Verimli Çalışma ve Başarılı Olma Yöntemleri

  • Konbuyu başlatan GulsahToptas
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Kişisel Gelişim Yazıları kategorisinde GulsahToptas tarafından oluşturulan Verimli Çalışma ve Başarılı Olma Yöntemleri başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 4,480 kez görüntülenmiş, 8 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Kişisel Gelişim Yazıları
Konu Başlığı Verimli Çalışma ve Başarılı Olma Yöntemleri
Konbuyu başlatan GulsahToptas
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan GulsahToptas
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Verimli Çalışma ve Başarılı Olma Yöntemleri
Birey belki belli bir alanda her zaman başkalarını geçme gücünü göstermeyebilir,ama kendini aşma gücüne her zaman sahiptir.
Çalışma zorluklarını yeneceğim,başarılı olacağım,başaracağım diye başlayınız çalışmalarınıza.
Başarı esrarengiz bir tabiat hediyesi değildir.Eğitim sonunda elde edilen bir davranış değişikliğidir,bir sonuçtur.Bu özelliği kazanmaya çalışınız.
Başarma girişimleriniz olumsuz sonuçlanırsa girişimlerinizi ve çabalarınızı arttırınız.Başarısızlığınızı,çabalarınızı yenileyen uyarıcı olarak kullanınız.
Azimli olunuz "AZİM" başarı alışkanlığınıza verilmiş bir isimdir.Korkaklıkta, başarısızlık alışkanlığının adıdır.Başarısızlık korkunuzu yenmeye çalışınız.
Başarı alışkanlığını en iyi biçimde güçlüklerin üzerine bina edilmiş birçok zaferlerle öğrenilir.Başarı çabalarınız sırasında karşımıza çıkan güçlükleri yenmeyi öğrenmelisiniz.
Başarısızlık ve güçlükleri cesaretle karşılamayı öğreniniz.Okurken anlamanızı engelleyen tüm etkenleri ortadan kaldırınız.Etkenlerden kurtulmayı başarınız.
1. Öğrenmeniz gereken konu için belirli bir yer ve zaman ayırınız.
2. Her konunun özelliğine göre zaman ayırınız.
3. Çalışmak için ayırdığınız zamanı,dikkat dağıtıcı etkenlerle kesintiye uğratmadan kullanınız.
4. Ödevleriniz için ayrı ve yeterli zaman ayırınız.
5. Ödevlerinizi mümkün olduğu kadar önceden hazırlamaya gayret ediniz.
6. Zaman öldürmeden çalışmak için ayırdığınız zamanın saniyelerini bile israf etmemeye özen gösteriniz.
7. Yorulduğunuzu,artık okuduğunuzu anlamadığınızı fark ettiğinizde dinlenmeye de zaman ayırınız.
8. Sinema,televizyon,gezi için gereğinden fazla zaman ayırmayınız.
9. Çalışırken kaynak kitap,yardımcı kitap,sözlük ve diğer yardımcı kaynakları önceden hazırlayın ki;elinizi attığınızda zaman kaybı olmasın.
10.Bir metni ve veya konuyu ilk okuduğunuzda anlamaya çalışınız.
11. Okuduğunuz konuyu yada metnin ana düşünce ve yan düşüncesini bulup çıkarmaya çalışınız.
12. Ders dinlerken,çalışırken,kitap okurken,önemli gördüğünüz yerleri kendi cümlelerinizle not ediniz.
13. Sessiz okumayı alışkanlık haline getiriniz.en verimli okumanın böyle olduğunu akıldan çıkarmayınız.
14. Bir konuyu okurken her noktasını anlayarak ilerleyiniz.Anlamakta çok zorlandığınız kısımlar üzerinde de fazla beklemenin bir anlamı yok,ikinci yada üçüncü tekrarda nasıl anlaşıldığına eminim şaşıracak "ne kadar da kolaymış "demeden edemeyeceksiniz.yalnız,okumuş olmak için okuyup kendinizi kandırmayınız.
15. Çalışırken dikkatiniz konuda olmalı,değişik hayallerle performansınızı düşürmeyiniz.
16. Öğrendiklerinizi daha önce öğrendiğiniz konulara olaylara bağlayınız:
a-Konu yada olayla ilgili örnekler bulunuz.
b-Konu yada olay üzerinde düşünüz.
c-Öğrendiklerinizi uygulama imkanı olup almadığınızı araştırınız.
d-Öğrendiklerinizi hemen dersten ve çalıştıktan sonra tekrarlayınız.Çünkü tekrar unutmayı önleyen en önemli araç.
e-Öğrendiklerinizi özetleyiniz.Sınıflandırınız,bölümlere ayırınız.
17. Yeni bir konuyu öğrenirken önce konuyu bütün olarak okuyunuz.İkinci okumada önemli gördüğünüz bölümler üzerinde dura dura okuyunuz.Üçüncü kez tekrar parça ve bölümler arasında bağlar kurarak okuyunuz.Başarılı olmak istiyorsak bunları yapmakta en ufak bir tereddüt içerisinde olmamalıyız.
18. Yeni öğrenilen konar üzerinde pekiştirici çalışmalar yapınız.
19. Yorgun,uykulu,ilgisiz ve isteksizken çalışarak,en önemli hazinemiz olan(ki her şey onunla vücut bulur)zamanımızı,israf etmeyelim.Bu etkenleri ortadan kaldırarak çalışmamıza başlayalım.
20. Sınavlarda düşünmenizi engelleyen kaygı ve korkulardan arınmaya çalıştıktan sonra acele bir düşünce ile soruları cevaplamaya çalışınız.
21. Sınavlarda soruların karşılıklarını vermeye başlamadan önce cevaplarını zihninizde canlandırmaya çalışınız.
22. Soruları acele etmeden cevaplandırınız.Sınav kağıdınızı vermeden önce tekrar gözden geçiriniz.
23. Anlamanıza engel olan yabancı sözcük kavram ve deyimleri açıkladıktan sonra çalışmanızı sürdürünüz.
24. Ders konularını sınıfta öğrendikten sonra evde tekrarlayınız.
25. Yeni öğrenilecek konulara bir gün önceden hazırlıklı gelmenizi konuları kolay anlamanızı sağlayacaktır.
26. Tek kitap yerine çeşitli kaynakları incelemeniz konuları derinliğine anlamanızı sağlayacaktır.
27. Üç dört saat sürekli çalışmak yerine birer saat aralıkla dinlenmelerden sonra çalışmanız anlamanızı sağladığı gibi kolaylaştıracaktır.



not: alıntıdır.--------------------------------------------------------------------------------

 
B

Bülent

Kullanıcı
23 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Teşekkürler Gülşah.
 
R

roze

Kullanıcı
31 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Kayseri
Sessiz okumayı alışkanlık haline getiriniz.en verimli okumanın böyle olduğunu akıldan çıkarmayınız.
Ben bunun tam zıttını yapıyordum. Tşkler Gülşah ;)
 
F

Fatiht

Kullanıcı
28 Mar 2008
En iyi cevaplar
0
0
ankara
selam arkadaşım
gayet güzel bir yazı
teşekkürler
 
R

re-Member

Kullanıcı
16 Ağu 2007
En iyi cevaplar
0
0
Ankara
teşekkürler gülşah..
başarılı olmanın özünde yatan verimli çalışmayı destekleyen amaçları olmalı insanın...şu söz söylediğimi açıklar nitelikte olsa gerek ' eğer bir işe ne zaman başlayacağımı,kimi dinleyeceğimi ve yapmam gereken en önemli şeyin ne olduğunu biseydim her işi başarırdım..''
 
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
BAŞARILI OLMANIN YOLLARI: HEVES !



Çalışma ortamında hevesli ve ilgili bir yönetici olmanızın, çalışanlarınız üzerindeki etkisi büyüktür.
Yönetici olmadan önceki dönemlerinizi düşünerek çalışanlarınızı nasıl motive edebileceğinizi tahmin edebilirsiniz. Öncelikle ekibinizin yaptıklarıyla ilgili olmanız ve onları dinlemeniz; firmanızdaki işlerin hızlanmasına ve verimin artmasına yardım edecektir. Bu şekilde hem şirket içinde işlerini büyük bir hevesle yapan çalışanlarınız, hem de firmanızın yükselen bir başarı grafiği olacaktır. İşlerini hevesle yapan çalışanlar daha etkin çalışacaklar ve daha verimli işler çıkaracaklardır. Ürün ve servislerin daha iyi çalışmaları için yeni fikirler geliştireceklerdir. Çalışanların bu tip bir başarıyı motivasyonları düşükken gerçekleştirmeleri oldukça zordur.

Yapılan işe karşı sürekli hevesli olmak sık karşılaşılan bir durum olmamakla birlikte, bunu sağlamak ta ufak noktalara dikkat edildiği zaman çok zor değildir. Firma içindeki bu eksikliğin nedeni olarak her zaman kötü ve bilinçsiz yönetim gösterilir; ama kimi durumlarda yönetim ne denli iyi olursa olsun, firma çalışanları yine hevessiz ve verimsiz çalışabilirler. O halde bu durumda çalışanların motivasyonlarını yükseltmek ve işlerini hevesle yapmalarını sağlamak için ne yapılması gerekiyor? Bunu sağlamak büyük oranda yöneticilere düşmektedir. Kişilerin iş yerleri dışında gelişen ve onların verimliliklerini azaltacak belli başlı nedenler yoksa, o zaman yönetimin yapacağı küçük destekler, çalışanların performanslarını oldukça yükseltecektir. Çoğu işveren için pek de önem taşımayan bu ufak noktalar, aslında tekrarlandıklarında bireylerin kendilerine olan inançlarını, saygılarını ve güvenlerini arttırdığından, daha bağımsız ve yaratıcı olmalarını sağlayacaktır. Üç temel şekilde iş yerinizdeki motivasyonu ve çalışan hevesliliğini arttırabilirsiniz: Hevesli, olumlu ve destekleyici olun.

Psikologlara göre yaptığımız işe bakışımızı değiştirmemizin en iyi yolu, o iş hakkındaki düşüncelerimizi değiştirmektir; çünkü her bireyin duygularını ve hayata bakış tarzını dilediği şekilde değiştirip yönlendirebilme potansiyeli vardır. Bu nedenle ilk önce çalışanlarınıza güvenmeniz ve onların başarılı olacağına inanmanız gerekiyor. Buna siz inandıkça, çalışanlarınız da inanacak ve onlara güvendiğinizi hissettikten sonra kendilerine olan güvenleri artacaktır. Bu olumlu düşünce ve davranışlar zinciri devam ettiği sürece hem daha aktif bir ofis ortamı yaratabilecek hem de insan faktörünün olumsuz etkilerinden çalışanlarınızı koruyabileceksiniz.
İşini iyi yapan bir çalışanınızı farkettiğinizde bunu ona o an söylemelisiniz. Onu takdir ettiğinizi söylemek için beklemenize gerek yok; çünkü araya zaman girebilir ve siz onun bu başarısını unutabilirsiniz. Öte yandan siz bir çalışanınızı başarısından dolayı tebrik eder ve överseniz, o bunu unutmayacaktır. Başarıyı paylaşmak ve bundan gurur duyduğunuz göstermek için başarının çok büyük olmasına gerek yok.
Önemli olan ilk adımı, yönetici olarak sizin atmanız ve çalışanlarınızda ofise gelme ve firmanız için iyi şeyler yapma hevesini uyandırabilemenizdir.

Çalışanlarınızın sizde görmek istedikleri yönetici kimliğinizin altındaki birey olan esas kimliğinizdir. Yönetici olmanız duygularınız olmamasını gerektirmiyor. Bunu herkes kabul ettiğine göre çağdaş yönetici/lider anlayışının bir gereği olarak, eski geleneksel yöneticilerin sürekli takındıkları ciddi ve asık suratlı ifadeden kurtulabilmeniz oldukça önemlidir. Ofiste büyük bir başarı varsa, ya da bir çalışanınız bireysel olarak önemli bir başarıya imza atmışsa, bu sevinci siz de paylaşmalısınız. Duygularınızı göstermekten çekinmeyin. Takdir edilmeyi hakeden çalışanları, başarılarından dolayı herkesin önünde kutlamanın bir faydası da, herkesin bu başarıdan haberdar olmasıdır. Ayrıca bu başarı nedeniyle verilecek bir ödül veya sözlü övgü, genellikle yöneticilerin tahmin edemedikleri derecede başarının sahibi ve tüm ofis için heves uyandırıcı bir unsur olacaktır. Çalışanların teşvik olmasını sağlayacak ve diğer çalışanlarınız da benzer başarılara imza atıp, takdir edilmeyi isteyeceklerdir.

Karşılıklı güven kadar, motive edici bir unsur yoktur. Ekibinize başarıyla sonuçlandırmaları gereken zor bir görev verdiğinizde, bu onlara güvendiğinizi işaret eder. Özetle, sizin onları motive eden cümleleriniz yerine, onlara verdiğiniz görev zaten "bunu başaracağınıza eminim, size güveniyorum." demektedir.

Çalışanlarınızı motive ettikçe, kendinizi de daha iyi hissettiğinizi farkedeceksiniz; çünkü ekibinizle aranız daha ılımlı olacak ve size olan saygı ve sevgileri artacaktır. Bu olumlu ortam arttıkça firmanın başarısı da yükselecek ve müşteri ilişkileri güçlenecektir.

Yazan : Zeynep Koçer

 
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Her şey de olduğu gibi başarıda da heves evet önemli. Ne kadar istekli,hevesli ve yeniliğe açık bir şekilde çalışırsak/yönetirsek başarı kaçınılmazdır.  :)
 
Üst