Kişisel Gelişim Ve Harekete Geçme Eylemi...

GulsahToptas

Kullanıcı
Katılım
17 May 2006
Puanları
0
Konum
İstanbul
Web
gulsaht.blogcu.com
mesgif7.gif


KİŞİSEL GELİŞİM
1. Kendini Tanıma                                       
2. Kendini Disiplinize etme                           
3. Kendini İfade etme                                     

7 ANA İLKE

1. Hayatta nasıl başarılı olunduğunu öğren. Başaranlar nasıl başarıyor? Sen nasıl başarabilirsin? Başarının sistem ve süreçleri nasıl çalışır?
2. Kendini ve potansiyelini tanı. Kimsin? Başkalarından farkın ne?
3. Hayat amaçlarını tespit et. Neyi başarmak, nasıl bir hayat yaşamak istiyorsun?
4. Amaçlarına ulaşmanın strateji ve planlarını hazırla. İstediklerini hangi aşamalarda, ne kadar sürede,nasıl başarabilirsin?
5. Eyleme geç. Nereden başlaman gerektiğine karar ver ve başla.
6. Sonuç alıncaya kadar esnek ol, manevralarını yap. Kararlı ol, gerekenlerle iletişimini iyi kur, çok çalış vs.
7. Sonuç al ve aldığın sonuçlardan öğren.

ENGELLER                                               


1. İç Engeller:

- Bilgilerimiz: mesela IMF ile ilgili başarısız işbirliğine dair bilgiler.
- Değerlerimiz: başarı, büyüme, aktiflik değil, rahatlık, problemsizlik, kanaat gibi değerlere inanma.
- Karakter: tembel ve ağır kanlı, disiplinsiz
- Kendisi ve başkaları hakkındaki inançları: başarı kendi elimde değil, yeterince donanım yok vs.
- Ahlak
- Düşünceleri: kötümser, bu işi yapmaya değmez, faydası yok diyorsa
- Alışkanlıklar: erteleme, zorlama olmadan yapmama
- Duygular: korku, tükenmişlik, engellenmişlik
- Tecrübeler: çok sayıda başarısız girişim varsa

2. Dış Engeller:

- Ailenin getirdiği sınırlamalar: gençlerin pek çok projesi ailenin kafasına yatmadığı için gerçekleşmez.
- Siyasi sınırlamalar:
- Kültürel sınırlamalar: ayıplanma, dışlanma korkusu, köyden orijinal eserler çıkmaz, insan gerçek kimliğini şehirde bulur,
- Hukuki ve bürokratik sınırlamalar: bir yabancının Türkiye’de iş kurabilmesi için 183 imza atması gerekiyormuş
- Ekonomik sınırlamalar:
- Üstlerin sınırlamaları: kızağa alma vs
- İstikrarsızlık                                                             
- Sistemin sınırlamaları:

KENDİNİ VE BAŞKASINI EYLEME GEÇİRME MODELİ     
mesgif11.gif


1. Niyet (rıza) teyidi: istiyor musun? İstemeyi ister miydin? İstemeyi de istemiyorsa kaderiyle baş başa bırak
2. Hedef kurma: hayat amaçlarının hatırlat, 10 yıl sonra nasıl bir hayat yaşayacağına ve neler yapması gerektiğine dair fikri olsun
3. Telkin: yapması gerekenleri biliyorsa hatırlat, bilmiyorsa öğret
4. Gerekçeleme: istenilen davranışı yapması için, niçinler gerekçeler buldur, yeterince neden bulursa harekete hazır hale gelir
5. Teknik bilgi: nasıl yapılacağını göster
6. Havuç: yaparsa neler kazanacağını, neler tadacağını göster, hissettir
7. Sopa: yapmazsa neler çekeceğini, acılarını, zorları göster, hissetir

‘Hayatın asıl amacı bilgi değil eylemdir’
Yapmanız gerekeni yapın
Bunları yapılması gereken zamanda ve yapılması gerektiği gibi yapın
Tüm bunları isteseniz de istemezseniz de yapın.

not: alıntıdır.
 
Engeller çok fazla abi.
Ama konu gayet ayrıntılı
Teşekkürler.
Ben gç kalmışım.
Hiç bir şey için geç değildir demesinde kimse bana  :)
 
KENDİNİ VE BAŞKASINI EYLEME GEÇİRME MODELİ     
Sanırım bunu kuzenim üstünde uygulamam gerekecek. Bu sene ÖSS e girecek ve hala durumu çok kötü.  :(
Ne istediğini bilmiyor, çalışmayı sevmiyor,..vs.
İşi gücü gitar. Her türlü çalıyor ama işte klasik ebeveyn baskısı.. Önce ÖSS:))
 
Ailenin getirdiği sınırlamalar: gençlerin pek çok projesi ailenin kafasına yatmadığı için gerçekleşmez.

Başarı ilkelerinden alıntı yapmadım çünkü bir çok bölümde konuşmuştuk. :)
Fakat bana göre en önemli mesele; ailelerin çocuklarını yanlış yönlendirmeleri. :-[

Arkadaşlarımdan biliyorum, çocuğu gitar kursuna gitmek istediğinde aileleri karşı çıkıyor ki bu çok basit bir örnek.
Ve bir çok aile çocuklarını hayata hazırlarken, ya kendi olamadıkları mesleklere yönlendiriyorlar yada etraftan duydukları mesleklere.
Hiç fark etmiyor çocuğu ne olmak istiyor? sonuçta tabiki aileler çocuklarının iyiliğini isterler ama bu konuda bencil olmamak gerekiyor.
 
- Hukuki ve bürokratik sınırlamalar: bir yabancının Türkiye’de iş kurabilmesi için 183 imza atması gerekiyormuş

183 hazır imza var ki, maşallah yabancıların el atmadığı iş kalmadı memlekette.

Aileler konusunda, artık yazmayayım, çok tekrar olacak ama bilinçli çocuk yetiştirmek gerçekten önemli.
Bu da çocuğa değer vermekle başlayan bir süreç, her bakımdan.
Kızım, 12 yaşında "yüzücü" olmak istediğini, ama bunun derslerini aksatabileceğini söylediğinde, bir tercih yapması gerektiğini bende farkındaydım. Kendisine, kararırının getiri ve götürülerini anlattım, "önce dersler" gibi saplantılara hiç girmeden.
Tercihini yaptı, ve o kadar disiplinli bir yaşamı oldu ki, dersleri filan aksamadı. Gerçi itiraf edeyim, korkunç kopya çekmek gibi bir yeteneği vardı, ama gözlediğim ve izlediğim kadarıyla, bu sadece hobiydi. Arada kötü hobileri de olabiliyor işte insanın. :)
Ve çok başarılı oldu yüzmede, ve bu başarılarının getirdiği avantajla üniversite kapıları kendisine açıldı adeta.
Çocuklara güvenirsek, ve onları şartlamazsak "önce okul, dersler" vs vs gibi, bunun yanıtını bize çok güzel veriyorlar.
Bu örnek sadece kendi kızım için değil, izlediğim pek çok öğrenci için geçerli.
 
12 yaşında aldığı karar, geride bıraktığı 4 yıllık başarılı bir yüzme tablosu sonrasıydı bu arada. :)
 
Yakında büyük bir eylem için harakete giricem.
Çok yakında.
Teşekkürler gülşah konu için.
 
Geri
Üst