bilgi işlem teknolojilerini çok iyi bilmeli,kullanmalı ve kullandırmalı
Turistik değil,bilgi ve gözlem dolu seyahatler yapmalı
Bilmediği konuları öğrenmede inanılmaz derecede azimli olmalı
Kendisini yönetici pozisyonuna layık görenleri utandırmamalı
Yerine getiremeyeceği sözleri vermemeli,verdiği sözü mutlaka yerine getirmeli
Sinirli iken hiç bir karar vermemeli,kararı ertelemeli
Yaptıklarını övmekten ziyade daha ileri başarılar için dayanak noktası olarak görmeli
Tarafsız olmalı
Konuşma ve diyaloglarını hoş fıkra ve anekdotlarla süslemeli
Uzmanı olmadığı konularda dinleyici rolü oynamalı
Gereksiz tartışmalardan kaçınmalı,ikna yolları kapanırsa görüşmeyi başka bir zamana ertelemeli veya güvenilen ortak bir danışmanla fikir alışverişinde bulunmalı
Kızma hakkını karşısındaki kullandıktan hemen sonra kullanmamalı!
Elemanlarına ilgi ve şefkat göstermeli;konuşurken ses tonunu yükseltmemeli
Hakettiği ücreti almalı,aldığı maaşı haketmeli
Dış görünümüne dikkat etmeli
Takdiri aleni,tenkit ve cezalandırmayı teke tek yapmalı
İşyeri ile ilgili acı gerçekleri amirlerine mutlaka bildirmeli,gizlememeli
Bütün elemanlarını,onları huzursuz etmeden kontrol etmeli,eksiklikleri yönlendirerek gidermeli
İşyerinde beyin fırtınası seansları düzenlemeli,fikirlerine değer verdiği insanlarla karar aşamasında mutlaka fikir alışverişinde bulunmalı

not:alıntıdır.
 
Üst