Müşteri aslında neyimizdir?

  • Konbuyu başlatan GulsahToptas
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde GulsahToptas tarafından oluşturulan Müşteri aslında neyimizdir? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 3,536 kez görüntülenmiş, 4 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı Müşteri aslında neyimizdir?
Konbuyu başlatan GulsahToptas
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan spiritualsigns
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Müşteri velinimetimizdir” düsturu herkese aynı hizmeti vermek anlamına mı gelir?

Pazarda yer alan müşterilerin hepsine aynı yöntemlerle, aynı faydaları sunarak ulaşmaya çalışmak, tüm müşterilerin beklentilerinin aynı olduğu varsayımına dayanır.  Birey veya firma olarak, her müşterinin her üründen beklentisi tamamen kendine özgü bir şekilde diğerlerinden farklıdır.  Bu farklılık, fiziksel özellik, gelir seviyesi, coğrafi konum veya hayat görüşü gibi birçok kriterin ortak etkileri sonucunda oluşur.  Bir kez oluşturulan bu görüşler de sürekli olarak sabit kalmamakta, zaman içerisinde pazardaki diğer sunulardan ve diğer alıcıların beklentilerinden etkilenerek değişim gösterir. 
Şirketler pazara sunabilecekleri “mükemmel” paketi oluşturup bu paketin herkes tarafından tercih edilmesine çalışmak yerine, müşterilerini tanıyarak, satınalma davranışlarının altında yatan temel sebepleri bularak, bu beklentileri karşılayarak önemli kazançlar sağlayabilirler.  Bu şekilde şirketler pazar paylarını artıracakları gibi kaynaklarını da en verimli şekilde kullanmış olurlar.

Peki müşterileri tanımak ve müşteri segmentasyonu ne demektir?

Müşteriyi tanımanın, müşteri talebinin özelliklerini öğrenmenin ilk adımı müşterileri belirli gruplara ayırmak, segmente etmektir.  Aslında her müşterinin talebinin kendine özgü olduğu gerçeği ile her birey için aynı ürünü farklı şekillerde tasarlamak, farklı hizmetlerle birleştirmek ve farklı bir sunu paketi haline getirmek mümkündür.  Ancak kaynakların kısıtlı olduğu gözönüne alındığında homojen gruplar oluşturmak, tasarım ve sunu süreçlerini bu gruplar bazında odaklamak en uygun çözümdür.
Müşteri segmentasyonu, müşteri ihtiyaçlarını, dolayısıyla müşterilerin bir ürün veya hizmet alırken farklı alternatifler arasından nasıl karar verdiklerini anlamaya dayanıyor. Belirli bir pazarda yer alan alıcıların (müşterilerin), aynı (benzer) ihtiyaçlara ve aynı (benzer) satınalma davranışlarına sahip gruplara ayrılması işlemidir. Ayrılma sonucunda grup içinde yer alan alıcılar (müşteriler) benzer istek ve karakteristik gösteren bir alıcılar topluluğu haline gelirler.

Müşterilerin farklı kesitler olarak sınıflandırılması nasıl yapılır?

Müşteri Segmentasyonu üç adımlı bir süreçtir. İlk adımda segmentasyon değişkenleri ve kriterlerine göre belirli sayıda homojen pazar segmenti belirlenir, bu adımı pazarlama aktiviteleri için bir veya birkaç grubun hedef seçilmesi takip eder.  Her pazar segmentine ulaşmak (çoğunlukla) mümkün olmadığı için müşteri ihtiyaçları, rekabet fırsatları, şirket hedefleri ve şirketin finansal ve teknik kaynaklarını göz önüne alarak stratejik seçimler yapmak gereklidir.  Son olarak şirketler için niş marketler ortaya çıkarılmalıdır.  Rakiplerin olmadığı ve pazarlama avantajlarının yaratılabileceği segmentler, eski sorunlara yeni yaklaşımlar ile geliştirilebilirler.
Segmentasyon çalışması, diğer pazarlama çalışmalarına temel oluştururken üç konuda yardımcı olur:
Daha koya pazarlayabilmek: Ortak karakteristik özelliklere sahip küçük müşteri gruplarının isteklerini yerine getirebilmek daha kolaydır.  Bu grupların istekleri içine çok farklı değişkenler girmeyecek ve dolayısıyla yapılacak çalışmaların karmaşıklığı artmayacaktır.

İsteklerin bir veya birkaç ana başlıkta toplandığı durumlarda bu istekler net mesajlar ve müşteriye sunulacak net faydalar ile karşılanarak, rakiplere göre ön plana geçmek kolaylaşır.  Doğrudan belirli gruba yönelik, o grubun ihtiyacının karşılayan ürünler-hizmetler dizayn etmek mümkün olur.  Şirketlerin müşteriler ve potansiyel müşteriler tarafından rekabet içinde daha güçlü görülmesi sağlanır.
Niş pazarlar bulabilmek: Yeterli derecede hitap edilmeyen (hizmet verilmeyen) veya hiç hizmet verilmeyen pazarların tespit edilmesi sağlanmış olur.  Rekabetin az olduğu bu pazarlarda yeni ürün veya eski ürünün modifikasyonu gibi yaklaşımlar ile rekabetin daha yoğun olduğu alanlara oranla daha kolay ve risksiz pazar payına sahip olma imkanı oluşur. 
Verimlilik sağlayabilmek: Sunular, ürünler ve hizmetler için en uygun segmente konsantre olarak pazarlama kaynaklarının en verimli şekilde kullanması sağlanır.  Segmentasyon yanlış mesaj göndermenizi veya mesajınızı yanlış kişiye göndermenizi engelller. Etkili ve düşük maliyetli pazarlama kampanyaları geliştirilmesini sağlar



Yılmaz Argüden


 
E

erdal_ergen

Kullanıcı
16 Ara 2007
En iyi cevaplar
0
0
mersin
Merhaba;


Yaşım 38 olmasına rağmen bu yazıyı eskiden girdiğimiz bir çok işyerinde görürdük.
Anlamını bir türlü çözmemezdik.

Düşünüyorum da gün geçtikçe anlamı biraz daha ağırlık kazanıyor.Şirketlerin müşterilerini en iyi tanımalarının yolunun da müşteri gereksinimlerinin ne olduğunu belirlemesinden geçtiğini ,bugünkü adıyla "müşteri ilişkileri yönetimi" olduğunu iyi bilmekteyiz.

Nedir bu müşteri ilişkileri yönetimi

Eski düz mantıkta,işine gelirse al veya beğenirsen al fırçaları müşteriler atılırdı. ve şimdi o tezgalar boş artık.
Yani müşteriler olmadan işletmenin ayakta kalması imkansızdır.İşletmenin hayati damarlarını müşteriler besler.

Müşterilerine değer veren ve farklı ihtiyaçlarını tespit eden ve müşteri odaklı çalışan bütün işletmeleri herzaman
kazanacağına eminim.Satış ve pazarlama taktikleri arasına müşteri ürünü alınca ben sattım,ürün almayınca müşteri almadı savunması artık geçersizdir.O ürün hakkında bilgiler ve faydalar yetersiz olduğu için,müşteri almaktan vazgeçmiştir.

Ürünü veya hizmeti satarken kullanıcısına azami fayda sağlamak gerekir.

Aynı zamanda ürünün satılabilmesi için de gerekli unsurlar vardır.Nedir bu unsurlar;


1-Ürünün iyi bir ambalaj içerisinde sunulması
2-Ürünün Kalitesi
3-Rakip firma ürünlerine göre fiyatının kabuledilebilir düzeyde olması
4-Müşteri üründen yeterli performanı alamadığı durumlarda,ürünün değiştirilmesinin veya iade edilmesinin sağlanması.
5-Ürüne verilen kullanım garantisinin sınırlarının açık bir şekilde belirtilmesi.
6-Ürünün son kullanım tarihi

Bakıyorum da bugünlerde Halen 2 anlayış devam etmekte.Hem müşteri odaklı satış hem ürün odaklı satış
ürün odaklı satış ise günden güne kan kaybetmektedir.Müşteriler artık ne istediklerini ve ne istemediklerini
ayrca hangi satııdan ürün veya hizmet almaları gerektiğini çok iyi bilmektedir.

Yani satışlarda müşteri memnuniyetinin oluşması.Müşteri bireysel olacağı gibi,kurumsal bir işletme de olabilir.
sonuç memnuniyetin esası ve devamıdır.

Devamlı müşterilerinizin olması dileklerimle














 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Konular benzer olduğundan tarafımdan birleştirilmiştir.
 
S

spiritualsigns

Kullanıcı
20 Şub 2009
En iyi cevaplar
0
0
İzmir
Satış mühendisliği adı altında bir meslek oluşumu var şu an... ve bu amaca hizmet ediyorlar... reklam kadar markasının ürün tanıtımı pazarlaması ve sektörde yer edinmesi için eğitimler alınıyor... ve "sales engineer" adı altında bir meslek oluşumuna önderlik yapıyorlar..
 
Üst