G
Gozde
Kullanıcı
Nosyon Yaratıcısı, düşünce geliştirme direktörü gibi meslekler şimdilik yabancı olduğunuz terimler olabilir. Ama gelişen teknoloji, küreselleşme ve rekabet sayesinde ileride kartvizitlerde bu mesleklerle karşılaşabilirsiniz
Nosyon Yaratıcısı
Bir markanın sahip olduğu her şey ondan sorulacak. Onlar için markaların genetik uzmanları demek hiç de yanlış olmaz. Yenilik ise nosyon yöneticileri için olmazsa olmaz bir kavram. Üniversitelerin iletişim, medya ve işletme bölümünden mezun olanlar bu mesleği seçebilirler.
Düşünce Geliştirme Direktörü
Düşünce geliştirme direktörünün ofiste oturup yeni düşünceler geliştirmek olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu unvana sahip kişiler, yeni fikirleri yalnızca istatsitiki verilere dayalı olarak değil sokak sokak gezip, insanlardan birebir dinleyerek geliştirecek. İletişime dayalı bir meslek olduğu için üniversitlerin sosyal bilimler fakülteleri mezunları tercih edilebilir.
Yaratıcılık Uzmanı
Bir yaratıcılık uzmanının görevi insanları yaratıcılığa yönlendirebilecek her şeyi yapmak olacak. Onlar için önemli olan ürünün ne olduğu değil, onu farklı kılan özelliklerin ne olduğu. Endüstri tasarımları mezunları yaratıcılık uzmanı olabilirler.
Potansiyel Şefi
Yeni bir ürün geliştirildiğinde potansiyel şefi ürünün yer alması gereken potansiyel pazarlara karar verecek. Ya da buna uygun stratejiler geliştirecek. Bu mesleği yapmak için üniversitelerin mühendislik, iktisadi ve idari bölümlerinden mezun olmak gerekiyor.
Bilgi Güvenliği
Yöneticisi Zaten bu işi yapan kişiler şirketlerde mevcut diyorsanız bir kez daha düşünün. Çünkü bilgi güvenliği yöneticileri yalnızca şirketlerin mevcut bilgi sistemlerini korumakla kalmayacak, olası bir hacker saldırısına karşı önlem alabilmek ya da taarruzda bulunabilmek için iyi niyetli hacker'larla da iş ilişkileri kuracak ve sürekli irtibat halinde olacak. Bu meslek için üniversitelerin mühendislik fakültelerinden mezun olunması ve iletişim konusunda gerekli donanaıma sahip olunması gerekiyor.
Gerçeklik Yöneticisi
Yeni bir fikriniz var ve bu girişimle para kazanmayı hedefliyorsunuz. Ya da sahip olduğunuz fikrin şirket karlarını katlayacağına inanıyorsunuz. Özellikle internet bazlı şirketlerde gerçeklik yöneticisi bir fikrin sanal dünyadaki gerçekliğini ve uygulanabilirliğini denetleyecek. İletişim bilgisi şart olan bir dal.
Hız Direktörü
Hız direktörü çalıştığı şirketin yeniliklerden bir an önce haberdar olmasını sağlayacak. Piyasaya yeni çıkan bir albüm ya da bir kitabın bir an önce duylmasını hız konusunda uzman kişiler yapacak. Üniversitelerin iletişim fakültelerinden mezun olmaları gerekiyor.
Alışveriş Koçu
Alışveriş koçluğu, özellikle vakit sıkıntısı yaşayan profesyoneller tarafından tercih ediliyor. Alışveriş koçu sizin için alışverişe çıkıp sizi hem zaman hem de para israfından kurtarıyor. Moda tasarımı okuyanlar yapabilir.
Özge Zeki