M
M
Kullanıcı
İş görüşmelerinde her ayrıntı önemlidir. Çünkü ayrıntılar diğer adaylar arasından sıyrılıp öne çıkmanızı sağlayacak anahtardır. İş görüşmesinde öne çıkma denkleminin çözümü ise çok basit: Kendinizi sevdirmelisiniz. Peki nasıl mı?...
FİRMANIN SİZİ SEVMESİNİ SAĞLAMANIN 10 YOLU
İş görüşmeleri genelde çok korkutucudur. Ne kadar başarılı ve yetenekli olursanız olun, firma sizden hoşlanmazsa işi alma şansınız asla yoktur. Günümüzdeki zor ekonomik koşullar nedeniyle elinizdeki bütün avantajlar sizin için çok önemlidir. Denklem çok basittir: Kendinizi sevdirmelisiniz.
İşte işi alma şansınızı arttıracak, doğru bir izlenim bırakmanızı sağlayacak ve neler yapmanız gerektiğini anlatacak 10 öneri:
1. SÜREKLİ GÜLÜMSEMEKTEN KAÇININ
İş görüşmesi sırasında gereğinden fazla gülümsemeniz sizi gergin ve özgüvensiz gösterir. Cana yakın ve samimi olmaktansa, sürekli gülümsemek yapmacık görünmenize sebep olur. Nasıl davranmanız gerektiğine dair ayna karşısında veya arkadaşlarınızla pratik yapın.
2. YERİNDE KONUŞUN
İş görüşmesi sırasında çalışacağınız firmayla ilgili bilgi sahibi olmanız gerekir. Saçma sapan, gereksiz ve sadece sizi ilgilendiren bilgileriniz işi almanızı sağlamaz. Görüşmeyi doldurmak amacıyla gereksiz konuşmalar yapmak zorunda değilsiniz. Firmayla ve yaptıkları işle ilgili konuşmanın yollarını bulmalı ve bu konularda bilgi sahibi olduğunuzu kanıtlamalısınız. Rastgele ve gereksiz konuşmaktansa sessiz kalmayı tercih edin.
3. TERLİ OLMAYIN
Bir sporcu atleti giymeniz veya çok salaş giyinmeniz işi kaybetmenize sebep olabilir. Terli avuç içi veya alnınızın ortasında bir bant çok itici olabilir. Spor koçu olmak için başvuru yapmadığınızı unutmayın. Terlemek zayıf ve gergin bir karakterin işareti olabilir. Firmanın karşısında rahatsız edici olmak istemezsiniz.
4. ATAK OLUN
Firmalar projelere katılmak ve çalışmak için hevesli adayları tercih ederler. Tereddüt etmek ve mantıklı konuşamamak çok olumsuz bir imaj çizer. Sizi zorlayabilecek işlere karşı çalışma isteğiniz olup olmadığına dair gelebilecek sorulara evet demeyi öğrenin.
5. HAZIRLIKLI OLUN
Öğle yemeği odasının nerede olduğu, toplantı odasının hangi katta bulunduğu gibi sorular sormanız firmanın hakkınızda hazırlıksız olduğunuzu ve girişimcilikten yoksun olduğunuzu düşünmesine sebep olur. Hazırlıklı olun ve şirketin rutinleriyle, işlevleriyle ve politikalarıyla ilgili sorular sormayın.
6. YALAN SÖYLEMEYİN
Çalışma sonuçları gösterir ki çalışanlar işleriyle ilgili sıkça yalan söyler. Yalan söylemek size çok zarar verir ve bir iş görüşmesi sırasında küçük, beyaz bir abartma bile yalan olarak kabul edilir. Yeteneklerinizi abartmayın ve özgeçmişinizde yalan bilgilere asla yer vermeyin. Kendine güvenerek konuşma ve abartarak konuşma arasında büyük farklılıklar vardır. Tek bir yalan bile bütün iş görüşmenizi mahvedebilir ve başarılı firma en küçük yalanı bile hemen fark eder ve sizi kapıyı gösterir.
7. KÖTÜ BİR KOMEDYEN OLMAYIN
Mizah anlayışı bazen çok öznel olabilir dolayısıyla iş görüşmesi sırasında bir şaka yapmadan önce ne söyleyeceğinizi iyice ölçüp biçmelisiniz. Büyük bir ihtimalle firmanın alınganlıkları hakkında bir bilginiz yoktur dolayısıyla bırakın neye isterlerse ona gülsünler; şaka yapmayın. Öte yandan bazen bir iş görüşmesindeki gerginliği dağıtmanın tek yolu küçük bir espridir, yani nezaket sınırlarında yapılan küçük bir esprinin size faydası olabilir.
8. YÜKSEK BEKLENTİLİ GÖRÜNMEYİN
Eğer ideal ofis düzeninden, sizin için en uygun koltuktan ve içeceğiniz suyun kesinlikle maden suyu olması gerektiğinden bahsederseniz, firma bütün iyi özelliklerinizi göz ardı ederek size kibarca kapıyı gösterebilir. Bugünlerde kimse ayrıntılarla çok uğraşan ve zor beğenen birini iş yerinde görmek istemez.
9. DOĞRU SORULARI SORUN
Çoğu iş görüşmenizde işe alınması planlanan adaya soru sorma hakkı tanınır. Zekânızı kullanın ve masanın karşısındaki kişiyi dikkatle inceleyerek karakteriyle ilgili ipuçları yakalayıp doğru soruları sorun. Amaçsız birçok soru sormak sizi şirketin kaynaklarını ve zamanını boşuna harcayacak biri gibi gösterecektir.
10. SERT AÇIKLAMALARDAN KAÇININ
Çok keskin konuşmalar ve sert açıklamalar hakkınızda kötü düşünülmesine sebep olur ve başkalarının üstünden prim yapmaya çalışıyor gibi görünebilirsiniz. Eğer eski firmanız hakkında cehennemden farksızdı derseniz, o firmayı ararlar ve asıl şeytanın kim olduğunu öğrenirler.
Kaynak : www.monster.com.tr
FİRMANIN SİZİ SEVMESİNİ SAĞLAMANIN 10 YOLU
İş görüşmeleri genelde çok korkutucudur. Ne kadar başarılı ve yetenekli olursanız olun, firma sizden hoşlanmazsa işi alma şansınız asla yoktur. Günümüzdeki zor ekonomik koşullar nedeniyle elinizdeki bütün avantajlar sizin için çok önemlidir. Denklem çok basittir: Kendinizi sevdirmelisiniz.
İşte işi alma şansınızı arttıracak, doğru bir izlenim bırakmanızı sağlayacak ve neler yapmanız gerektiğini anlatacak 10 öneri:
1. SÜREKLİ GÜLÜMSEMEKTEN KAÇININ
İş görüşmesi sırasında gereğinden fazla gülümsemeniz sizi gergin ve özgüvensiz gösterir. Cana yakın ve samimi olmaktansa, sürekli gülümsemek yapmacık görünmenize sebep olur. Nasıl davranmanız gerektiğine dair ayna karşısında veya arkadaşlarınızla pratik yapın.
2. YERİNDE KONUŞUN
İş görüşmesi sırasında çalışacağınız firmayla ilgili bilgi sahibi olmanız gerekir. Saçma sapan, gereksiz ve sadece sizi ilgilendiren bilgileriniz işi almanızı sağlamaz. Görüşmeyi doldurmak amacıyla gereksiz konuşmalar yapmak zorunda değilsiniz. Firmayla ve yaptıkları işle ilgili konuşmanın yollarını bulmalı ve bu konularda bilgi sahibi olduğunuzu kanıtlamalısınız. Rastgele ve gereksiz konuşmaktansa sessiz kalmayı tercih edin.
3. TERLİ OLMAYIN
Bir sporcu atleti giymeniz veya çok salaş giyinmeniz işi kaybetmenize sebep olabilir. Terli avuç içi veya alnınızın ortasında bir bant çok itici olabilir. Spor koçu olmak için başvuru yapmadığınızı unutmayın. Terlemek zayıf ve gergin bir karakterin işareti olabilir. Firmanın karşısında rahatsız edici olmak istemezsiniz.
4. ATAK OLUN
Firmalar projelere katılmak ve çalışmak için hevesli adayları tercih ederler. Tereddüt etmek ve mantıklı konuşamamak çok olumsuz bir imaj çizer. Sizi zorlayabilecek işlere karşı çalışma isteğiniz olup olmadığına dair gelebilecek sorulara evet demeyi öğrenin.
5. HAZIRLIKLI OLUN
Öğle yemeği odasının nerede olduğu, toplantı odasının hangi katta bulunduğu gibi sorular sormanız firmanın hakkınızda hazırlıksız olduğunuzu ve girişimcilikten yoksun olduğunuzu düşünmesine sebep olur. Hazırlıklı olun ve şirketin rutinleriyle, işlevleriyle ve politikalarıyla ilgili sorular sormayın.
6. YALAN SÖYLEMEYİN
Çalışma sonuçları gösterir ki çalışanlar işleriyle ilgili sıkça yalan söyler. Yalan söylemek size çok zarar verir ve bir iş görüşmesi sırasında küçük, beyaz bir abartma bile yalan olarak kabul edilir. Yeteneklerinizi abartmayın ve özgeçmişinizde yalan bilgilere asla yer vermeyin. Kendine güvenerek konuşma ve abartarak konuşma arasında büyük farklılıklar vardır. Tek bir yalan bile bütün iş görüşmenizi mahvedebilir ve başarılı firma en küçük yalanı bile hemen fark eder ve sizi kapıyı gösterir.
7. KÖTÜ BİR KOMEDYEN OLMAYIN
Mizah anlayışı bazen çok öznel olabilir dolayısıyla iş görüşmesi sırasında bir şaka yapmadan önce ne söyleyeceğinizi iyice ölçüp biçmelisiniz. Büyük bir ihtimalle firmanın alınganlıkları hakkında bir bilginiz yoktur dolayısıyla bırakın neye isterlerse ona gülsünler; şaka yapmayın. Öte yandan bazen bir iş görüşmesindeki gerginliği dağıtmanın tek yolu küçük bir espridir, yani nezaket sınırlarında yapılan küçük bir esprinin size faydası olabilir.
8. YÜKSEK BEKLENTİLİ GÖRÜNMEYİN
Eğer ideal ofis düzeninden, sizin için en uygun koltuktan ve içeceğiniz suyun kesinlikle maden suyu olması gerektiğinden bahsederseniz, firma bütün iyi özelliklerinizi göz ardı ederek size kibarca kapıyı gösterebilir. Bugünlerde kimse ayrıntılarla çok uğraşan ve zor beğenen birini iş yerinde görmek istemez.
9. DOĞRU SORULARI SORUN
Çoğu iş görüşmenizde işe alınması planlanan adaya soru sorma hakkı tanınır. Zekânızı kullanın ve masanın karşısındaki kişiyi dikkatle inceleyerek karakteriyle ilgili ipuçları yakalayıp doğru soruları sorun. Amaçsız birçok soru sormak sizi şirketin kaynaklarını ve zamanını boşuna harcayacak biri gibi gösterecektir.
10. SERT AÇIKLAMALARDAN KAÇININ
Çok keskin konuşmalar ve sert açıklamalar hakkınızda kötü düşünülmesine sebep olur ve başkalarının üstünden prim yapmaya çalışıyor gibi görünebilirsiniz. Eğer eski firmanız hakkında cehennemden farksızdı derseniz, o firmayı ararlar ve asıl şeytanın kim olduğunu öğrenirler.
Kaynak : www.monster.com.tr