G
Gozde
Kullanıcı

Artık "Ben ürettim, satarım" yaklaşımı işe yaramıyor. Yeni dönemde başarılı olan şirketler, tüketicinin sesine kulak veriyor ve talep stratejisini uyguluyorlar. İşte bunlardan bazıları...
MC DONALDS: Şirket, kurulduğu ilk yıldan bu yana gelişen talebi ölçerek kendini yapılandırıyor. Çocuklara menü sunan ve arabalı kişiler için çözüm gibi uygulamalarıyla "talep" yaklaşımını en iyi kullanan şirketler arasında yer alıyor.
SONY: Yükselen talebi ölçerek yapılanan ürünler sunma stratejisi izliyor. Alanında devrim yaratan Walkman de bunlarda biri. Şirket, uluslar arası alandaki gücünü bu stratejisine borçlu.
EMC: Şirket, ürünlerini üretirken en önemli müşterilerini bu sürece dahil ediyor. 18 ay süren çalışmanın sonucunda müşterilerin ürünler hakkındaki bütün fikirleri alınarak üretim yapılıyor.
AMAZON.COM: Müşterilere farklı pek çok kitabı, diğer sitelerde ortaya çıkan sorunları yaşatmadan sunuyor. Ayrıca, lokasyon farkı gözetmeden, belirtilen zamanda müşteriye siparişlerini tedarik etmesiyle güvene dayalı bir strateji izliyor.
MTV: Bu kanalın çok özel bir stratejisi var. Şirket yetkilileri, bunu, "İnsanların kafalarındaki, CD koleksiyonlarındaki ve arşivlerindekileri hizmete dönüştürüyoruz" diyerek açıklıyorlar. Her şey gelen talebe bağlı...
MAVİ JEANS: Şirket ‘kişiye özel kot' stratejisiyle hem yerel pazarda hem de uluslar arası pazarda önemli bir yer kazandı.
FEDEX: Şirket dağıtımı bir stratejik rekabet avantajı olarak kullananlara hizmet veriyor. Dell ve Cisco gibi zamanında teslimata önem veren şirketlere, tedarik zincirinde katkı sağlayarak değer yaratıyor.
GARANTİ: Müşterilerin bizzat içinde bulunduğu çalışma grupları, ürün geliştirme konusunda bankanın ilgili birimlerini yönlendiriyor. Valet Parking ve Bonus Card gibi hizmetleriyle ürünlerine müşteri nezdinde değer katıyor.
BEYMEN: Beymen'de müşterileriyle doğrudan iletişimi sağlayan çeşitli dinleme teknikleri uygulanıyor. Anket mektupları, müşteri panelleri, müşteri kartı yorumları, "Müşterim Dedi Ki" kartları ve müşteri tanıma rehberleri, müşteriye dayalı talep yaratma stratejisinin araçları arasında yer alıyor.
BILETIX: Sanal ortamda hizmet sunan şirket, bilet kuyruğunda vakit geçirmek istemeyen çok büyük bir müşteri kitlesinin ihtiyacını karşılayarak pazarda talebe dayalı farklılık yaratıyor.
UNILEVER: Unilever çalışanları, en üst düzey yöneticisinden en temel çalışanına kadar görevlerinin gerektirdiği sayıda ev ziyaretleri yapmakla yükümlü tutuluyor. Böylece tüketici deneyimleri, sorunları ve ihtiyaçları bizzat ölçülüyor.
SEARS CREDIT: En değerli müşterilerini tanımlayan şirket, bu müşteriler için nelerin değerli olduğunu ve nelerin onları teşvik ettiğini belirliyor. Sears kartı için daha yüksek faiz oranlarını haklı göstermek için yeteri kadar ek fayda sağlayan bir değer teklif geliştirerek, satışların payını artırıyor.
Yazar: Rauf Ateş