D
dideM
Kullanıcı
Jakob Nielsen’in internet alışkanlıkları üzerine her yıl yaptığı araştırmadan bu yıl, insanların internete girdiklerinde sabırsız, bencil ve acımasız bir ruh haline sahip oldukları sonucu çıktı.
Araştırmanın sonuçları, bir süre öncesinde çok popüler bir eylem, zaman geçirmenin en etkili yolu olan internette amaçsızca sörfün artık yaygın bir eğilim olmadığını gösteriyor.
BBC’nin internet sitesinde bir kısmı yer alan araştırmanın sonuçlarına göre internet kullanıcılarının çoğu artık, amaçlanan bir siteye bir an önce girip, işini görüp, oradan ayrılıyor. Birçok kişi de, ilgilerini sitede tutmak için tasarlanan promosyonlara artık şüpheyle yaklaşıyor, hatta görmezden geliyor.
Yeni ruhani trend
Dr. Jakob Nielsen, internet kullanıcısındaki yeni ruhani trendin nedenini şöyle özetliyor: “Tasarımlar artık iyi oldu; ancak kullanıcılar da bu interaktif ortama daha da alıştı... İnsanlar artık internete girdiklerinde ne istediklerini ve nasıl elde edeceklerini biliyorlar.”
Araştırmadan çıkan sonuç, insanlar artık ışıltılı, parlak promosyonlara, editöryel yönlendirmelere bağışıklık kazandı.
“İnternet kullanıcıları her zaman acımasızdı, şimdi daha da beterler” diyen Dr. Nielsen, “İnsanlar amaca taşıyacak siteleri istiyorlar, artık çok az sabırları var” ifadesini kullanıyor.
Karşılaştırma yapmak için araştırmadan çarpıcı bir veri sunalım; 2004’te bir internet sitesini ziyaret edenlerin yüzde 40’ı, bu sitenin derinliklerine inerek hedefe ulaşırdı. Yüzde 60’ı ise bir site içindeki bağlantıyı (link) kullanarak hedefine giderdi. 2008’e geldiğimizdeyse, internetçilerin yüzde 25’i bir internet sitesi bağlantısı aracılığıyla hedefe gidiyor. Diğerleri doğrudan klavyesine adresi tuşluyor...
www.milliyet.com.tr
Araştırmanın sonuçları, bir süre öncesinde çok popüler bir eylem, zaman geçirmenin en etkili yolu olan internette amaçsızca sörfün artık yaygın bir eğilim olmadığını gösteriyor.
BBC’nin internet sitesinde bir kısmı yer alan araştırmanın sonuçlarına göre internet kullanıcılarının çoğu artık, amaçlanan bir siteye bir an önce girip, işini görüp, oradan ayrılıyor. Birçok kişi de, ilgilerini sitede tutmak için tasarlanan promosyonlara artık şüpheyle yaklaşıyor, hatta görmezden geliyor.
Yeni ruhani trend
Dr. Jakob Nielsen, internet kullanıcısındaki yeni ruhani trendin nedenini şöyle özetliyor: “Tasarımlar artık iyi oldu; ancak kullanıcılar da bu interaktif ortama daha da alıştı... İnsanlar artık internete girdiklerinde ne istediklerini ve nasıl elde edeceklerini biliyorlar.”
Araştırmadan çıkan sonuç, insanlar artık ışıltılı, parlak promosyonlara, editöryel yönlendirmelere bağışıklık kazandı.
“İnternet kullanıcıları her zaman acımasızdı, şimdi daha da beterler” diyen Dr. Nielsen, “İnsanlar amaca taşıyacak siteleri istiyorlar, artık çok az sabırları var” ifadesini kullanıyor.
Karşılaştırma yapmak için araştırmadan çarpıcı bir veri sunalım; 2004’te bir internet sitesini ziyaret edenlerin yüzde 40’ı, bu sitenin derinliklerine inerek hedefe ulaşırdı. Yüzde 60’ı ise bir site içindeki bağlantıyı (link) kullanarak hedefine giderdi. 2008’e geldiğimizdeyse, internetçilerin yüzde 25’i bir internet sitesi bağlantısı aracılığıyla hedefe gidiyor. Diğerleri doğrudan klavyesine adresi tuşluyor...
www.milliyet.com.tr