İŞ DÜNYASININ RENKLERİ

  • Konbuyu başlatan özlem1980
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde özlem1980 tarafından oluşturulan İŞ DÜNYASININ RENKLERİ başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,523 kez görüntülenmiş, 3 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı İŞ DÜNYASININ RENKLERİ
Konbuyu başlatan özlem1980
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan özlem1980
Ö

özlem1980

Kullanıcı
25 Nis 2008
En iyi cevaplar
0
0
Ankara
"Kansas Üniversitesi sanat müzesinde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar, duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak değişebilir yapmışlar Arka fon beyaz kullanıldığında, insanlar müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun süre kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar Arka fon kahverengiye döndüğünde ise, insanlar müzede çok daha hızlı hareket edip, daha az alan dolaşmış ve müzeyi çok daha kısa sürede terk etmişler O yüzden dünyadaki fast food restaurantlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır Hiç bir fast foodcunun duvarını beyaz göremezsiniz

Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renk olarak kabul edilir Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar Kendisi üzerinde ciddi bir takibim yok ama tüm ünlüleri rahatlıkla konuşturmasıyla tanınan, ünlü televizyoncu Larry King'i televizyonda her seferinde kahverengi kravatlar ve ceketlerle görüyorum İstanbul'da bir dergi grubuna verdiğim bir seminerde, gazetecilere bundan bahsettim ve röportajlarında kahverengi giymelerinin avantaj olacağını söyledim Daha sonra, aynı dergi grubundan bir gazeteci dostumuz, "Şerif Bey, sizin yaptığınız konuşmanın ertesi günü bir röportajım vardı, kahverengileri giyip gittim, gerçekten adamı susturamadık" demişti Sevgili Özden Aslan 40'li yıllardan bu yana Avustralya'da kahverengi üç parça takım elbise üretilmediği söylemişti Batılılar, "You blend in people" diyorlar, kahverengi toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolur gidersiniz İs görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin

Kırmızı, iştah açar O yüzden dünyadaki gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, Pizza Hut, Mc Donald's, Ülker, Burger King bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz

Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır Zamanı unutun! İştahınız açılsın daha çok için! Uykusuz kalın!

Bir seminerimde "peki boğalar niye kırmızı renge saldırıyor?" diye sormuşlardı Maymunların dışında, araştırılan hayvanların hemen hepsi siyah beyaz görmektedir Yani boğalar da renk körüdür Kırmızıya değil, kendilerine saldırılan koyu renkli beze saldırırlar Birinin çıkıp İspanyol'lara bu gerçeği anlatması gerekir Belki de kanı, heyecanı ve enerjiyi anlatan o kırmızı bez arenadaki, ölüme mahkum olan o zavallı boğaya değil de, tribünlerde oturan, televizyonları başında ölümü, kanı ve bağlantılı olarak cinselliği isteyen binlerce manyağa sallanıyor Ben de onlara "Peki itfaiyeciler niye kırmızı renk kemer takar?" diye sordum, cevap çıkmadı "Pantolonları düşmesin" diyeymiş

Yeşil, güven verir O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri iki renkten biridir Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir Yaratıcılığı körükler Batıda büyük otellerin mutfaklarında duvar renginin, aşçıların yaratıcılığını arttırmak için yeşile boyandığını duymuştum Hastahaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili tercih eder Çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir Tabiatı en çok hatırlatan renktir

Yeşil alanlarda insanların daha az mide ağrısı çektikleri tespit edilmiş Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerde de yeşil en tercih edilen renktir

Siyah, gücü ve tutkuyu temsil eder Hırsın da bir ifadesidir Bizde ve batıda siyah, matemi simgelerken Japonya'da mutluluğun simgesidir

Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır Işığı yok eder Konsantrasyonu en çok getiren renktir Einstein, konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girer ve öyle düşünürmüş

Freud, maviyi sakin diye niteler Faber Birren ise tansiyonu düşürdüğünü söyler Araplar ise mavi taşların kanın akısını yavaşlattığına inanırlar Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır Sakinleştirici bir renktir, batıda bu etkisi yüzünden intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar (Boğaz Köprüsünde bu is şov için yapıldığından maviye boyama yerine spot ışıkları ve sahne görüntüsü ve kırmızımsı bir ışık atmosferi oluşturulabilir) Amerika'da bir ilkokulun duvarlarını beyaz ve portakal renginden maviye çevirmişler, çocukların yaramazlıklarının azaldığını tespit etmişler

Mavi ve özellikle lacivert kozmik bir renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanırlar Hilton amblemini laciverde çevirirken, insanların kafasında daha büyük kuruluş imajı oluşturacağını biliyor Aynı şekilde Bill Clinton, Büyük Jüriye ifade vermesinden önce mavi kravat takarak daha altın-bronz karışımı bir şekil ve rengi kullandığı görürsünüz Daha çok altını ve parayı çağrıştırır çünkü

Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altında korkuttuğu tespit edilen bir renk 1998 yılında Ataköy'de çatıdan atlayarak intihar eden çocuğun şizofren olduğu öğrenilmişti İntihar resminde, yerdeki ajandadan, bir kenara savrulmuş çakmağa kadar her şey mordu Yüzündeki masum ifade beni çok üzen çocuğun tırnakları dahi mora boyanmıştı

Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimizi tespit etmişler İngiltere'de Boots ve Marks and Spencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giydiğini gördüm (Bu yazıyı okuduktan sonra bizde de çek‑senet mafyası tahsilata pembe gömlek giyerek gider herhalde)

Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye Araba kiralama firmaları logolarında hep sarıyı kullanırlar "Ürün geçici, lütfen geri getirin" demek istiyorlar O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde bildiğimiz sarıyı kullanmaz (Portakal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir) Paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler Benim bugüne kadar sarıyı logosunda baskın bir renk olarak kullandığını gördüğüm tek banka bizim devlet bankası Vakıfbank'tır Aslında "bizde para pek durmaz, politikacılara avanta kredi olarak dağıtıyoruz" demenin bir yolu olabilir

Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler Bu yüzden eğer üzerinde fazla şaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmelisiniz Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir

İşte renklerin dünyası ve şirketlerin bunu nasıl kullandıkları

ALINTIDIR
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Yeşil, güven verir O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri iki renkten biridir
Buna da dikkat ettim, yani şimdi! :)))

Kırmızı, iştah açar O yüzden dünyadaki gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, Pizza Hut, Mc Donald's, Ülker, Burger King bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz
Gerçekten de öyle!

Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altında korkuttuğu tespit edilen bir renk 1998 yılında Ataköy'de çatıdan atlayarak intihar eden çocuğun şizofren olduğu öğrenilmişti İntihar resminde, yerdeki ajandadan, bir kenara savrulmuş çakmağa kadar her şey mordu Yüzündeki masum ifade beni çok üzen çocuğun tırnakları dahi mora boyanmıştı
:eek: :eek: :eek:

Çok güzel olmuş Özlem'cim, teşekkürler!
 
Ö

özlem1980

Kullanıcı
25 Nis 2008
En iyi cevaplar
0
0
Ankara
Bu yazıyı okumadan önce logolardaki renklerin tesadüfi olduğunu
düşünüyordum görüyorumki hepsi bilinçli seçimlermiş.

Okuduğunuz için ben teşekkür ederim :)
 
Üst