Beynin Yaşlanması

  • Konbuyu başlatan Real_Factor
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Araştırma Sonuçları kategorisinde Real_Factor tarafından oluşturulan Beynin Yaşlanması başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,338 kez görüntülenmiş, 3 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Araştırma Sonuçları
Konu Başlığı Beynin Yaşlanması
Konbuyu başlatan Real_Factor
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan denizyıldızı
R

Real_Factor

Kullanıcı
9 Nis 2008
En iyi cevaplar
0
0
istanbul


 
Yaşlandıkça belleğimiz ve dikkatimizi toplama yeteneğimiz gözle görülür biçimde geriliyor. Gerçi alzheimer gibi hastalıklar nöronların ölümüne neden oluyor ama, yaşlanmanın nöronları öldürdüğü konusunda bir kanıt yok. Bu durumda araştırmacılar, zihinsel gerilemeye daha karmaşık bazı değişimlerin yol açtığı düşüncesindeler.

ABD'nin California Üniversitesi nörologlarından Mark Tuszynski ve ekip arkadaşları, bu gerilemenin nedenini ve çaresini bulmuş görünüyorlar. Yaşlı maymunların beyin hücrelerindeki küçülme sürecini geriye çevirebileceklerine inanan bilim adamları, aynı şeyin insanlar için de yapılabilmesi halinde yaşlılıkla gelen zihinsel gerilemenin önünün alınabileceğini söylüyorlar.

Araştırmacılar inceledikleri maymunlarda, iki kulak arasında ince bir şerit halinde yer alan Ch4 hücrelerindeki değişimi gözlemişler. Tuszynski, "bu hücreler, hava trafik kontrolörleri gibi, beynin daha üst bazı işlevlerini yönetiyorlar" diyor. Bu hücrelerin ölümü alzheimer hastalığının bazı belirtilerini ortaya çıkarıyor.

Dört genç ve üç yaşlı maymunun beyinlerinde bu hücreleri inceleyen araştırma ekibi, yaşlı maymunlarda, hücrelerin öldüğü konusunda bir kanıt bulamamış. Ancak yaşlı maymunların beyinlerinde p75 adı verilen bir proteini, gözlenebilecek ölçülerde içeren hücrelerin sayısında %43 oranında bir azalma saptanmış. Bu protein, hücrelerin işlevlerini yeterli bir biçimde yapmalarını sağlıyor.

Yaşlı maymunlarda bu proteini üreten hücrelerin de gençlerdeki hücrelere göre %10 oranında daha küçük olduğu gözlenmiş. Demek ki hücreler giderek küçülüyor ve bir noktadan sonra ölebilirler. Ama Tuszynski ve arkadaşları, bu süreci geri döndürmenin yolunu keşfetmişler.

Dört yaşlı maymun daha bulup, bunların beyinlerindeki Ch4 hücrelerinin yakınlarına, genetik mühendislik yoluyla, sinir büyütme faktörü (NGF) salgılamaları sağlanan hücreler yerleştirmişler. Araştırmacılar, üç ay sonra Ch4 hücrelerini incelediklerinde bunların boyutlarıyla p75 salgılama oranlarının, genç maymunlarınkine yakın olduğunu saptamışlar.
 
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
teşekkürler  :)

bende Dr.Mehmet Öz'den bazı inciler aktarmak istiyorum.

Aklınızı Kullanın
Hayatı otomatik pilota alarak yaşamayın. Beyin egzersizi için bulmaca çözebilir veya yap bozla uğraşabilirsiniz. Unutmayın, beyin hücrelerinizi çalıştırmazsanız kaybedersiniz. Ayrıca gün içinde araba kullanırken, yürürken ya da çalışırken harita kullanmak da beyninizde birçok kısmı birden çalıştırır.

Akıl Sağlığınızı Koruyacak Besinler
Fındık, fıstık, ceviz ve balık sağlığınız için yine işbaşında! Unutmayın; bu besinleri tüketerek, takvim yaşınızdan ortalama 3 yıl daha genç kalabilirsiniz. Günde bir tabak soya fasulyesi, ihtiyacınız olan yağ, fiber ve proteini sağlar. Her gün 250 gr. domates suyu veya iki kaşık domates sosu da, sizi en az bir yıl gençleştirir. Avokado ve çikolata yiyerek, akıl sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Strese Karşı Omega 3
Özellikle doğum sonrasında görülen depresyonun en etkili ilacı Omega 3'tür. Hamilelik döneminde anne, temel yağ asitlerini tam karşılayamazsa, bebek annedeki rezervleri tüketir. Bunun en belirgin sonucu, hamilelik sonrası depresyondur. Depresyon veya stres kronikleşirse, beyin hücrelerinin hızla ölmesine sebep olur. Stresten ve kronik depresyondan arınmak için meditasyon yapın.

Doğal Beslenin
Akıl sağlığınız için folik asit, B6 ve B12 vitaminleri çok önemlidir. Kuşkonmaz, Brüksel lahanası, börülce ve ayçiçeği çekirdeği folik asit açısından oldukça zengindir. B6 vitamini ise daha çok tavuk, muz ve domates püresinde bulunur. Geleneksel beslenme alışkanlıkları nedeniyle, bu vitaminler yeterince tüketilemez. Sofranızda yukarıdaki besinlere ve B12 için de somon, ton balığı, köfte ve kepekli ürünlere daha fazla yer açın.

Hayal Kurun
Örneğin Hawaii'de olduğunuzu düşünün ve kendinizi sahilde güneşlenirken görmeye çalışın. Rahatlamanızı sağlayacak bu egzersiz, ayrıca beyninizi de çalıştıracaktır.


alıntıdır.
 
Y

yusufi

Kullanıcı
24 Eki 2007
En iyi cevaplar
0
0
her ikinizede teşekkürler bu faydalı bilgiler için...  ;)
 
D

denizyıldızı1

Kullanıcı
1 May 2008
En iyi cevaplar
0
0
ANKARA
çok teşekkürler arkadaşlar
 
Üst