M
muraturkom
insan değişir mi hiç? piramit kitabımdan başka bir alıntı
3.İnsan değişir mi hiç?
İnsan değişmez ancak kendinde mevcut olan iyi veya kötü her şeyi (tecrübe) sonraki zamanlarda tesadüfen iyi bir dost kötü bir arkadaş bir gazete haberi veya izlediği bir film etkisinde kalarak, kazayla, ibadet ederken, alış veriş sırasında, yolculuk yaparken kısacası bazı tecrübeleri yıllar sonra bedellerini ödeyerek yeni davranış biçimlerini benimser. Piramit bu acı tecrübelerden bazılarını siz gençler yaşamadan önce doğruların neler olduğunu anlatacak.
Kötü deyimlerden bazı örnekler:
1. 1. bisikletle giderken elleri bırakarak akrobasi yapmamız.sonrasında da düşerek kolumuzu kırma eylemimiz. Sonuç: tecrübe 1 bisiklete binerken eller bırakılmayacağını öğrenmek.
2. 2. derslere günlük hazırlık yapmamak.sonrasında zayıf sayısını karnede çoğaltmak.sonuç: okuma hakkını kaybederek okumanın değerini eğitimsiz kalarak öğrenmek.
3. 3. paralarını cebine gelişi güzel koymak.sonrasında 100 TL cepten düşürmek eylemi.sonuç: cüzdan kullanmayı öğrenmek.
Bu tecrübelerin sizlerin toplum içindeki davranışlarınız ,eğitim öğretim yaşantınızla ilgili bilmedikleriniz yada bilmenize rağmen önemini kavrayamadığınız yaşantılarınızı kontrol etmenize destek olacaktır.
Yapılacak faaliyetler, davranış ve düşünce değişim modeli çalışmasıdır. Tecrübeye göre farkı ise sistematik olması,bilerek ve isteyerek yapacak olmanızdır.
İnsanoğlu doğarken hiçbir şey bilmeyen varlık olarak dünyaya gelir.Hayvanlar da aynı şekilde dünyaya gelirler. Aramızdaki fark insanın öğrenebilme sonra da öğrendiklerini yeri zamanı geldiğinde kullanarak kendine zarar ve fayda getirenleri ayırt etme yeteneğine sahip olmalarıdır. Bu nedenle kainattaki en değerli varlıklar biz insanlarız.Tüm canlı cansız varlıklar bizim hizmetimizdedir.
Öğreniriz sonra da içinden bazılarını ayıklar fayda derecesine göre sıralar inandıklarımızı hayatımıza yerleştirir ve kullanırız.(örnek:Türkçe konuşmak,toplama yapmak,yemek adabı,anlatılanı dinlemek,herhangi bir konuda yazı yazmak,telefonla konuşmak,dürüstlük,vatandaşlık görevleri.....)
Doğruyla yanlışı ayırt etmek için eski öğretilerle yenilerini yan yana getirir tercihimizi yaparız.eski öğretiler yenilerin öğrenilmesinde önemli bir değer taşır. Yanlış olan doğru zannederek eski öğretimize yerleşmişse bilmeden yeni öğretimizde de yanlışı seçme tehlikesi vardır.Annenin çocuğuna çaldığı yumurta için öğretisi pişirip yedirmek biçiminde olursa çocuğun izlediği banka soygunu filmi (yeni öğreti)eski yumurta çalma öğretisiyle yan yana gelir doğru biçimde tanımlanır.Çocuk büyüdüğünde yanlış olan doğrusuyla banka soymak için harekete geçer. Annenin hırsızlığı reddeden bir tavrı olsaydı,yumurtanın nereden geldiği onun kendilerine ait olmadığını çirkin bir davranış olduğu öğretilseydi hırsızlığın yanlış davranış olduğunu öğrenecekti. Çocuk izlediği soygun filminden sadece maceralı bir konu işlenmiş şeklinde yorumlayacak yapılan soygunu kınayacaktır. Onu kötü anlamda etkilemeyecekti.
Sizlerin de doğru bildiğiniz ama toplumun, yasaların kabul etmediği doğrularınız olabilir mi? Kendinize sordunuz mu ? Ben ders çalışırken doğru metot kullanıyor muyum? Ben anne babamla konuşurken gerçekten saygılı mıyım?.Toplum içindeki davranışlarımın hangileri onaylanmaz biliyor muyum? Kısacası doğruyla yanlışı ayırt edebiliyor muyum?
eleştiriniz benim için bir katkıdır. sizlerden gelenlerle bezı değişiklikler yapmak isterim.
3.İnsan değişir mi hiç?
İnsan değişmez ancak kendinde mevcut olan iyi veya kötü her şeyi (tecrübe) sonraki zamanlarda tesadüfen iyi bir dost kötü bir arkadaş bir gazete haberi veya izlediği bir film etkisinde kalarak, kazayla, ibadet ederken, alış veriş sırasında, yolculuk yaparken kısacası bazı tecrübeleri yıllar sonra bedellerini ödeyerek yeni davranış biçimlerini benimser. Piramit bu acı tecrübelerden bazılarını siz gençler yaşamadan önce doğruların neler olduğunu anlatacak.
Kötü deyimlerden bazı örnekler:
1. 1. bisikletle giderken elleri bırakarak akrobasi yapmamız.sonrasında da düşerek kolumuzu kırma eylemimiz. Sonuç: tecrübe 1 bisiklete binerken eller bırakılmayacağını öğrenmek.
2. 2. derslere günlük hazırlık yapmamak.sonrasında zayıf sayısını karnede çoğaltmak.sonuç: okuma hakkını kaybederek okumanın değerini eğitimsiz kalarak öğrenmek.
3. 3. paralarını cebine gelişi güzel koymak.sonrasında 100 TL cepten düşürmek eylemi.sonuç: cüzdan kullanmayı öğrenmek.
Bu tecrübelerin sizlerin toplum içindeki davranışlarınız ,eğitim öğretim yaşantınızla ilgili bilmedikleriniz yada bilmenize rağmen önemini kavrayamadığınız yaşantılarınızı kontrol etmenize destek olacaktır.
Yapılacak faaliyetler, davranış ve düşünce değişim modeli çalışmasıdır. Tecrübeye göre farkı ise sistematik olması,bilerek ve isteyerek yapacak olmanızdır.
İnsanoğlu doğarken hiçbir şey bilmeyen varlık olarak dünyaya gelir.Hayvanlar da aynı şekilde dünyaya gelirler. Aramızdaki fark insanın öğrenebilme sonra da öğrendiklerini yeri zamanı geldiğinde kullanarak kendine zarar ve fayda getirenleri ayırt etme yeteneğine sahip olmalarıdır. Bu nedenle kainattaki en değerli varlıklar biz insanlarız.Tüm canlı cansız varlıklar bizim hizmetimizdedir.
Öğreniriz sonra da içinden bazılarını ayıklar fayda derecesine göre sıralar inandıklarımızı hayatımıza yerleştirir ve kullanırız.(örnek:Türkçe konuşmak,toplama yapmak,yemek adabı,anlatılanı dinlemek,herhangi bir konuda yazı yazmak,telefonla konuşmak,dürüstlük,vatandaşlık görevleri.....)
Doğruyla yanlışı ayırt etmek için eski öğretilerle yenilerini yan yana getirir tercihimizi yaparız.eski öğretiler yenilerin öğrenilmesinde önemli bir değer taşır. Yanlış olan doğru zannederek eski öğretimize yerleşmişse bilmeden yeni öğretimizde de yanlışı seçme tehlikesi vardır.Annenin çocuğuna çaldığı yumurta için öğretisi pişirip yedirmek biçiminde olursa çocuğun izlediği banka soygunu filmi (yeni öğreti)eski yumurta çalma öğretisiyle yan yana gelir doğru biçimde tanımlanır.Çocuk büyüdüğünde yanlış olan doğrusuyla banka soymak için harekete geçer. Annenin hırsızlığı reddeden bir tavrı olsaydı,yumurtanın nereden geldiği onun kendilerine ait olmadığını çirkin bir davranış olduğu öğretilseydi hırsızlığın yanlış davranış olduğunu öğrenecekti. Çocuk izlediği soygun filminden sadece maceralı bir konu işlenmiş şeklinde yorumlayacak yapılan soygunu kınayacaktır. Onu kötü anlamda etkilemeyecekti.
Sizlerin de doğru bildiğiniz ama toplumun, yasaların kabul etmediği doğrularınız olabilir mi? Kendinize sordunuz mu ? Ben ders çalışırken doğru metot kullanıyor muyum? Ben anne babamla konuşurken gerçekten saygılı mıyım?.Toplum içindeki davranışlarımın hangileri onaylanmaz biliyor muyum? Kısacası doğruyla yanlışı ayırt edebiliyor muyum?
eleştiriniz benim için bir katkıdır. sizlerden gelenlerle bezı değişiklikler yapmak isterim.