crt
Kullanıcı
***********
Kalitesiz Müzik Arabeskin Zararları
Mâlûm, arabesk Arap tarzındaki demektir.
Bu tarz hayâtın her safhasında görülebilir. Ancak burada sorulan, belli ki bu tarzın sözde müzik olanıdır. arabesk denilen bu tür, her şeyden önce güzel olan değerlerden yoksundur. Anlamıyla basit, sözleriyle değersiz, ezgisiyle eziktir! İnsanların acıları üzerine örülü olup, bunu da edebî bir üslûpla değil, tamâmen yavan bir ilkellik çerçevesinde ifâde etmektedir.
Kısaca, bir bütün olarak kültürsüzlüktür!
Bunları yazan ve yapan sözüm ona besteciler ise, eskinin halk ozanları ve âşıkları düzeyinden çok-çok uzaktadırlar. Eğitimleri, yeterlikleri, en alt düzeyde bir dünyâ görüşleri yoktur.
Hattâ iyi niyetleri de yoktur. Halkın zaaflarını sömürmektedirler. Müzik dedikleri şey, dünyânın şurasında-burasında hâlâ yaşamakta olan ilkel insanların ezgilerinden daha kaliteli değildir! “Uzun, ince bir yoldayım, gidiyorum gündüz gece.”, “Benim sâdık yârim kara topraktır! ” diyen basit ama dolu-dolu bir felsefeden bunların haberleri bile olmamıştır. Yetersizlik ve hattâ hiçlikleri yüzünden, müzik yapacak yerde insan onurunu ayaklar altına almaktadırlar. En babası ve en kralı bile işte budur ve böyledirler!
Halk dediğimiz tabakalar, mâdem ki acı çekmekteler ve bunu müzikte de yaşamak istemektedirler, o hâlde özlerine dönmelidirler. Halk müziği içinde, değerlerini dünyâ durdukça koruyacak ve onları da tatmin edecek nice besteler vardır. Üstelik, Türk Halk Müziği denilen bu tür, ilk bestelendiği günden bugüne yüzyılların içinden süzülüp gelmektedir. Yâni onlarca defâ rafine edilmiştir.
Eğer Atatürk yaşasa veyâ O’nun prensipleri yaşamaya devâm etseydi, Devlet olarak bu kültürsüzlüğe izin verilmeyeceği muhakkaktır. Fakat, ah ne yazık! ..
İşte arabesk'in ve arabesk İnsanının Kimliği...
Adı: Arabesk
Soyadı: Türk Müziği
Lakapları: Gecekondu ve Varoş müziği, Dolmuş müziği, Acılı müzik, İsyankar Müzik, Bunalım Müzik, Damar Müzik
Doğum Tarihi: 1960' lı yılların başı
Anne Adı: Türkiye
Baba Adı: Türk Halkı
Tabiyeti: Türkiye
Kurucuları: Orhan Gencebay, Nuri Sesigüzel
BABALAR: Orhan Gencebay, Ferdi Tayfur, Muslüm Gürses, İbrahim Tatlıses, Hüseyin Altın, Cengiz Kurtoğlu,
UNUTULMAYANLAR: Nuri Sesigüzel, Gökhan Güney, Selami Şahin, Hakkı Bulut, Çoşkun Sabah, Arif Susam, Kahtalı, Cavit Karabey...
KRALİÇELER: Bergen, Kibariye, Tüdanya, Mine Koşan, Neşe ve Gülden Karaböcek, Güllü, Ebru Yaşar, Bülent Ersoy, Ceylan... GELECEĞİN BABALAR: Mahsun Kırmızıgül, Hakan Taşıyan, Alişan, Alihan, Özcan Deniz, Azer Bülbül, İbrahim Erkal...: KÜÇÜKLER: Küçük Onur, Küçük İbo...
ARABESK TERMİNOLOJİSİ
Baba: En çok sevilen, Delikanlı ve ağırbaşlı, yardımsever, reklamı sevmeyen arabesk sanatçısı
Damar: En acılı sözlerin ve müziğin bulunduğu arabesk şarkı. Dinledikçe kişiyi kendinden geçiren şarkılar.
Kader ve çile: Önüne geçilmesinin çok zor olduğu, kabullenmenin ise olmadığı mücadele kaynağı
Fantezi: Soft arabesk. Gerek konuları gerekse meledoleri daha yumuşak arabesk şarkılar.
Zalimler: Kader, Ağa, Parasızlık, Zengin kız babası, kızını vermeyen baba, Töre, Aldatanlar, mahpusluk
Mapushane: Çilenin olgunlaştığı, saçları ağartılan yer, kader oyunu
Akşamlar: Hasretlik,
Geceler: Hasretlik, İsyan, Yalnızlık, Kirlenme
Sabah: Hiç Olmaz
Ölüm: Sevgili uğruna, İsyanın sonu, çözümsüzlük
Aşk: En yoğun yaşanan duygular, Kavuşamama, hasretlik, Acı kaynağı
İsyan: Haksızlığa, Aldatılmışlığa, Zalimlere
Jilet: Olmazsa olmaz ( Deşarj )...
Efkar: Onsuz akşamlar olmaz
(alıntı)