12 Önemli Soru

  • Konbuyu başlatan GulsahToptas
  • Başlangıç tarihi

Konu hakkında bilgilendirme

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İş Dünyası Yazıları kategorisinde GulsahToptas tarafından oluşturulan 12 Önemli Soru başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,052 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İş Dünyası Yazıları
Konu Başlığı 12 Önemli Soru
Konbuyu başlatan GulsahToptas
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan GulsahToptas
G

GulsahToptas

Kullanıcı
17 May 2006
En iyi cevaplar
0
0
İstanbul
gulsaht.blogcu.com
Üst Düzey Yöneticiler, genellikle, şirketlerindeki en önemli varlığın çalışanları ve şirketlerinin diğer kurumlardan en büyük farklarının da kültürleri olduğunu söylerler.

İdil Akidil
NTV-MSNBC


Sonra da 12 Soru’nun yanıtları ile iş performansı arasındaki ilişkiye bakmışlar. En entegre (uyumlu - sorulara yanıtları olumlu) şirketler sıralamasında lk %25 lik dilimde bulunanların işgücü devrinin daha az, müşteri bağlılığının, üretkenliğinin ve karlılığının daha çok olma eğilimi gösterdiğini söylüyorlar.
      12 Önemli Soru:
      Güçlü bir kurum yaratmak için tüm çalışanların aşağıdaki sorulara mümkün olan en iyi cevabı verebilmesini sağlamak gerekiyor Gallup’un araştırmasına göre.
1.İşte benden ne beklendiğini biliyor muyum?
2.İşimi iyi yapmak için gerekli malzeme ve ekipmanım var mı?
3.En iyi yaptığım şeyi hergün işte de yapma şansım var mı?
4.Son bir hafta içinde iyi iş çıkarttığım için herhangi bir ödül veya övgü aldım mı?
5.Yöneticim / şefim bir insan olarak bana değer verip, benimle ilgileniyor mu?
6.İşyerinde, gelişimimi cesaretlendiren biri var mı?
7.İşyerinde fikirlerime değer veriliyor mu?
8.Şirketimin misyonu ya da hedefleri, benim işimin önemli olduğu hissini bana veriyor mu?
9.İş arkadaşlarım da kaliteli iş çıkartmak için uğraşıyor mu?
10.İşyerinde “çok iyi bir arkadaşım” var mı?
11.Son altı ay içinde işyerinden herhangi biri, gelişimim konusunda benimle konuştu mu?
12.Bu yıl içinde işyerinde öğrenme ve ilerleme şansım oldu mu?
      Çalışmalarını Fast Company dergisinde yayımlayan Buckingham ve ekibi, ’12 Soru’nun yanıtlarını incelediklerinde şirket içindeki birimler arasındaki farkın diğer şirketlerle olandan daha fazla olduğunu da görmüşler. Çeşitli ülkelerden 200’den fazla kurumda bu sonuca ulaşınca da “bir tane kurum kültürü” diye birşey olmadığı, şirketlerde birçok kültürün barındığı düşüncesini geliştirmişler. Diğer taraftan da Genel Müdürlerin, şirket birimleri arasında uçurumlar olmasına rağmen, birimlerinin uyum içinde çalıştığını düşündüklerini ortaya çıkarmışlar.
      Yönetim Bilimi’nde “ağzı olanın konuştuğu” bugünlerde, sürekli “en son” motivasyon/yönetim modellerini takip etme çabası içinde olup çeşitli danışmanlarla yürüyen uluslararası firmalarda bile böyle bir sonuç çıkmış...
      Aslında formul çok basit: Minyeli Abdullah ve Sürgün gibi filmlerin yönetmeni ve Mert Çelik’in sahibi Mehmet Tanrısever, diğer adıyla “Hacı Fellini”, “Yönetmenlik sadece film setinde olmuyor. Ben fabrikada da bir yönetmenim. Dikilecek bir fidandan yapılan ihracata kadar herşey benim yönetimimde. İşçileri ve işi mutlu olacak şekilde idare etmek en büyük yönetmenliktir” diyor.
 
Üst