Farkınız Ne? ( reklam sektörü dikkat)

  • Konbuyu başlatan GulsahToptas
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde GulsahToptas tarafından oluşturulan Farkınız Ne? ( reklam sektörü dikkat) başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,052 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı Farkınız Ne? ( reklam sektörü dikkat)
Konbuyu başlatan GulsahToptas
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan GulsahToptas
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Farkınız Ne?

Bildiğiniz üzere ülkemizde reklam sektörü çok hızlı gelişti ve şu anda sektörde Avrupa’nın  en iyilerindeniz. Gerçekten de iyiyiz. Fakat, reklamcılık adına çok başarılı örneklerin yanı sıra, kendisini komik duruma düşüren ve “nasıl yani?” dedirten örnekler de az değil.

İyi bir şirketin broşüründe yazılı bir reklam : “Farklıyız. Bizimle çalışın.” Nasıl?! Farkları nerede bilemiyorum, hiçbir mesaj vermiyor. Aslında veriyor, “biz de diğerleri gibi farklı olduğumuzu söylüyoruz, yani aynıyız” diyor. Boş, israf, yazık...

Şimdi diğer reklamın aksine -iyi düşünülmüş, bence başarılı- bir reklam hatırlayalım, bir tuvalet kağıdı reklamı...

“İşaretli yerinden kopanlar, yumuşak olanlar, uzun ömürlü olanlar vs. ÖNE ÇIKSIN!” Sonunda bir tanesi kalıyor ve bu arada ürün ile ilgili tüm mesajlar veriliyor. Tabii rakipleri ya da meslektaşları ile taşıdığı ortak özellikler ve onlardan farkları da... Reklam sektörü ayrı bir dünya, fakat burada dikkat çekmek istediğim nokta farklı. Farklı olmak. Rekabet edebilmek, ayakta kalabilmek, yarın da varolabilmek için, farklı olmak. Otel isen yastığınla farklı olmak, mağaza isen sadakat kartın ile farklı olmak, banka isen müşterileri bekletme süreni kısaltarak farklı olmak...

Kendi durumunuzu gözden geçirin, tarafsızlık gözlüğünüzü takın, öyle bakın. Diğerlerinden sizi ayıran nedir? Verdiğiniz güven mi, kaliteniz mi, ürün çeşitliliğiniz mi, müşteri alışkanlıklarını izleyerek kişiye özel hizmet veriyor olmanız mı? Hangisi yada ne? Aşağıda, müşteriler tarafından tercih edilme nedenlerini sıraladım, bunlardan birini seçip, o yönde farklılık otaya koyabilirsiniz. 

1.      Bol ürün çeşidi

2.      Yüksek kaliteli ürünler

3.      Satış elemanlarının eğitimli olması

4.      Düşük fiyatlar

5.      Taksitli satış

6.      Kasa – paketleme hizmetlerinde çabukluk

7.      Personelin sıcak yaklaşımı

8.      Ulaşım kolaylığı

9.      Park olanağı

10.  Satılan ürünü değiştirme kolaylığı

11.  Mağaza düzenlemesi

12.  Ürün teşhiri

13.  Hatırda kalacak mağaza ismi (yeni açacaksanız)

14.  Güvenilir mağaza reklamları

15.  Kampanya ve mağaza içi sürekli aktiviteler

16.  Bütünleşik pazarlama faaliyetleri (tek mesaj)

17.  Hizmet kalitesi

18.  Internet uygulamaları

Kimimiz bunu daha önce düşünmedi belki de. Satmaktı derdi. Şimdilerde o da satamaz oldu! Bu tür şeylere kafa yormayanlar için, baltayı bilemek diye bir hikaye var, birlikte okuyalım.

"Çalışacağım ve kendimi hazırlayacağım. Ve bir gün şans kapımı çalacak." Abraham LINCOLN

Bir ormanda iki kişi ağaç kesiyormuş. Birinci adam sabahları erkenden kalkıyor, ağaç kesmeye başlıyormuş, bir ağaç devrilirken hemen diğerine geçiyormuş. Gün boyu ne dinleniyor ne öğle yemeği için kendine vakit ayırıyormuş. Akşamları da arkadaşından bir kaç saat sonra ağaç kesmeyi bırakıyormuş. İkinci adam ise arada bir dinleniyor ve hava kararmaya başladığında eve dönüyormuş. Bir hafta boyunca bu tempoda çalıştıktan sonra ne kadar ağaç kestiklerini saymaya başlamışlar. Sonuç: İkinci adam çok daha fazla ağaç kesmiş. Birinci adam öfkelenmiş :

"Bu nasıl olabilir? Ben daha çok çalıştım. Senden daha erken işe başladım, senden daha geç bitirdim. Ama sen daha fazla ağaç kestin. Bu işin sırrı ne?" İkinci adam yüzünde tebessümle yanıt vermiş :

"Ortada bir sır yok. Sen durmaksızın çalışırken ben arada bir dinlenip baltamı biliyordum. Keskin baltayla, daha az çabayla daha çok ağaç kesilir."

Sektörümüz açısından bakarsak, hikayeden çıkan sonuç çok açık. Sadece satmaya odaklanırsan kaybedersin! Strateji geliştirmeye, elindeki silahı tanımaya ve ona bakmaya, daha fazla nasıl yararlanabileceğini anlamaya zaman ayırmalısın!

Şimdi  sıra sizde...

Sizi diğerlerinden farklı kılan şeyleri ortaya çıkarmanın ve müşterilerinize bunu hissettirmenin zamanı geldi, geçiyor. Kazananlardan olmanız dileği ile... 


Ergün Güler


 
Üst