En itibarlı şirketler ve en büyük şirketler belli oldu...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Codex
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
Katılım
14 May 2006
Puanları
48
Konum
Çanakkale
Web
www.kendinigelistir.com
İstanbul Sanayi Odası, cirolarına göre 500 Büyük Şirketi yayınladı. Capital Dergisi de yılbaşında En Beğenilen Şirketler araştırmasının sonuçlarını vermişti. İşadamlarına sınav sorusu: Hangi listede üst sıralarda yer almak isterdiniz?

Seçenekler arasında "Her ikisinde de?" varsa, yanıt belli. İlginçtir ilk 20'ye iki listede girmeyi başarmış, sadece 4 şirket var: Arçelik, Vestel, Ford, Beko..


Tabii ki itibar listesinde üst sıralarda olmak çok daha önemli. "İri" şirket olmakla "büyük" şirket olmak arasındaki fark orada çıkar ortaya. Başta Thomas Harris - B&M araştırması olmak üzere, tüm araştırmalar itibarı yüksek şirketlerin şu avantajlarının altını çiziyor:

1. Ürünleri daha yüksek fiyata satabilmek, 2. Daha az stokla çalışmak, 3. Daha iyi elemanları alabilmek, 4. Krizlerden daha az etkilenmek, 5. Hisse senetlerini daha iyi koşullarda pazarlayabilmek, 6. Her şeyden önemlisi geleceğe daha güvenli bakabilmek.

Kişiler bazına inersek, şöhretli olmakla bireysel marka olabilmek arasındaki farka benzer bu. Sadece ilk 20'yi değil, tüm listeyi karşılaştırın, aradaki farkı daha net göreceksiniz...

En itibarlı (beğenilen) şirketler (Capital):

1.Turkcell, 2. Arçelik, 3. Koç Holding, 4. Sabancı Holding, 5. Vestel, 6. Garanti Bankası, 7. Ülker, 8. Coca Cola/Unilever, 9. Eczacıbaşı Topluluğu, 10. Procter & Gamble, 11. Zorlu Holding, 12. Doğuş Holding, 13. Microsoft, 14. İş Bankası, 15. Akbank ve Ford, 16. Beko, 17. Boyner Holding, 18. Efes Pilsen, 19. Mavi Jeans, 20. Pfizer.

En büyük şirketler (İSO):

1. Tüpraş, 2. Ford, 3. Toyota, 4. EÜAŞ, 5. Arçelik, 6. Ereğli Demir ve Çelik, 7. Oyak-Renault, 8. Vestel, 9. Tofaş, 10. Aygaz, 11. Şeker Fabrikaları A.Ş., 12. Beko, 13. Mercedes-Benz, 14. Petkim, 15. İçdaş, 16. Unilever, 17. Milangaz, 18. Habaş 19. TKİ, 20. İskenderun Demir Çelik.
Yazan : Ali Saydam
Kaynak : www.aksam.com.tr
 
Demekki itibarı yüksek şirketlerden çok alışveriş yapmayacağız. Yani birebir tüketici alışverişi..

He bir de
1. Ürünleri daha yüksek fiyata satabilmek
Fiyatı yüksek diye illa kaliteli olacak anlamına gelmiyor demekki..
 
dideM' Alıntı:
Demekki itibarı yüksek şirketlerden çok alışveriş yapmayacağız. Yani birebir tüketici alışverişi..

He bir de
1. Ürünleri daha yüksek fiyata satabilmek
Fiyatı yüksek diye illa kaliteli olacak anlamına gelmiyor demekki..

Yüksek fiyatla satabilmek denmiş zaten Didem.
Liste başı Türkcell. Nerdeyse abonelerinin bile, hakl deyimiyle "kazıkçı" olduğundan yakındığı şirket.
 
Yüksek fiyatla satabilmek denmiş zaten Didem.
Liste başı Türkcell. Nerdeyse abonelerinin bile, hakl deyimiyle "kazıkçı" olduğundan yakındığı şirket.
Tamam abla, benim de demek istediğim sırf itibar diye yüksek fiyata satıyorlar. Ama ondan daha kaliteli malzeme,..vs. satan şirketler mutlaka vardır fakat bilinmiyor ve pahalı ise iyidir diye pahalıyı alıyor insanlar. Dediğin gibi Turkcell mesela.. İnanılmaz pahalı!
 
şirket politikasının da dediği gibi , İsterlers Kullanmasınlar (: ya da almasınlar (:
 
Özlem' Alıntı:
malesef kalite ve işlevsellikten ziyade sırf markaya para yatıran çok insan var günümüzde

Yalnız, kendini gerçekten kanıtlayarak "marka" olabilmiş ürünlere haksızlık etmemek gerek diye düşünüyorum ben ve İngilizler'in meşhur sözünü anımsıyorum; "Ucuz mala para verecek kadar zengin değilim!"
 
Kesinlikle bazı şeylerde marka ya bende bakarım
sonuçta o isimi zedelememek adına kalitedeye çok önem veriliyor.
Benim sözüm sırf markaya bakıp diğer hiçbiR özelliğiyle ilgilenmiyenlereydi. 
Böyle insanlarlada çokca karşılaşıyorum etrafımda.
 
Yalnız, kendini gerçekten kanıtlayarak "marka" olabilmiş ürünlere haksızlık etmemek gerek diye düşünüyorum ben ve İngilizler'in meşhur sözünü anımsıyorum; "Ucuz mala para verecek kadar zengin değilim!"
İlla ucuzluk ararsak o zaman haklısın ama kaliteden bahsediyorsak, markalaşmış ürünler kadar kaliteli ve onlardan daha ucuz bir çok ürün var bence..
Bir örnek vereyim, birebir değil ama bağlantı kurulabilecek bir şey..

İkinci el otomobil satan bir galerici paraya sıkışıyor ve gerçek fiyatından biraz daha düşüğe acil bir arabayı satmak istiyor. gelen müşteriler ne diyor biliyor musunuz!? Neden bu kadar ucuz, ucuzsa kesin bir şey vardır bunda, almam diyor ve pahalı olanı seçiyor. Oysaki aralarında hiç bir fark yok!
 
Bu konuda doğrusun Didem.
Benim söz ettiğim aslında genel durum.
Dün aynı konuda tereddüte düştüm. Ev ilanlarına bakıyorum, üstelik emlakçı arada ve garanti veriyor, "Bizde terslik olmaz, muhatabınız biziz!" diye ve harika bir ev ilanı var, üstelik müstakil ve mobilyalı! Aradığımdan çok daha alası yani, ama gidip temas kuramıyorum. Nedeni emlakçı şirketin adını daha önce duymamış olmam! Belki çok bildiğimiz şirketlerden biri olsa, o evde bu kadar zamandır beklemezdi?
 
Nedeni emlakçı şirketin adını daha önce duymamış olmam! Belki çok bildiğimiz şirketlerden biri olsa, o evde bu kadar zamandır beklemezdi?
Kesinlikle! Yeni oluşumlara hiç fırsat tanımıyoruz. Gerçi bu bizim de suçumuz değil pek! Fırsat tanıdığımız ve bundan yararlananlar olmasaydı..
 
Geri
Üst