Bilgi İşlemcileri Mutlu Etmenin Yolları

  • Konbuyu başlatan okyanusya
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Teknoloji Dünyası kategorisinde okyanusya tarafından oluşturulan Bilgi İşlemcileri Mutlu Etmenin Yolları başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 7,407 kez görüntülenmiş, 22 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Teknoloji Dünyası
Konu Başlığı Bilgi İşlemcileri Mutlu Etmenin Yolları
Konbuyu başlatan okyanusya
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan ebruliyn
O

okyanusya

Kullanıcı
3 Ağu 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Bizi mutlu etmeniz için altın ipuçları.
1. Eğer bizi kahve makinasının başında ya da sigara molasında yakalarsanız muhakkak bilgisayarla ilgili bir soru sorun. Bizim dünyada anladığımız tek şey teknolojidir ve molayı sizin sorularınızı yanıtlamak için verdik. Bilgisayarınızla ilgili soruları e-posta ile ya da telefonla soramazsınız.

2. Destek bölümünü aradığınızda karşınıza çıkan mesajı sonuna kadar dinlemeden mesaj bırakma seçeneğine gidip, ne istediğinizi kaydediniz. O mesajda bizim izinli olduğumuz ve iki gün sonra ise geleceğimiz kaydedilmiş olsa da siz bunu bilemediğiniz için ertesi gün bir üst yetkiliye sorununuzla ilgilenilmediğini belirten şikayet mektubu gönderiniz.

3. Evdeki telefonunuz hat vermiyorsa hemen bizi arayın. Biz muhakkak ne olduğunu biliriz.

4. Bizimle bir sorununuzu gidermek için telefonda konuşurken gazete okumaya devam edin. Böylece bizim söylediklerimizi yapmazsınız. Ne de olsa biz kendi kendimize konuşmayı severiz.

5. Bilgisayar kursuna gidiyorsanız orada öğrendiklerinizi denemek için kendi bilgisayarınıza ve arkadaşlarınızın bilgisayarlarına yeni sürücüleri kurunuz. Böylece sistem çalışmaz hale geldiğinde bize gece yarılarına kadar çalışacak fırsat vermiş olursunuz.

6. Bize kolay kolay teşekkür etmeyin. Ne de olsa biz bu işi severek yapıyoruz ve bu iş için para alıyoruz.

7. Yeni bir yazılımı sisteminize kurup bir sorun yaşadığınızda, bilgisayarınıza yeni bir yazılım kurup kurmadığınız sorusuna kesinlikle kurmadım cevabını verin. Böylece ne olduğunu anlamamız daha uzun sürecektir.

8. Eğer farenin kablosu sizi çok rahatsız ediyorsa kablonun bir kısmını monitörün ya da sistem ünitesinin altına sıkıştırın. Bu kablolar çok dayanıklıdır, hiç bir şey olmaz, ezilmez.

9. Klavyenizdeki bir tuş çalışmıyorsa hemen klavyenin değiştirilmesini talep edin. İçecek ya da yiyecek döküldükten sonra çalışmayan klavyeyi niye size vermişler ki.

10. Sistemi kullanırken “Emin misiniz?” ya da “Are you sure?” mesajı aldığınızda ne olduğuna bakmadan hemen “evet” ya da “yes” cevabını tıklayın. Emin olmasaydınız o işlemi niye yapmak isteyesiniz ki.

11. Lazer ya da inkjet yazıcının kartuşunun değişmesi gerektiğinde muhakkak bilgi işlemden birisini çağırın. Kartuş değiştirmek olağanüstü zor bir iştir ve el kitaplarına göre üniversitelerin nükleer fizik bölümünden diploma alınmış olmasını gerektirir.

12. Bilgisayarınızda bir sorun yaşadığınızda sekreterinize talimat vererek düzelttirmesini isteyin. Böylece sorunun ne olduğunu bilmeyen bir üçüncü kişi ile konuşmaya başlarız.

13. 30 MB civarında bir film eklenmiş mesaj aldığınızda bütün tanıdıklarınıza forward edin. Ne de olsa bizim mesaj sistemlerimizde sınırsız kapasite var ve internet hatlarımız hep boş.

14. Uzun yazı dosyalarını yazıcıdan basmak için ufak parçalara bölmeyin. Bir defada 300 sayfa yazıyı yazıcıya gönderin ki, sizden sonra bir sayfa yazıcı çıktısı almak isteyenler bekleyebilsin.

15. Bilgi işlemden birisine hafta sonunda markette rastlarsanız muhakkak bilgisayarla ilgili bir soru sorun. Ne de olsa biz yirmidört saat yedi gün çalışırız.

16. Eger çocuğunuz bilgisayar bölümünde okuyorsa haftasonu sizin bilgisayarınızı kullanabilmesi için ofise getirin. Böylece pazartesi sabahı yasal olmayan yazılımları sistemlerden nasıl sileceğimizi bulmaya çalışırız. Üstelik bu yazılımlar şirketin uygulamalarını çalışmaz hale getirmiş olabilir. Biz tekrar kurarız.

17. Evde kullanmak için isimsiz toplama bir bilgisayar alıp, çalıştıramadığınızda hemen ofise getirip, bilgi işlem bölümüne verin. Bir an önce çalıştırılmasını isteyin ki evdekiler quake, doom, unreal oynamaya başlayabilsinler. Ne de olsa bizim bütün gün internet’te dolaştığımızı herkes biliyor.

18. E-postalarınızın ekindeki tüm dosyaları açın. Tehlikeli olduğunu bilseniz dahi tehlike sizi etkilemez. Virüs bula bula sizi mi bulacak?

19. Bizi bilgisayarınızı başka bir yere taşıtmak için çağırdığınızda, cihazı yarısına kadar kartpostallar, bebek, çocuk veya manzara fotoğrafları, doldurulmuş maket oyuncaklar, kurutulmuş çiçekler altında bırakın. Bizim kendimize ait bir yaşamımız yok, tek görevimiz bunların arasından sistemi bularak sizi memnun etmek.

20. Hiçbir şeyi hiçbir zaman not almayın. Oluşan hata mesajlarını tekrar oluşturmaya çalışarak ne olduğunu anlamak bizim işimizdir.

21. Eğer bilgi işlem departmanından çağırdığınız bir kiti hemen yanınıza geleceğini söylediyse, yerinizi kahve veya çay almak için terk edin. Bu sayede teknisyene bilgisayarınızın şifresi gerekli olduğunda orada bulunmazsınız. Yüzlerce bilgisayarın ekran koruma modundan çıkış şifresini hatırlamak bizim için çocuk oyuncağıdır.

22. Yardım masasını aradığınızda ne istediğinizi belirtin, yapmak istediğinizi nasıl yapamadığınızı belirtmeyin. Eğer mesaj alamıyorsanız, bilgisayarınızı açmadığınız için bunun oluştuğunu siz bilmek zorunda değilsiniz.

23. Bilgi işlem size yüksek öncelikli bir elektronik posta gönderdiyse okumadan hemen silin. Onlar sadece test amaçlı elektronik posta gönderirler.

24. Bilgi işlem elemanı masasında yemek yiyiyorsa, doğrudan yanına gidin ve tüm içinizi boşaltın, söylemek istediklerinizi söyleyin. Biz size hizmet etmek için buradayız.

25. Acil bir mesajin tamamını büyük harflerle yazarak gönderin. Bu sayede mesaj sunucusu hemen o mesajı alıp, bekletmeden, öncelikli olarak ilgili yerlere dağıtacaktır.

26. Fotokopi makinesi çalışmadığında bilgi işlem destek grubunu arayın. Sonuçta o da elektronik bir cihaz.

27. Evdeki bilgisayarınızda bir sorun olduğunda şirkete getirin ve bilgi işlemdeki kişilerin masasına kime ait ve sorunun ne olduğuna dair bir not bırakmadan cihazı bırakın. Biz bulmaca çözmeye bayılırız.

28. Bilgi işlemden kişiler size bilgisayar monitörlerinin içinde kartuş olmadığını söylediklerinde itiraz edin ve onlara yanıldıklarını ispat etmeye çalışın. Biz anlamsız şekilde bilgisiz karşılıklı tartışmayı severiz.

29. Telefonla konuştuğunuz bilgi işlem elemanı hemen yanınıza geleceğini söylediğinde ona; “Hemenden, kaç hafta anlamalıyım?” diye sorunuz. Bizi bu şekilde motive etmeniz çok olumlu bir yaklaşım.

30. Eğer yazıcıya gönderdiğiniz bir döküman çıktısını alamıyorsanız, aynı dökümanı yirmi defa daha yazıcıya gönderin. Böylece yazıcıdaki boşlukları doldurup, yazının çıkmasını sağlayabilirsiniz.

31. Eğer hala yazıcıdan çıktı alamıyorsanız, aynı yazıyı firmadaki değişik tüm yazıcılara gönderin. Muhakkak bir tanesi çalışacaktır.

32. Hiçbir şekilde teknik terimleri öğrenmeyin.. Siz, “Bu şey birden durdu” dediğinizde şey’in ne anlama geldiğini biz muhakkak buluruz.

33. Sistemdeki yardım dosyalarını, kullanıcı kitaplarını okumayın. Onlar sadece teknik adamlar içindir...

 
K

kartalx8

Kullanıcı
19 Tem 2007
En iyi cevaplar
0
0
Batman
Hiçbir şekilde teknik terimleri öğrenmeyin.. Siz, “Bu şey birden durdu” dediğinizde şey’in ne anlama geldiğini biz muhakkak buluruz.


teşkkrler okya,güzeldi...
 
K

kartalx8

Kullanıcı
19 Tem 2007
En iyi cevaplar
0
0
Batman
yani bu şey güzel şey olmuş diyorum... :D :D
 
B

berrak

Kullanıcı
28 Tem 2007
En iyi cevaplar
0
0
pembe...
Lazer ya da inkjet yazıcının kartuşunun değişmesi gerektiğinde muhakkak bilgi işlemden birisini çağırın. Kartuş değiştirmek olağanüstü zor bir iştir ve el kitaplarına göre üniversitelerin nükleer fizik bölümünden diploma alınmış olmasını gerektirir.
yooookk canım okadar değil artık :) çokkkk güzeldi teşekkürler
 
B

berrak

Kullanıcı
28 Tem 2007
En iyi cevaplar
0
0
pembe...
gülmeee ya safari hakkaten ama işyerindeki kartuşu hep ben değiştiriyorum hernekadar bilgisayardan çok anlamasamda  ;) üniversitelerin nükleer fizik bölümünden diploma alınmış olmasını gerektirmiyomuş yani  ;)
 
Safari

Safari

Kullanıcı
7 Haz 2007
En iyi cevaplar
0
36
İstanbul
aslında tırnağına takıp ittirmek çok zor olmasa gerek :) ki öyle
 
H

humyra

Kullanıcı
2 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
:) COK HOSTUDA BENIM SORUNUMUN NASIL OLUSUMU VE CÖZÜMÜ DE OLSA IDI KESKE :)) PC MDE RESIMLER GOZUKMUOR YA GOZUKMOYR VE MALESEF BEN NE YAPTIGIMI DA BILMIORUM :(:(:(
 
Safari

Safari

Kullanıcı
7 Haz 2007
En iyi cevaplar
0
36
İstanbul
humyra' Alıntı:
:) COK HOSTUDA BENIM SORUNUMUN NASIL OLUSUMU VE CÖZÜMÜ DE OLSA IDI KESKE :)) PC MDE RESIMLER GOZUKMUOR YA GOZUKMOYR VE MALESEF BEN NE YAPTIGIMI DA BILMIORUM :(:(:(
Sorunu daha detaylı anlatırsanız ( ne çıkıyor karşınıza nasıl ... ) bu arada sanal ortamda büyük harfle yazmak bağırmak anlamını taşıyor
 
H

humyra

Kullanıcı
2 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
hım ozur dılerım o zaman . pc  mın ınternet gırıs sayfası goggle yerıne bı oyun sıtesı olarak acılıordu bundan yaklasık 4 hafta once ve araclar bolumundende duzeltemıordm cunku hıc bı sekılde orda ıslem yapamıyrdum bu sorunu arastırarak bı sekılde hallattım artık sayfam google olarak acılıor ama ben her ne yaptı ısem o sırada artık resımler gozukmez oldu mesele avatarlarımız ancak ustune gelıorum sag tıklayıp resmı gster dıoyrum o sekılde acılıyor yada su semboller onarda o sekılde acılıyor?? sorunum ıste bu :(:(:(:(:
 
Safari

Safari

Kullanıcı
7 Haz 2007
En iyi cevaplar
0
36
İstanbul
humyra' Alıntı:
hım ozur dılerım o zaman . pc  mın ınternet gırıs sayfası goggle yerıne bı oyun sıtesı olarak acılıordu bundan yaklasık 4 hafta once ve araclar bolumundende duzeltemıordm cunku hıc bı sekılde orda ıslem yapamıyrdum bu sorunu arastırarak bı sekılde hallattım artık sayfam google olarak acılıor ama ben her ne yaptı ısem o sırada artık resımler gozukmez oldu mesele avatarlarımız ancak ustune gelıorum sag tıklayıp resmı gster dıoyrum o sekılde acılıyor yada su semboller onarda o sekılde acılıyor?? sorunum ıste bu :(:(:(:(:
Regedit e girip oynamışsınız. Regedit'te yapılan bazı ayarlar vs. format atılsada düzelmiyor.
İnternet Explorer'in giriş sayfasının kitlenmesine karşı bende bir dosya var anında siliyor ordaki kiliti isteyene ulaştırabilirim.

Bilgisayardan anlarım ama bu çok profesyonellerin işi oraya kadar ilerleyemedim. Şunu söyliyeyim sorun regeditte anlayan için 2 dakikalık bir iş.
 
H

humyra

Kullanıcı
2 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
0
istanbul
evet sorun orayla alaklı cunku ıslemı ordan yaptım sanırım bısey sıldım ve artık o yuzden resımler gozukmuyor :( ve evet hala kılıtlı İnternet Explorer'in gırıs sayfası :( nasıl ulastrabıllırsınız halletmem ıcın ?
 
Üst