Codex
Özgür Şahin
Site Kurucusu
Girişimciler markaları için yarattıkları Twitter hesabına ek olarak, kişisel Twitter hesabı da açmalı. Çünkü çoğu tüketici, bir markanın arkasındaki ismi daha yakından tanımak istiyor ve sosyal medya onlara bu istediklerini vermek için girişimcilere eşsiz bir fırsat sunuyor.
Sosyal medya aracılığıyla girişimciler, kendi hayatlarından bir kesit sunarak ya da bakış açılarını göstererek müşterileriyle markalarından bağımsız bir şekilde yakın ilişki kurma şansı yakalayabilirler. Bunu yaparken tabii ki amaçlarının müşterinin markaya bağlılığını artırmak olduğunu unutmamalılar.
Müşterilerinizin sizin farklı yönlerinizi görüp sizi gerçek bir insan olarak görebilmesi için hakkında tweet atmanız gereken 10 şey:
1. Kişisel haberler: Kişisel hayatınızın büyük olaylarını paylaşın. Tatiller, düğünler ve doğumlar gibi yakın arkadaşlarınızla paylaşabileceğiniz konulardan bahsediyoruz. Bu takipçilerinizi size yakın hissettirecektir. Ayrıca bu sayede benzer deneyimler yaşamış takipçilerinizle yakın iletişim kurma şansı da yakalayabilirsiniz.
2. Hatalar ve dersler: Hatalarınızı ve onlardan çıkardığınız dersleri paylaşmak gelişme göstergesidir, zayıflık değil. “Bu hafta ne öğrendim” gibi bir tweet postu paylaşın ve takipçilerinizin nasıl cevap verdiğine bakın.
3. Soruları cevaplayın: Eğer birisi size Twitter’da bir şey soruyorsa ve siz de cevabı biliyorsanız, paylaşmaktan çekinmeyin. Bu sonra sizi sektörünüze ilişkin “Çok sorulan sorular” gibi bir yazı derlemeye itebilir ve daha sonraki takipçilerinizle bunu da paylaşabilirsiniz.
4. Makale linki paylaşma: Makale paylaşırken, kendi görüşünüzü belirtmeyi de unutmayın. Diğerlerini neden bu makaleyi beğendiğiniz ya da beğenmediğiniz konusunda bilgilendirin. Ancak paylaşacağınız makaleyi seçip düşüncelerini paylaşırken düşüncelerinizin sizin toplumsal imajınıza katkı sağladığını da göz önünde bulundurun.
5. Gördüğünüz sıradışı şeylerin fotoğrafları: Eğer bir şey dikkatinizi çekiyorsa, bu diğerlerinin de dikkatini çekebilir. Peki öyleyse neden onu Twitter’da paylaşmayasınız? Gördüğünüz etkileyici bir ürünü, yemeği ve mimari yapıyı Twitter hesabınızda paylaşabilirsiniz.
6. Okuduğunuz kitaptan bir alıntı: Okuduğunuz kitapta altın değerinde bir sözle karşılaştığınız zaman, bunu takipçilerinizle paylaşın. Bu sadece sizin iyi bir okuyucu olduğunuzu göstermekle kalmaz, aynı zaman bilgeliğe önem veren biri olduğunuza da işaret eder.
7. İlginç reklam: İlginç bir reklam panosu veya farklı bir reklam içeriği dikkatinizi çektiğinde, onun fotoğrafını çekip paylaşın. Herkes zeki bir pazarlama örneğinden bir şeyler öğrenebilir.
8. Küçük eğlence alışverişleri: Yeni aldığınız müzik CD’si, video oyunları veya spor malzemelerini paylaşmak, benzer bir ilgi alanına sahip olan takipçilerinizle aranızda sıcak bir iletişim oluşmasını sağlayabilir.
9. İş dünyasının dışından içgörüler paylaşın: Başarılı sporcuların, askeri liderlerin ve sanatçıların değerli sözleri, bize iş dünyasında başarı için gerekli olan liderlik ve yenilik konularında eşsiz ipuçları verebilir.
10. Ortaya koyduğunuz ürünler: Yaptıklarınızla ilgili de linkler paylaşabilirsiniz ancak bunu sadece profesyonel ürünlerinizle sınırlamayın. Eğer bir hobiniz ya da yaratıcı bir şey için tutkunuz varsa paylaşın.
Sosyal medya aracılığıyla girişimciler, kendi hayatlarından bir kesit sunarak ya da bakış açılarını göstererek müşterileriyle markalarından bağımsız bir şekilde yakın ilişki kurma şansı yakalayabilirler. Bunu yaparken tabii ki amaçlarının müşterinin markaya bağlılığını artırmak olduğunu unutmamalılar.
Müşterilerinizin sizin farklı yönlerinizi görüp sizi gerçek bir insan olarak görebilmesi için hakkında tweet atmanız gereken 10 şey:
1. Kişisel haberler: Kişisel hayatınızın büyük olaylarını paylaşın. Tatiller, düğünler ve doğumlar gibi yakın arkadaşlarınızla paylaşabileceğiniz konulardan bahsediyoruz. Bu takipçilerinizi size yakın hissettirecektir. Ayrıca bu sayede benzer deneyimler yaşamış takipçilerinizle yakın iletişim kurma şansı da yakalayabilirsiniz.
2. Hatalar ve dersler: Hatalarınızı ve onlardan çıkardığınız dersleri paylaşmak gelişme göstergesidir, zayıflık değil. “Bu hafta ne öğrendim” gibi bir tweet postu paylaşın ve takipçilerinizin nasıl cevap verdiğine bakın.
3. Soruları cevaplayın: Eğer birisi size Twitter’da bir şey soruyorsa ve siz de cevabı biliyorsanız, paylaşmaktan çekinmeyin. Bu sonra sizi sektörünüze ilişkin “Çok sorulan sorular” gibi bir yazı derlemeye itebilir ve daha sonraki takipçilerinizle bunu da paylaşabilirsiniz.
4. Makale linki paylaşma: Makale paylaşırken, kendi görüşünüzü belirtmeyi de unutmayın. Diğerlerini neden bu makaleyi beğendiğiniz ya da beğenmediğiniz konusunda bilgilendirin. Ancak paylaşacağınız makaleyi seçip düşüncelerini paylaşırken düşüncelerinizin sizin toplumsal imajınıza katkı sağladığını da göz önünde bulundurun.
5. Gördüğünüz sıradışı şeylerin fotoğrafları: Eğer bir şey dikkatinizi çekiyorsa, bu diğerlerinin de dikkatini çekebilir. Peki öyleyse neden onu Twitter’da paylaşmayasınız? Gördüğünüz etkileyici bir ürünü, yemeği ve mimari yapıyı Twitter hesabınızda paylaşabilirsiniz.
6. Okuduğunuz kitaptan bir alıntı: Okuduğunuz kitapta altın değerinde bir sözle karşılaştığınız zaman, bunu takipçilerinizle paylaşın. Bu sadece sizin iyi bir okuyucu olduğunuzu göstermekle kalmaz, aynı zaman bilgeliğe önem veren biri olduğunuza da işaret eder.
7. İlginç reklam: İlginç bir reklam panosu veya farklı bir reklam içeriği dikkatinizi çektiğinde, onun fotoğrafını çekip paylaşın. Herkes zeki bir pazarlama örneğinden bir şeyler öğrenebilir.
8. Küçük eğlence alışverişleri: Yeni aldığınız müzik CD’si, video oyunları veya spor malzemelerini paylaşmak, benzer bir ilgi alanına sahip olan takipçilerinizle aranızda sıcak bir iletişim oluşmasını sağlayabilir.
9. İş dünyasının dışından içgörüler paylaşın: Başarılı sporcuların, askeri liderlerin ve sanatçıların değerli sözleri, bize iş dünyasında başarı için gerekli olan liderlik ve yenilik konularında eşsiz ipuçları verebilir.
10. Ortaya koyduğunuz ürünler: Yaptıklarınızla ilgili de linkler paylaşabilirsiniz ancak bunu sadece profesyonel ürünlerinizle sınırlamayın. Eğer bir hobiniz ya da yaratıcı bir şey için tutkunuz varsa paylaşın.
Marjinal E-Bülten