Bir üniversitelinin olmazsa olmazları…:))

  • Konbuyu başlatan tnctrkcell
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde tnctrkcell tarafından oluşturulan Bir üniversitelinin olmazsa olmazları…:)) başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 7,158 kez görüntülenmiş, 32 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Bir üniversitelinin olmazsa olmazları…:))
Konbuyu başlatan tnctrkcell
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan M e l i k e
T

tnctrkcell

Kullanıcı
22 Eki 2007
En iyi cevaplar
0
0
Bir üniversitelinin olmazsa olmazları…

İndirim: “Öğrenciyim be abi indirim yapamaz mısın?” demagojisini üniversitenin ilk yıllarından itibaren öğreniriz. Bir üst sınıfa geçtikçe bu alanda uzmanlığımız artar! Nedense liseli yıllarımızda hiç aklımıza gelmedi.
Tabii bu demagoji her zaman işe yaramaz. Hatta başımıza bela bile olabilir. Mesela son model arabasını yıkattıran bir öğrencinin oto yıkamacısına; “Öğrenciyim be abi indirim yapsana” demesi incelenmesi gereken bir vakadır.

Burs: Elimizde öğrenci belgesi, vesikalık fotoğraf, ikametgâh, babanın maaş bordrosu, adlî sicil kaydı ve daha nice belgeyle burs ararız. Aslında adını ilk defa duyduğumuz belgeleri nereden nasıl alınır gibi hayati vatandaşlık bilgilerini öğrenmemiz hiç de fena olmaz! Burs bulamayanların tesellisi; “En baba burs, babadan gelen burs” sözüdür. Bazıları ise okuldan mezun olmayı hiç istemez. Zira mezun olup işe girince öğrenciyken aldığı bursun yarısı kadar maaş almaktan korkar!

Öğrenci işleri: Araştırmalara göre öğrenci milletinin kampüs içinde kantinden sonra en çok yolu düştüğü mekân öğrenci işleriymiş. Belki merak edersiniz diye: Vize-final haftası haricinde öğrencilerin en az yolu düştüğü mekân ise kütüphanelermiş! Öğrenci belgesi, transkript, gibi bilumum üniversiteyle ilgili belgeleri öğrenci işlerinden temin edebiliriz ancak. ‘Bugün git, yarın gel!’ gibi durumlar üniversitesinden üniversitesine göre değişir diyorlar.

Vize-final: Vize-final haftaları biz öğrencilerin kâbuslu günleridir. Sabahlayıp, bir 5 dakika kestireyim diyen sonra da sınavı kaçıran arkadaşlarım çok olmuştur! Bir üniversitelinin başına gelen en kötü şey sadece bu değildir. Örneğin, günlerdir bir dersin sınavına çalışırsın. Hiç kitabın yüzüne bakmamış, sınıf arkadaşının şuradan soru gelebilir tahminine; “yok abi oradan gelmez boşuna çalışma” cevabı verirsin. Ama ne hazin ki hoca 2 soru sorar ikisi de o sayfadan. Bizzat yaşanmıştır!

Dersler: İstediğin hocadan ders alamazsın… Kredi yetmez… Seçimlik derste kontenjan bitmiştir… Ders kayıt haftası harbiden çile bülbülüm çile dedirtecek bir haftadır. Sağ salim derslerini seçtiğinde derin bir nefes alırsın! Okulu 8. seneye uzatan aynı bölümden birisine; “Neden bu kadar uzadı, dersler çok mu zor?” gibi bir soru sorduğunuzda… “Çift dikiş gidiyorum ve daha iyi öğreniyorum.” yanıtını alabilirsiniz. İnanmayın… (alıntı)

 
A

ayben

Kullanıcı
16 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
ewt insan ailesinden uzakta okuyorsa ve tek derdi sadece okulu dersleri ise inanın üniversite hayatı çok zevkli oluyor ekmek elden su gölden :)
 
B

buLut

Kullanıcı
29 Eki 2007
En iyi cevaplar
0
0
;)Vize-final bölümünü çok beğendim..hepsi çok doğru çoğunu bizzat bende yaşadım yaşıyorum da.teşakkürler :)
 
P

Paradoks

Kullanıcı
7 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
Acaba bende bu dugulardan tada bilecekmiimm... :-[
 
A

ayben

Kullanıcı
16 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
İnşallah alican çalıştıktan sonra hepsi olur iste içinden gelsin yeter ki ;)
 
P

Paradoks

Kullanıcı
7 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
ins.. istiorumm tabiki ama dizi kırıp biraz test cözmem gerekk.. :(
 
E

esranur

Kullanıcı
19 Mar 2007
En iyi cevaplar
0
0
hımm alicann sen hazırlanıyo musun..inş güselce yasarsın üniversiteli hayatını...hersey yasında güsell walla..ben de bu sene okulumdan ayrılcam, bi yandan mezun olmanın heyecanı var amaa :-[ :'(
 
A

ayben

Kullanıcı
16 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
zor bişi aslında alışıyorun tan bu düzene sonra ordan çıkıp kendine yeni bir hayat kurmaya çalışyorsun adapte olmak zor oluyor bazen ilk zamanlar bu normal belki ama sonra uzudukça bunalımlarıda beraberinde getiriyor ne yazık ki :(
 
P

Paradoks

Kullanıcı
7 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
HAZIRLIK ASAMALARINDAYIM DİYELİM... 4. YILIM VAR DAHAA. :D
 
E

esranur

Kullanıcı
19 Mar 2007
En iyi cevaplar
0
0
ayben' Alıntı:
zor bişi aslında alışıyorun tan bu düzene sonra ordan çıkıp kendine yeni bir hayat kurmaya çalışyorsun adapte olmak zor oluyor bazen ilk zamanlar bu normal belki ama sonra uzudukça bunalımlarıda beraberinde getiriyor ne yazık ki :(
:-\ inş öyle olmazzz...

aliCAnn' Alıntı:
HAZIRLIK ASAMALARINDAYIM DİYELİM... 4. YILIM VAR DAHAA. :D
hımm daha 4 yılınn varr ::) ee pekii kolay gelsinn sanaaa :D
 
P

Paradoks

Kullanıcı
7 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
ARADAKİ BAGLAR KOPMADIGI MÜDDETCE BU TÜR SORUNLAR YASANMAZ... ;) YENİ BİR HAYATTI KENDİMİZ KURGULAMALIYIZ SENERYONUN AKISI TAMAMEN BİZİM ELİMİZDE OLMASI İTİBARİLE.
 
A

ayben

Kullanıcı
16 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
evet haklısın belli bir program kurmalıyız hayatımıza dair ama hayatta bizim için belli planlar yapıyor biz farkına varamoyıruz bunların işte hayat her zamn istediğini vermiyor insana ama tedarikli tedbirli olmak lazım bunun için
bağlara gelince işte o da her zaman dediğğin gibi olmuyor inan yaşadıkça öğrenenceksin üniversite ortamları öyle her zman anlatılanlar gibi olamayabiliyor kimsi çıkar ilişkisi içinde olabiliyor ama temennim inş her zman iyiler ve dürüst insanlarla karşılaşırız tabi arada kötülerde olucak ama onlar bizim kötümüz  :-X ayy çok uzun oldu ama umarım açıklayıcı olmuştur aslında daha anlatacak çok şeyim var bu konu üztüne benimde çok iyi arkadaşlarım dostlarım vardı tabi sözleride ama mezun olduk hepsi yenilip yutuldu  ;)
 
Üst