G
GulsahToptas
Kullanıcı
Sağlıklı bir ailede problemleri çözmek için kullanılan bazı yöntemler aşağıda verilmiştir;
Duygu ve düşünceler olduğu gibi, abartılmadan ortaya konulmalıdır.( bu tutuma,kendine güvenli ve kendine saaygılı tutum denilmektedir.BU tutum içinde olan kişiler hem kendilerine hem de başkalarına saygı gösterirler.)
Bir problem ele alınırken,eski problem işin içine sokulmamalıdır.
Katiyen öğüt verme kullanılmamalı,davranışlar somut bir biçimde ayrıntılı olarak ele alınmalıdır.
Yargılamaya gidilmemeli,kişiler kendi duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelidirler.
Duygu ve düşünceler, ne eksik ne fazla ,olduğu gibi ifade edilmelidir;karşındakinin ne beklediğine göre ifade aranmamalıdır.
Konun özü ile konuya ilişkin olmayan ayrıntılar birbirinden ayırt edilmelidir.mesela siz çocuğunuza " 2 saat geciktin" dediğinizde, çocuğunuz size: " hayır 1 saat 40 dakika geciktim" dediğinde ,20 dk tartışması yapmamalısınız.
Problem çözmede etkili dinleme kullanılmalıdır.Belirli bir zaman konusu içinde ancak bir çatışma üzerinde durulmalı, başka çatışma konuları çatışmaya katılmamalı.Mesela : hem geç kalıyorsun hem de bana yardım etmiyorsun " diyerek 2 konuyu birden ortaya atmamak gerekir.
Birinin haklı çıkması yerine her iki tarafın da anlaşabileceği bir çözüme yönelmek gerekir. " ben haklıyım, sen yanlış hareket ediyorsun" tarzında davranmamak gerekir.
Duygu ve düşünceler olduğu gibi, abartılmadan ortaya konulmalıdır.( bu tutuma,kendine güvenli ve kendine saaygılı tutum denilmektedir.BU tutum içinde olan kişiler hem kendilerine hem de başkalarına saygı gösterirler.)
Bir problem ele alınırken,eski problem işin içine sokulmamalıdır.
Katiyen öğüt verme kullanılmamalı,davranışlar somut bir biçimde ayrıntılı olarak ele alınmalıdır.
Yargılamaya gidilmemeli,kişiler kendi duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelidirler.
Duygu ve düşünceler, ne eksik ne fazla ,olduğu gibi ifade edilmelidir;karşındakinin ne beklediğine göre ifade aranmamalıdır.
Konun özü ile konuya ilişkin olmayan ayrıntılar birbirinden ayırt edilmelidir.mesela siz çocuğunuza " 2 saat geciktin" dediğinizde, çocuğunuz size: " hayır 1 saat 40 dakika geciktim" dediğinde ,20 dk tartışması yapmamalısınız.
Problem çözmede etkili dinleme kullanılmalıdır.Belirli bir zaman konusu içinde ancak bir çatışma üzerinde durulmalı, başka çatışma konuları çatışmaya katılmamalı.Mesela : hem geç kalıyorsun hem de bana yardım etmiyorsun " diyerek 2 konuyu birden ortaya atmamak gerekir.
Birinin haklı çıkması yerine her iki tarafın da anlaşabileceği bir çözüme yönelmek gerekir. " ben haklıyım, sen yanlış hareket ediyorsun" tarzında davranmamak gerekir.