Göğüs kabarttıran Türk markaları

  • Konbuyu başlatan Safari
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde Safari tarafından oluşturulan Göğüs kabarttıran Türk markaları başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 4,207 kez görüntülenmiş, 7 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı Göğüs kabarttıran Türk markaları
Konbuyu başlatan Safari
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan sterious
Safari

Safari

Kullanıcı
7 Haz 2007
En iyi cevaplar
0
36
İstanbul
Mavi Jeans'in unutulmaz "Bu Türkler de çok oluyor" reklamı artık iyiden iyiye gerçek bir serzenişe dönüşüyor.... Şirketlerimiz bir bir dünya markası haline geliyor. 

Türk şirketleri, son yıllarda dünyaya açılmada önemli atılımlar içinde. Şirketler, hem markalı ihracat yoluyla hem dünyanın önemli markalarını satınalma yoluyla dikkat çekici çalışmalar yapıyorlar. Satınalmalar konusunda Ülker'in Godiva'yı bünyesine katması, Arçelik'in Grunding'i, Profilo'nun Telefunken'i alması, Eczacıbaşı'nın Villeroy&Boch hamlesi öne çıkıyor.

BÖLGEYE YAYILDIK

Marka ile satış konusunda ise Mavi Jeans'in dünyaya yayılması, Vestel'in dünyada en önemli üreticilerinden biri haline gelmesi, Turkcell'in bölgesel gücü Türk şirketlerinin geldiği noktayı ortaya koyuyor. Yine Damat, Beko, Çanakkale Seramik de dikkat çeken şirketler arasında. İşte dünyaya kafa tutan bazı şirketlerimizin faaliyetleri: Goldaş: Beş kıtada 48 ülkeye ihracat yapan Goldaş gelecek üç yılda büyüme alanını Avrupa ve doğusu olarak belirledi. Şirket, yeni mağazalarla Rusya, Çin, Almanya, Romanya, Ukrayna ve Çek Cumhuriyeti gibi potansiyeli yüksek pazarlarda bulunmaya özen gösterecek. Temsa: Fransa, Avusturya, Almanya, Çek Cumhuriyeti, Romanya, İngiltere, İspanya, İtalya, Ürdün ve Dubai'de 11 temsilciliği ve toplam 40 ülkede 43 bayiden oluşan uluslararası bayi ağı bulunan Temsa'nın da, Mısır fabrikasının 2008 yılının ilk yarısında faaliyete başlaması hedefleniyor.

YURTDIŞINDA ÜRETİM

Şahinler Holding: Yurtdışındaki tesislerinde Diesel, Zara, Lee, Sara Lee, GAP gibi dünyaca ünlü yaklaşık 30 markanın üretimini gerçekleştiren Şahinler Holding'in Bulgaristan, Ürdün ve Mısır'da üretim tesisleri, aynı zamanda Çin, Hindistan ve Bangladeş'te de birer tedarik ofisi bulunuyor. İhracatı tutarı 250 milyon dolar olan Şahinler Holding, 2008'de 100 milyon dolar civarında yatırım gerçekleştirmeyi planlıyor.

VESTEL'DEN 106 ÜLKEYE İHRACAT

Üretiminin yüzde 90'ını ihraç eden Vestel, tüm kıtalarda toplam 106 ülkeye ürün satıyor. Vestel, ihracatının yüzde 80'ini AB üyesi ülkelere yapıyor. Yurtdışında yılda yaklaşık 20 milyon adet cihaz satışı yapan Vestel, son 12 yılda 12,5 milyar doları aşan ihracatı ile dayanıklı tüketim malları sektöründe 7 yıldır üst üste ihracat birinciliğini koruyor. Dünya elektronik eşya üretiminin yüzde 6, Avrupa elektronik eşya üretiminin yüzde 28, beyazeşya tarafında ise başlıca ürün olan buzdolabında Avrupa üretiminin yüzde 11'i Vestel tarafından gerçekleştiriliyor.

4000 SATIŞ NOKTALI MAVİ

Sait Akarlılar tarafından kurulan ve dünyaya açılmaya ABD'den başlayan Mavi Jeans de, bugün 50'den fazla ülkede 174'ü Mavi Shop olmak üzere 4 binin üzerinde satış noktasında müşterileriyle buluşuyor. Yurtdışında faaliyet gösteren 4 şirketi bulunan Mavi'nin en büyük pazarı, yüzde 60'lık payla Türkiye. Yüzde 24'le ikinci büyük pazar ise Kuzey Amerika. 2007'de 47 milyon dolarlık ihracat yapan Mavi, 2008'de 58,4 milyon dolarlık ihracat hedefliyor. Mavi, 5 yıl içinde öncelikli pazarlarıyla birlikte Milano, Londra, Barselona gibi dünyanın moda merkezlerinde 40 mağaza açmayı planlıyor.

ÜLKER BÜYÜK ATAK İÇİNDE

2007 yılında yurtdışı yatırımlara ağırlık veren Ülker Şirketler Topluluğu da, yılın son ayında Türkiye tarihinin "en büyük'' yurtdışı satın almasını gerçekleştirdi. Yıldız Holding tarafından gerçekleştirilen satın alma ile Godiva, 850 milyon dolara topluluk bünyesine katıldı. Bölgesinde öncü ve lider bir gıda grubu olma vizyonu ile yurtdışı yatırımlarına başlayan Ülker, bu vizyonla başladığı Mısır ve Pakistan yatırımlarını 2008 yılının ilk çeyreğinde üretime alınacak aşamaya getirdi. Topluluk, bu iki ülkedeki tesislerin devreye girmesi ile yurtdışındaki operasyon sayısını 8 ülkeye yaymış olacak.

TURKCELL GÜÇLÜ BÖLGESEL ŞİRKET

Türkiye dışında Ukrayna, KKTC, Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Moldova olmak üzere toplam 6 ülkede faaliyet gösteren Turkcell, Kazakistan, Azerbaycan, Moldova ve Gürcistan'daki GSM faaliyetlerine Fintur aracılığı ile iştirak ediyor. Ukrayna'da Life markasıyla faaliyet gösteren Astelit, 30 Eylül 2007 itibarıyla 7,6 milyon abonesiyle yüzde 14 pazar payına sahip. Kazakistan'daki iştiraki Kcell ve Azerbaycan'daki Azercell, pazarlarında lider operatörler olarak, Gürcistan'daki Geocell ve Moldova'daki Moldcell ise ikinci en yüksek pazar payına sahip operatörler olarak faaliyet gösteriyor.

YURTDIŞINDA 150 MAĞAZA

75'ten fazla ülkeye ihracat yapan Eczacıbaşı Yapı Grubu ise yurtdışında ürünlerini 150'den fazla mağazada ve 2 bini aşkın satış noktasında teşhir ediyor. VitrA Ireland'ın, yatırım değeri 20 milyon dolara, üretim kapasitesi ise 1 milyon 750 bin metrekareye ulaştı. Grup, 2005 yılı sonunda Alman Engers Keramik'i satın aldı. Dünyanın en eski ve bilinen seramik markası Villeroy& Boch Karo Bölümünün tüm üretim ve pazarlama faaliyetleri Eczacıbaşı tarafından yürütülüyor. Villeroy& Boch'un Almanya'da iki ve Fransa'da bir fabrikası bulunuyor. Vitra'nın hedefi 2010'a kadar Avrupa'da ilk 3'e girmek.

TOFAŞ DÜNYA ÜRETİCİSİ OLDU

Tofaş'ın ihracat hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artarak yılın ilk 9 ayında 100 bin 170 adede ulaşırken, Tofaş tarafından üretilen araçlar 75 ülkeye ihraç ediliyor. Bursa'nın "her santimetre karesi dolana kadar yeni projeler üretmeyi" hedefleyen şirketin Türkiye'den ihraç ettiği Doblo, Fiat'ın en başarılı ürünleri arasında yer alıyor. Tofaş, yeni üretimlerin devreye girmesiyle yüzde 70'den fazlasını ihracatın oluşturduğu, 360 bine çıkacak kapasitesinin tamamını kullanan bir şirket haline gelmeyi hedefliyor.

ARÇELİK KUZEY AMERİKA VE ASYA-PASİFİK'TE BÜYÜYECEK

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, şirketin öncelikli hedefinin, geçen yıl 8 milyon dolarlık yatırım yaptığı ve bu yıl da 10 milyon dolar yatırım daha yapacağı Çin pazarında büyüme hızını artırmak ve ayrıca Kuzey Amerika ve Asya- Pasifik bölgelerinde büyümek olduğunu söyledi.

170 MİLYON EURO YATIRIM

Özdemir, Çin'de, aralık ayında Beko Çamaşır Makinesi Üretim Tesisi'ni faaliyete geçirerek, bu ülkede üretici konumuna geldiklerini belirterek, "Biz Çin'i bir tehdit değil, bir fırsat olarak görüyoruz. Amacımız, Çin'deki potansiyeli en verimli şekilde değerlendirmek. Kuzey Amerika, Asya-Pasifik bölgesi bizim için stratajik pazarlar" dedi. Özdemir, kesinleşmeyen sonuçlara göre, Arçelik'in 2007 yılını 6.8 milyar YTL konsolide ciro, 167 milyon euro yatırım ve 10 milyon adet de üretim ile kapatacağını söyledi.

Özdemir, 2008'de 8 milyar YTL konsolide ciro, 170 milyon euro yatırım ve 11 milyon adet üretim hedefleyen şirketin, 'konsolidasyon ve şirket alımlarıyla' büyümeye devam edeceğini kaydetti. Arçelik'in son 5 yılda beyaz eşya satışlarını Türkiye'de ikiye, uluslararası satışlarını da yaklaşık 3 katına çıkardığını da belirten Özdemir, "Yurtdışı satışlarımızın ciro içindeki payını en az yüzde 50 seviyesine yükseltmek hedefimize planlarımızdan önce ulaştık" dedi. Özdemir, 2007'de de yüzde 28 artan yurtdışı satışlarının 2008'de de yüzde 23 artmasının beklendiğini kaydetti.

Türkiye beyaz eşya pazarının geçen yıl yüzde 7 küçüldüğünü söyleyen Özdemir, "Bu yıl yüzde 5-6 büyüme bekliyorum" dedi. Aka Gündüz Özdemir, LCD televizyonda Avrupa pazarının bu yıl yüzde 30 büyümesinin beklendiğini söyledi. Arçelik'in büyük hissedar olduğu Beko Elektronik'in Grundig'in tamamını satın aldığını da hatırlatan Özdemir, "Avrupa'da Grundig markası ile 2007 yılında 500 bin adet olan LCD televizyon satışlarını bu yıl 800 bin adete çıkartarak yüzde 60'lık bir büyüme hedefliyoruz" diye konuştu.

Özdemir, bu yıl Almanya'nın yanı sıra Rusya ve Kuzey Afrika'yı da hedeflerine dahil ettiklerini vurguladı. Aka Gündüz Özdenir, Türkiye'de teknomarketlerin büyümeye devam ettiğini belirterek, "Neredeyse, her köşe başında, teknomarket mağazası açılıyor" dedi. Özdemir, Arçelik'in faaliyetleri içerisinde elektronik ürünlerin payının yüzde 20 civarında olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Sektördeki bu gelişmelerden etkilenmememiz mümkün değil . Ama iş kaybımızı çok rahat kapatabiliriz.

Biz, beyaz eşya ürünlerimizi teknomarketlere vermeyeceğiz. Bayilik sisteminin arkasındayız." Profilo'da yaşanan mali sıkıntının sorulması üzerine Aka Gündüz Özdemir, yaklaşık 6 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olan elektronik pazarında, teknolojik geçiş sürecinde bir sıkıntı yaşandığını ifade ederek, 2007'de LCD televizyon ihracatının yüzde 50 seviyesinden yüzde 30'la gerilediğini söyledi. Elektronik sektöründe yaşanan sıkıntının

Başbakan Erdoğan'nın da gündeminde olduğunu ifade eden Özdemir, şunları söyledi: "Bu sektörde, LCD panel için yapılması gereken yatırım yaklaşık 3.5 milyar dolar. Özel sektörün, bu yatırımı yapması beklenemez. Öte yandan, Uzakdoğulu firmalar ciddi teşvikler alıyor. Son bir yıldır üretimlerini Doğu Avrupa ülkelerine kaydırdılar. Türkiye'de de 40 yıldır sektörü geliştiren firmalar korunmalıdır. Hiçbir firmanın kapanmasını arzu etmeyiz. Hükümetle sektörün sorunlarına yönelik görüşmelerimiz devam ediyor. Bu konuda çok iyi adımlar atılmasını bekliyoruz."
 
A

alparslan

Kullanıcı
2 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
gerçektende bazı şirketlerimiz dünya markası olmuş durumdalar
onlardan beklenen daha fazla istihdam
çünkü kriz zamanlarında bu firmalar az kişiyle fazla iş yapmasını öğrendiler
ama şimdi ortada görülen bir kriz yok veya uzak gözüküyor
o yüzden bu tip firmaların istihdam dada başı çekmeleri lazım
:)
 
E

esranur

Kullanıcı
19 Mar 2007
En iyi cevaplar
0
0
kim ne dersin, bazı markalar gercekten iyi durumda..gurur  duyuyoruz :)
 
Z

Zynep

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
alparslan' Alıntı:
gerçektende bazı şirketlerimiz dünya markası olmuş durumdalar
onlardan beklenen daha fazla istihdam
çünkü kriz zamanlarında bu firmalar az kişiyle fazla iş yapmasını öğrendiler
ama şimdi ortada görülen bir kriz yok veya uzak gözüküyor
o yüzden bu tip firmaların istihdam dada başı çekmeleri lazım
:)

Yok mu gerçekten kriz?
 
S

serhatt

Kullanıcı
2 Ara 2007
En iyi cevaplar
0
0
Türk firmalarını gururla çevremizde telafuz ediyorum
 
S

sterious

Kullanıcı
28 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
eksik olan firmalar var ama hepsiyle gurur duyup bunların ürünlerini kullanmalıyız...
 
Üst