Talep Stratejisiyle Nasıl Kazandılar?

  • Konbuyu başlatan Gozde
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde Gozde tarafından oluşturulan Talep Stratejisiyle Nasıl Kazandılar? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,741 kez görüntülenmiş, 6 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı Talep Stratejisiyle Nasıl Kazandılar?
Konbuyu başlatan Gozde
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan bıldırcın
G

Gozde

Kullanıcı
9 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Lüleburgaz



Artık "Ben ürettim, satarım" yaklaşımı işe yaramıyor. Yeni dönemde başarılı olan şirketler, tüketicinin sesine kulak veriyor ve talep stratejisini uyguluyorlar. İşte bunlardan bazıları... 

 
MC DONALDS: Şirket, kurulduğu ilk yıldan bu yana gelişen talebi ölçerek kendini yapılandırıyor. Çocuklara menü sunan ve arabalı kişiler için çözüm gibi uygulamalarıyla "talep" yaklaşımını en iyi kullanan şirketler arasında yer alıyor.

SONY: Yükselen talebi ölçerek yapılanan ürünler sunma stratejisi izliyor. Alanında devrim yaratan Walkman de bunlarda biri. Şirket, uluslar arası alandaki gücünü bu stratejisine borçlu.

EMC: Şirket, ürünlerini üretirken en önemli müşterilerini bu sürece dahil ediyor. 18 ay süren çalışmanın sonucunda müşterilerin ürünler hakkındaki bütün fikirleri alınarak üretim yapılıyor.

AMAZON.COM: Müşterilere farklı pek çok kitabı, diğer sitelerde ortaya çıkan sorunları yaşatmadan sunuyor. Ayrıca, lokasyon farkı gözetmeden, belirtilen zamanda müşteriye siparişlerini tedarik etmesiyle güvene dayalı bir strateji izliyor.

MTV: Bu kanalın çok özel bir stratejisi var. Şirket yetkilileri, bunu, "İnsanların kafalarındaki, CD koleksiyonlarındaki ve arşivlerindekileri  hizmete dönüştürüyoruz" diyerek açıklıyorlar. Her şey gelen talebe bağlı... 

MAVİ JEANS: Şirket ‘kişiye özel kot' stratejisiyle hem yerel pazarda hem de uluslar arası pazarda önemli bir yer kazandı.

FEDEX: Şirket dağıtımı bir stratejik rekabet avantajı olarak kullananlara hizmet veriyor. Dell ve Cisco gibi zamanında teslimata önem veren şirketlere, tedarik zincirinde katkı sağlayarak değer yaratıyor.

GARANTİ: Müşterilerin bizzat içinde bulunduğu çalışma grupları, ürün geliştirme konusunda bankanın ilgili birimlerini yönlendiriyor. Valet Parking ve Bonus Card gibi hizmetleriyle ürünlerine müşteri nezdinde değer katıyor.

BEYMEN: Beymen'de müşterileriyle doğrudan iletişimi sağlayan çeşitli dinleme teknikleri uygulanıyor. Anket mektupları, müşteri panelleri, müşteri kartı yorumları,  "Müşterim Dedi Ki" kartları ve müşteri tanıma rehberleri, müşteriye dayalı talep yaratma stratejisinin araçları arasında yer alıyor.

BILETIX: Sanal ortamda hizmet sunan şirket, bilet kuyruğunda vakit geçirmek istemeyen çok büyük bir müşteri kitlesinin ihtiyacını karşılayarak pazarda talebe dayalı farklılık yaratıyor.

UNILEVER: Unilever çalışanları, en üst düzey yöneticisinden en temel çalışanına kadar görevlerinin gerektirdiği sayıda ev ziyaretleri yapmakla yükümlü tutuluyor. Böylece tüketici deneyimleri, sorunları ve ihtiyaçları bizzat ölçülüyor.

SEARS CREDIT: En değerli müşterilerini tanımlayan şirket, bu müşteriler için nelerin değerli olduğunu ve nelerin onları teşvik ettiğini belirliyor. Sears kartı için daha yüksek faiz oranlarını haklı göstermek için yeteri kadar ek fayda sağlayan bir değer teklif geliştirerek, satışların payını artırıyor.

Yazar: Rauf Ateş
 
A

alparslan

Kullanıcı
2 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
zaten bunlar olması gerekir
hitap ettiğiniz grup nasıl ise
ona göre kendinize yön çizmek zorundasınız
toplumdaki değişimleri görmek ve ona göre hamlelerinizi yapmak lazım
paylaşım için teşekkürler
:)
 
B

Bülent

Kullanıcı
23 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Teşekkürler Gözde.
 
S

SUNFLOWERS

Kullanıcı
5 Mar 2008
En iyi cevaplar
0
0
Teşekkürler Gözde  :D
 
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
GARANTİ: Müşterilerin bizzat içinde bulunduğu çalışma grupları, ürün geliştirme konusunda bankanın ilgili birimlerini yönlendiriyor. Valet Parking ve Bonus Card gibi hizmetleriyle ürünlerine müşteri nezdinde değer katıyor.
Bu konu tabi ki tek başına TALEP olarak ele alınmamalı. Bununla birlikte pek çok gösterge de işin içinde. Özellikle kurumum olan GARANTI'de böyle işlediğini biliyorum.

Diğer taraftan bu konu zaten İktisat'ın temel sorunlarından/paradokslarından biridir. Hatta soru tam olarak şöyledir :

Talep mi ARZI doğurur? Yoksa ARZ mı talebi doğurur?

Keynesyenci ve Klasik İktisatçı görüşlerin ayrıldığı temel varsayımlardan biriy-di bu. Günümüz ekonomisinde biraz daha ılımlı (budur! demeyen) yanıtlar bulunduğunu görüyoruz.

Dolayısı ile hepsi birbirinden etkileniyor diyip, sadece TALEBE bağlamamak gerektiğini ifade edeyim.

İngilitere'de, günümüzün büyük şirketlerinin birinin her şubesinin duvarında şu yazar :

"Müşterimle tartışıp tartışmayı kazanacağıma ; tartışmayı kaybedip, müşteriyi kazanmayı tercih ederim!..."
Temel anahtar sanırım bu :
Müşteriyi anlamak...
yani...
İnsanı anlamak.

Teşekkürler Gözde'cim.
 
Üst