2009 ÖSS'de yaklaşık 30 bin kişi sıfır çekti

  • Konbuyu başlatan Codex
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Garip Olaylar \/ İlginç Bilgiler kategorisinde Codex tarafından oluşturulan 2009 ÖSS'de yaklaşık 30 bin kişi sıfır çekti başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 6,270 kez görüntülenmiş, 15 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Garip Olaylar \/ İlginç Bilgiler
Konu Başlığı 2009 ÖSS'de yaklaşık 30 bin kişi sıfır çekti
Konbuyu başlatan Codex
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan çizmeli kedi
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan, 2009 ÖSS´de yaklaşık 30 bin kişinin puanının hesaplanamadığını belirtti.

YDS´ye toplam 26 bin 928 adayın girdiğini kaydeden Yarımağan, "Sınavı geçerli adaylardan 2 bin 208´inin hesaplanabilir düzeyde başarısı olmadığı için puanı hesaplanamadı." dedi.

ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan, 2009 ÖSS ve YDS sonuçlarını düzenlediği basın toplantısı ile açıkladı. ÖSS´ye başvuran aday sayısının 1 milyon 451 bin olduğunu kaydeden Yarımağan, "Bu adaylardan 101 bini sadece sınavsız geçişe başvurma isteğinde bulundu. 1 milyon 350 bin aday, ÖSS´ye girmek istedi. Bu adaylardan yaklaşık 26 bini sınava girmedi. Sınava giren 1 milyon 324 bin adaydan 196´sının sınavı değişik nedenlerle geçersiz sayıldı. Kopya, kılık kıyafet, yerine başkasını sokma, kimlik belgesinin olmaması gibi sebeplerle bu kişilerin sınavları geçersiz sayıldı." diye konuştu.

Yarımağan, sınavı geçerli sayılan aday sayısının 1 milyon 324 bin olarak gerçekleştiğini kaydetti. Bu adaylardan 29 bin 927´sinin, hesaplanabilir düzeyde başarılı olmadıkları için puanlarının hesaplanmadığını aktaran Yarımağan, "Dolayısı ile puanı hesaplanan aday sayısı 1 milyon 294 bin, bu adaylar arasında da bilgisayar ile tespit ettiğimiz 253 tane kopya olayı var." ifadesini kullandı.

YDS´ye başvuran aday sayısının ise 32 bin 347 olduğunu kaydeden Yarımağan, bu adaylardan 5 bin 419´unun sınava girmediğini aktardı. Sınava giren 26 bin 928 adaydan 26 bin 927´sinin sınavının geçerli sayıldığını açıklayan Yarımağan, "Yabancı dil sınavında bir kişinin sınavı geçersiz sayıldı. Sınavı geçerli adaylardan 2 bin 208´inin hesaplanabilir düzeyde başarısı olmadığı için puanı hesaplanamadı." şeklinde konuştu.

Yarımağan, YDS´de ise bilgisayar ile tespit edilen iki kopya bulunduğunu söyledi.

TÜRKÇE TESTİNİN BAŞARISI 4 PUAN DÜŞTÜ

Geçen yılın rakamlarına göre, Türkçe testinin başarısının 4 puan düştüğüne dikkat çeken Yarımağan, şunları söyledi: "Bu sene Türkçe testimiz geçen yıllara göre biraz zor olmuş. Diğer testlerimizde önemli bir zorluk yok. Fakat, sosyal bilimler 2, matematik 2, fen bilimleri 2, edebiyat sosyal bilimler testlerine cevap veren aday sayısı azalmış. Ortalamalar düşmemiş, fakat bu testlere cevap veren aday sayılarında geçen yıla göre ciddi bir azalma olduğu dikkat çekiyor."

Yarımağan, Türkçe´de tüm sorulara doğru yanıt veren aday sayısının bin 281, sosyal bilimlerde 133, matematikte 8 bin 655, fen bilimlerinde ise 140 olduğunu aktardı. Yarımağan, "Matematik testini biraz kolaylaştırmışız, öğrencilere en zor gelen testimiz sosyal bilimler testi olmuş." ifadesini kullandı.

0.5 ham puanın bir seviye olarak kabul edildiğini belirten Yarımağan, şöyle devam etti: "Ölçülebilir bir bilgisi olduğunun göstergesi olarak 0,5´i kabul ediyoruz. 0.5 ham puana bile ulaşamayan aday sayısı fen bilimleri testinde 704 bin. Yani adayların neredeyse yüzde 60´ı fen bilimleri testine cevap vermiyorlar veya veremiyorlar. Bu oran matematik testinde 251 bin. Bu da büyük bir sayı. Sosyal bilimlerde 76 bin, Türkçe testinde de 20 bin. İkinci testlerde tüm sorulara doğru cevap veren sayısı daha az. Özellikle sosyal bilimler 2 testinde, tüm soruları doğru cevaplayan adayın olmadığını görüyoruz. En iyi başarı, bu testte 29 doğru 1 yanlış olarak gerçekleşmiş. Yabancı dil testinde, İngilizce´de 11, Almanca´da 98 aday 100 sorunun 100´üne de doğru yanıt vermiş. Fransızca testinde tüm sorulara doğru yanıt veren aday yok


Kaynak: Haberler.com
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Valla bence geçen senelerden daha iyi bi oran bu. Ya da sınav çok kolaydı.
 
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
dideM' Alıntı:
Valla bence geçen senelerden daha iyi bi oran bu. Ya da sınav çok kolaydı.
Rezil bir rakam.
Hatta daha önemli bir şeyin de eleştirisini yapayım.

ÖSS birincilerinin büyük bölümünün özel okullardan mezun öğrenciler olduğu ortada.
Türkiye'de devlet kurumlarının verdiği eğitimi bir kere daha gözler önüne seren bir sınav oldu.
Başka Milli Eğitim Bakanı olmak üzere ; tüm eğitimcilerin kepini çıkartıp, kafasını (kaşıması değil) yorması gereken bir durum...
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Rezil bir rakam.
Hatta daha önemli bir şeyin de eleştirisini yapayım.

ÖSS birincilerinin büyük bölümünün özel okullardan mezun öğrenciler olduğu ortada.
Türkiye'de devlet kurumlarının verdiği eğitimi bir kere daha gözler önüne seren bir sınav oldu.
Başka Milli Eğitim Bakanı olmak üzere ; tüm eğitimcilerin kepini çıkartıp, kafasını (kaşıması değil) yorması gereken bir durum...
Bence çok rezil bir rakam değil, çünkü bunların içinde öylesine giren (kendini denemek için veya başka sebeplerden fakat önemli olan amaçsız) insanlar çoğunlukta..

Burada tabiiki eğitim sistemini savunmuyorum ki savunulacak hiç bir tarafı olmadığı apaçık ortada..

Özel okul ile devlet okulu arasındaki farka bakarsak; burada devlet okullarının verdiği eğitim özel okullardan daha iyi diye bir sonuç çıkaramayız (fen ve anadolu liseleri hariç tabiiki).
Bir kere Türkiye genelinde özel okullardaki öğrenci sayısı ile devlet okullarındaki öğrenci sayısını kıyaslayamayız herhalde?
İkinci olarak, özel okula giden öğrencilerin geneli, hepsi değil, ellerinde herşeyi olan, mutsuz ve hedefi olmayan çocuklar.. Tekrar söylüyorum genel olarak, lütfen kimse alınmasın ki ben de özel okula gittim ve çevrem böyleydi.
Öğretmenlere diyecek hiç bir lafım yok. Özel okulda öğretmenler çok daha iyi ilgileniyorlar, fakat çocuklara göre davranmak zorunda kaldıklarından çok bir şey yapamıyorlar.

Dolayısı ile ben başarı anlamında devlet okulları daha iyi gibi görünüyorsa da olmadığını savunuyorum.
 
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
dideM' Alıntı:
Rezil bir rakam.
Hatta daha önemli bir şeyin de eleştirisini yapayım.

ÖSS birincilerinin büyük bölümünün özel okullardan mezun öğrenciler olduğu ortada.
Türkiye'de devlet kurumlarının verdiği eğitimi bir kere daha gözler önüne seren bir sınav oldu.
Başka Milli Eğitim Bakanı olmak üzere ; tüm eğitimcilerin kepini çıkartıp, kafasını (kaşıması değil) yorması gereken bir durum...
Dolayısı ile ben başarı anlamında devlet okulları daha iyi gibi görünüyorsa da olmadığını savunuyorum.
Ben de aynı şeyden bahsettim Didem'cim.
VE bunun ne kadar didiklenip, incelenecek bir şey olduğunun altını çizdim.
::)
Desteklediğin için teşkkür ediyorum.
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
Ben de aynı şeyden bahsettim Didem'cim.
VE bunun ne kadar didiklenip, incelenecek bir şey olduğunun altını çizdim.
Ya çok özür dilerim, dikkatli okumamışım yazdığını; öss birincilerinin olarak değil, kazanamayanlar olarak okudum. Çok özür dilerim tekrar, dikkatsizlik.  :-[
 
B

burciin

Kullanıcı
7 Kas 2008
En iyi cevaplar
0
0
Adana
ben bir üniversiteli olarak o sınava girip kazanmış olmama rağmen kesinlikle desteklemyorum.
devlet okullarının yarısından fazlası sınav sistemine yönelik eğitimi veremiyor.
özel okullara gelince onların bir özelliği yok sadece ordaki öğretmenler daha bilinçli yönlendirmeyi biliyorlar.
sınav sistemine gelince insanın hayatını 3 saate bağlıyorlar,hiç ii bir sistem değil evet şimdi değiştirdiler ama şimdiki yaptıkları da pek ii sisteme benzemiyor.
bu şeklde giderse değil 30bin kişi 90 bin kişi sıfır çekecek
 
D

dideM

Kullanıcı
5 Eyl 2007
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
sınav sistemine gelince insanın hayatını 3 saate bağlıyorlar
Buraya katılıyorum.

hiç ii bir sistem değil evet şimdi değiştirdiler ama şimdiki yaptıkları da pek ii sisteme benzemiyor.
Onlar sistem değişikliği yapmıyorlar, var olan sistemle uğraşıp iyice berbat ediyorlar.

özel okullara gelince onların bir özelliği yok sadece ordaki öğretmenler daha bilinçli yönlendirmeyi biliyorlar.
Pardon ama bilinçli yönlendirmek en önemli şey zaten!
 
S

spiritualsigns

Sistem yanlış kabul sonuna kadar katılıyorum... ancak bizler doğrumuyuz?? doğru çalışmayı hazırlanmayı biliyormuyuz.. Neden birilerinden birşeyler bekliyoruz yıllardır.. değişen ne? koca bir hiç.. Sistemin geliştirme iyileştirme veya değiştirme adına bir arpa boyu yol katedilmediği gibi iyice tuhaflaşan sistemin içersinde sınav manyağı bir gençlik olduk çıktık...

ben ve ablam dershane özel ders veya özel okul görmedik ama 2 aşamalı (ÖSS-ÖYS) sınav sisteminde başarılıydık.. sadece kendi emek ve çabalarımızla. ben 2 ay matematik öğretmeni olmayan aylarca fizik öğretmeni olmayan bir okuldan mezun oldum. Bahsettiğim derslere din hocamız giriyordu. İngilizce dersine ben ve bir arkadaşım giriyorduk. Bu şartlarda sınıf ortalamamız %50 ye yakındı sınavlarda başarılı olmak adına...

Ben artık yaşadığım ülkenin şartlarından büyük beklentiler taşımadan faydalanıyorum. İnsanlar kendi başını kurtarmayı öğrenmeli sürüne sürüne... başka yolu yok.
 
Codex

Codex

Özgür Şahin
Site Kurucusu
14 May 2006
En iyi cevaplar
0
48
Çanakkale
www.kendinigelistir.com
@spiritualsigns,
Tam bunu anlatan bir yazıyı aktardım Kişisel Gelişim kategorisine bugün...
Aynı zamanda günün yazısı sitenin anasayfasında.
Okul bize ne öğretir? diye...

Acaba sistem bizi o akvaryumun içine mi sokuyor?
VE yıllar sonra benim uzun süre imzamda kullandığım ifade yüzümüze tokat gibi çarpıyor mu?

"Okul hayatı bitti...
Hayat okulu başlıyor.
Ya şimdi?"

...

Sistem, sistem, sistem...
Eleştirmeden kenarda kalmak, apolitize edilmek, önümüze konulanı kafamızı kaldırmadan yemek, her şeye "eyvallah" demek(!) gençlerimizin sürüklendiği yer.

Aslında "kişisel gelişim!" den kastım buydu.

Yıllar önce (fakültemin 2. senesinin başındaydım) profesör olan iktisat hocamın "bizi apolitize ettiler çocuklar! biz gençliğimizde gecede 4 hükümet devirir, 5 tane kurardık! bu uğurda ölen arkadaşlarım var-dı!" deme macerası ile başladı. Tamamen değil-di belki ama beni etkilediği çok açık.

N'yse...

Eskiler "su bulanmadan, durulmazmış" derler.
Yeterince bulandı.
Durulma süreci bizim ellerimizde.
Herkesin el etması lazım...
Bizim için!

Saygılar.
 
G

GÜLBANU38

Kullanıcı
21 Ara 2008
En iyi cevaplar
0
0
Kayseri
sahzen ben çok zorlandım hiçte kolay değildi :-X
 
Y

yaratici_idea

Kullanıcı
17 Ocak 2008
En iyi cevaplar
0
0
Bu yazıyı okuyunca aklıma Maslow'un ihtiyaç kuramı geldi. Maslow'un çizdiği piramitte en temelde fizyolojik-bedensel ihtiyaçlar vardır. Bunu 2.güvenlikte olma, 3.bir gruba ait olma(sevme-sevilme),4.statü kazanma-kendine saygı duyma izler. Piramidin tabanı bunlardır. Daha uç noktalara çıkıldıkça (üst düzey gereksinimler) Kendini gerçekleştirme, merakını giderme, bilme ve anlama, yaratıcılık, estetik sıralaması görülür.

Bu sınava birçok öğrenci gelecek kaygısıyla giriyor. Yani bir meleğin eğitimini alarak ileride iş bulma fırsatı yaratarak fizyolojik ve bedensel ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri,  böylece kendilerini güvende hissedecekleri, üniversiteli olmakla bir gruba ait olacakları,mezun olunca da iş sahibi olup kendilerine  saygı duyacakları umuduyla giriyor. Oysa çocukların bu ihtiyaçlarının çok küçük yaşlarda karşılanması gerek. Çünkü temeldekiler adı üstünde 'TEMEL İHTİYAÇ'. 

Ve bu sınavda çocukların temel ihtiyaçları karşılanmadan kendilerini gerçekleştirmeleri, meraklarını giderip bilmeleri anlamaları, yaratıcılıklarını kullanmaları beklenmektedir.

Bunun çok fazla boyutu var. Bu sadece Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisine dayalı bir yorum.
Daha birçok yönden ele alınabilir ve farklı sonuçlar da çıkarılabilir.
 
K

korsan

Kullanıcı
18 Kas 2007
En iyi cevaplar
0
36
Gaziantep
Değişmeden gelişemeyecekmişiz gibi sağlam bir his barınıyor bende. Eğitimdeki kafa yapısı değişmeli.

Özel okullar ya kaldırılmalı ya da  devlet okulları özel okulların ayarında yeniden yapılandırılmalı.
Öğrencilerin sosyal, siyasal, kültürel vede ekonomik anlamda sıkıntıları giderilmeli.
Sınav sistemi değişmeli. Yök'ü söylememe gerek varmı bilmiyorum :d Ah ihsan doğramacı ah.



 
Ç

çizmeli kedi

Kullanıcı
22 Kas 2008
En iyi cevaplar
0
0
Samsun
şuan üniversitede öğrenciyim ve bende bu öss ye hazırlık evresinden geçtim.2 senemi aldı, belki hayatımızı düşününce iki sene feda edilemeyecek bi zman değil.fakat hayatımızı o iki seneye sığdırmak nekadar sağlıklı olabilir???ben çok zorlandım bu süreçte hatta psikolojik yardım almak zorunda kaldım;heyecan ve gelecek kaygım yüzünden....bu sınavı bir yarış haline getirip genç beyinleri yormak yerine yeteneklerimize ve ihtiyaçlarımıza göre seçilsek daha iyi olmaz mı?
  şimdiye kadar kaç kişi istedği bölüm dururken başka bölümler okumak zorunda kaldı, kimbilir ki bende dahilim buna...merak ediyorum da devletimiz çalışmaktan zevk almayan çünkü yapıcağı işi yeterince sevmeyen,zihnen yorgun bu geçlerden nekadar verim alabileceğini düşünüyor??? 
  tabi mezun ettikten sonra verim almak isteyecek mi o da mechul......hepimize kolay gelsin ne diyim...
 
Üst